Peder.A Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Jag är ganska ny vid bordet och dessutom multitablar jag så någon tillförlitlig read finns inte. Men TiItARE har ju nästan dubblat inköpet så helt kass är han troligtvis inte... Players: JGRUNDE (EUR 2,65 in seat 1) HERO (EUR 59,10 in seat 2) Cugine (EUR 43,30 in seat 3) rogo1979 (EUR 15,00 in seat 4) TiItARE (EUR 89,45 in seat 5) jorsa (EUR 52,25 in seat 6) Dealer: Cugine Small Blind: rogo1979 (0,25) Big Blind: TiItARE (0,50) HERO was dealt: 4 - 5 jorsa Call (0,50) JGRUNDE Fold HERO Call (0,50) Cugine Call (0,50) rogo1979 Call (0,25) TiItARE Check Flop 4 - 9 - 5 rogo1979 Bet (1,00) TiItARE Raise (3,25) jorsa Fold En bet och en raise före mig. Tiltare har väl troligtvis ett par i nior här, minst. Här inser jag att jag måste raisa ganska mycket för att få bort eventuella färg- och stegdrag. HERO Raise (15,00) Cugine Fold rogo1979 Fold TiItARE Call (11,75) Hur ska man tolka den synen? Har han ett drag eller 55 eller 44. 99 hade han förmodligen raisat med preflop. Han skulle väl kunna sitta på 95 eller 94 också eftersom han fick se floppen gratis. Pot: 33 Turn 4 - 9 - 5 - J TiItARE Check Med tvåpar eller triss borde han väl ha betat här. Känns alltmer som att han har en draghand. HERO Bet (10,00) Inser att jag om jag betar här bör satsa mer än 10. Med en draghand foldar han ju inte. Men gjort är gjort... TiItARE Call (10,00) River 4 - 9 - 5 - J - A TiItARE Check Han checkar igen och har med största sannolikhet ingen hand. Men är det någon idé att jag satsar något här och i så fall hur mycket? Hur spelar jag handen i övrigt? Be brutal! Citera
jaha Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 betta pott på turn som du själv anmärkte. bettar han drag? alltså Ah-draget? i en limpad pott är ju inte bottentvåpar en jättehand man ej får släppa. men du leder nog eftersom han spelar så passivt. men vad kan han syna med? checkraisar han river med stål ibland? ja du sa ju själv att du ej hade reads pga multitabling men då är det ju svårt att svara på också. beror ju helt på det. skulle han betala av med en 9a där så betta, annars inte. eller är jag fel ute? Citera
apekatt Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 All-in turn Skojar du eller?? De ända händer som synar har ju en slagen Citera
apekatt Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Fundera en stund och med dit fiskiga bet på turn så skulle jag nog ha bettat pott självklart sätter han dig på bluffen där eller har jag fel? Jag hade nog synat med typ a9 i det läget, kanske därför jag inte lirar high stakes Citera
Candell Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Har Fi A9 så har han ju 45 slagen Bottentvå är väl bland det svåraste att spela, men checkat river skulle jag iaf gjort Citera
apekatt Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 ah sorry såg inte river sorry det är för sent Citera
viriri Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Det är möjligt att han satt på färgdrag och missade det. Möjligtvis har han då träffat par i ess om han nu drog på ess hög färg. Skulle betta ca. 10$ en gång till. Citera
fhaugen Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 All-in turn Skojar du eller?? De ända händer som synar har ju en slagen Fundera en stund och med dit fiskiga bet på turn så skulle jag nog ha bettat pott självklart sätter han dig på bluffen där eller har jag fel? Jag hade nog synat med typ a9 i det läget, kanske därför jag inte lirar high stakes Ett potbet är ju samma sak som all-in i det läget. apekatt_dubbelmoral. Citera
Recommended Posts