KalleAnka Postad 14 December , 2004 Rapport Share Postad 14 December , 2004 Är det någn som vet något ställe på nätet som man kan hitta odds för olika senario? Inte bara typ hur ofta kommer AA etc.. Utan mer avancerat? Jag har en fråga nu som någon kanske kan svara på, vad är oddsen för att det ska komma 4 respektive 5 i samma färg på bordet i Texas Holdem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eroz Postad 14 December , 2004 Rapport Share Postad 14 December , 2004 Finns lite av det du efterfrågar på http://www.pokerupdate.com/pokerodds.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sjoholm77 Postad 14 December , 2004 Rapport Share Postad 14 December , 2004 Såg en länk till den här sidan i en tråd här på forumet för ett tag sedan: http://www.cardplayer.com/poker_odds/texas_holdem/index.php Borde funka för de allra flesta frågor du har. <edit> Inte den specifika du ställde dock. Ber om ursäkt, läste lite slarvigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 14 December , 2004 Rapport Share Postad 14 December , 2004 Kubo tipsade om http://www.homepokergames.com/odds.php för ett tag sen, den är trevlig och ger lite odds över situationer på turn och river också. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 14 December , 2004 Rapport Share Postad 14 December , 2004 vad är oddsen för att det ska komma 4 respektive 5 i samma färg på bordet i Texas Holdem? Fyra kort: 4,29 % Fem kort: 0,198 % Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorin Postad 14 December , 2004 Rapport Share Postad 14 December , 2004 Skulle vara kul att veta vad oddsen är för detta: Jag sitter på två olika bord (10 spelare), får AKo på båda samtidigt. På båda borden kommer floppen x-A-A. Det måste ju vara sjukt. //N Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fresha Postad 14 December , 2004 Rapport Share Postad 14 December , 2004 thorin Bara att hålla med, oddsen på det kan inte vara höga. Men jag har under min relativt korta pokerkarriär floppat en färgstege Satt på 10 , 8 . Flopp: Q J 9 Jag undrar just vad oddsen på det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Strixx Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 Tjenare allla.... Som en del i mitt pokerstuderande har jag själv gjort ett excelprogram som hela tiden utvecklas till mer och mer avancerade beräkningar... Men vad det gäller oddsen för starthänder har jag hittat en massa "fel" på vanligt förekommande odds.. tex: Pocket aces 220/1 ska vara 221/1 Any pocket pair 16/1 ska vara 17/1 AK suited 331/1 ska vara 332/1 AK offsuit 110/1 ska vara 111/1 Detta kan ju tyckas vara mindre avvikelser, och utan betydelse, vilket jag håller med om. Men rätt ska vara rätt. Men den största avvikelsen som jag får fram är ändå följande Any two suited cards 3.3/1 vilket jag får till 4,3/1 Jag har sett diverse odds på detta på nätet. Allt från 3,2 till 3,45. Men hur jag än röknar får jag det alltid till 4,3/1. Gör jag fel, eller är detta ett fel som bara har kopierats och sedan följt med på nästa sida osv? Som jag räknar finns det 2652 olika starthänder med 52 kort. Av dessa så blir 624 stycken suited. Alltså 4,3/1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 Vad gäller suited borde man väl kunna räkna såhär: Oavsett vilket första kort du får, kommer det att finnas 12 kvar i samma färg, av totalt 51 kort. Så.... 12/51 = 23,5294% 1/4,3 = 23,5581 Så lite skillnad verkar det vara... Men det är inte poängen, skillnaden är att du räknar chans medan de räknar odds. Alltså, du räknar "en chans på fyra", de räknar "en chans att få, tre chanser att inte få". Oddsen är 3,3 mot 1, medan chansen är 1 på 4,3. Det samma gäller för alla dina beräkningar. Pocket aces, antingen 220 mot 1 att du får, eller en chans på 221. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WeeM Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 hmm är det inte så att det där är ett annat sätt att redovisa bara typ om du har 4.3/1 så har alltså 1 på 4.3 medans där det är redovisat 3.3/1 är det 1 mot 3.3 är jag fel ute? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WeeM Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 oj såg inte inlägget innan mig men det är så jag menar också i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 Men den största avvikelsen som jag får fram är ändå följande Any two suited cards 3.3/1 vilket jag får till 4,3/1 Jag tror att du kan hitta ännu större "avvikelser". Här är två exempel: Om du har AKs och motståndaren har 22, så är oddset 1/1 att du ska vinna. Om du har AA och motståndaren 72o, då är oddset för att du ska vinna 1/8. Förklaringen till dessa mysterier är amerikaners och britters sätt att redovisa odds. Du får lägga till 1 för att få "svenska decimalodds". Gå in på Ladbrokes sportsajt och växla mellan view odds as decimals och view odds as fractions, så blir skillnaden tydlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 Tjenare allla.... Som en del i mitt pokerstuderande har jag själv gjort ett excelprogram som hela tiden utvecklas till mer och mer avancerade beräkningar... Men vad det gäller oddsen för starthänder har jag hittat en massa "fel" på vanligt förekommande odds.. tex: Pocket aces 220/1 ska vara 221/1 Any pocket pair 16/1 ska vara 17/1 AK suited 331/1 ska vara 332/1 AK offsuit 110/1 ska vara 111/1 Detta kan ju tyckas vara mindre avvikelser, och utan betydelse, vilket jag håller med om. Men rätt ska vara rätt. Men den största avvikelsen som jag får fram är ändå följande Any two suited cards 3.3/1 vilket jag får till 4,3/1 Jag har sett diverse odds på detta på nätet. Allt från 3,2 till 3,45. Men hur jag än röknar får jag det alltid till 4,3/1. Gör jag fel, eller är detta ett fel som bara har kopierats och sedan följt med på nästa sida osv? Som jag räknar finns det 2652 olika starthänder med 52 kort. Av dessa så blir 624 stycken suited. Alltså 4,3/1. De flesta sidor anger sannolikheten på att tex. få ess som 220:1 vilket betyder 220ggr får man det inte och en gång får man det, dvs en gång på 221 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 Som jag räknar finns det 2652 olika starthänder med 52 kort. Av dessa så blir 624 stycken suited. Alltså 4,3/1. Dvs chansen att korten är färgade är 3.3:1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 Det finns 1326 starthänder, inte 2652 st. Detta för att A K är samma hand som K A Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Strixx Postad 15 December , 2004 Rapport Share Postad 15 December , 2004 Aha!!! Nu förstår jag... Att jag inte så det sambandet och förstod det själv.. På vilket sätt räknar man i alla tablller för oddsen sett till antalet outs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts