Fyrkantig boll Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Har tänkt att dra igång lite Cash Games med polarna nu, max 5 spelare och 100% rakeback. Vi kommer köra No Limit och Fixed Limit Texas Hold 'em och mörkpoker till en början. Fast utöver det så vet jag inte riktigt hur det skall ordnas. Så jag vill gärna veta vad man bör tänka på vid Cash Games live? Ni får gärna disskutera saker som hänt och hur ni löste det. Skaffa en regelbok kanske man kan göra från SVEPOFs hemsida? Eller bör jag fortsätta hålla mig till sit-n-go's? MVH Citera
Falcy Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Har tänkt att dra igång lite Cash Games med polarna nu, max 5 spelare och 100% rakeback. Vi kommer köra No Limit och Fixed Limit Texas Hold 'em och mörkpoker till en början. Fast utöver det så vet jag inte riktigt hur det skall ordnas.MVH Ja, rakeback är något du bör satsa på i ett homegame med 5 pers. Peace Citera
medaljören Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 haha skönt att du skriver 100% rakeback. Annars kan du ta en engångsavgit när man sätter sig vid bordet. typ 20kr, beror iofs lite på hur mycket ni spelar om men. Citera
cOP Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Kaffe-avgift då eller? Inte ofta man kör med dealer i homegames Citera
Mr Zero Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Att ha nedskrivna regler är bra att ha vid eventuella tvistemål. Citera
Fyrkantig boll Postad 2 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2006 Jag vill inte ta en avgift från mina polare, räcker med att jag vinner deras pengar. Men visst, nerskrivna regler skall fixas. Jag är lite rädd för hur jag skall lösa det med marker och No Limit-spel. Får nog kanske bli Fixed Limit till en början. Citera
medaljören Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 mm de kan vara ett problem att markerna inte räcker till, men ofta så har väl flera som spelar marker o man kan då köra att alla är värde 1, sen har man 150-200 marker var och blindar 1-2, sen kan man bestämma hur mycket varje mark ska vara värd i Kr. Annars får man köra fixed limit om man har få marker, funkar de med tror dock NL uppskattas mer. Citera
Fyrkantig boll Postad 2 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2006 Jo, NL är väl det spel som de flesta spelar numera. Men vad är en lämplig uppsättning om man ex. vill spela med 5/10 kr i blinds och 1000 kr som maximum insats? Tänkte på antalet marker och dess värde. Citera
Madwax Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Jag antar att du/ni inte tänker spela om flera tusentals kr, då kan jag föreslå 1-2kr blinds, som någon här innan också gjorde, sen kan ni ha att man MINST måste köpa in sig för 100kr och max 400. Då blir det liksom inte all in poker. Läst om många som spelat typ 5 - 10kr blinds o haft max 300kr inköp, det blir mer eller mindre all in poker. När jag o mina polare lirar cashgame NL, brukar vi köra precis som det jag beskrev 1-2kr och runt 200 - 300 kr i marker. Alltid roligare o spela me djupa stackar, då kan man beta på varje gata utan att man har 80% i mitten / potten. Sen till regler, en jätte viktig sak för att ni inte ska bli sura på varandra, vilket man ofta kan bli vid ett pokerbord. Bestämm alltid INNAN ni börjar spela, vilken tid man TIDIGAST får köpa ut sig, så inte någon sätter in 200kr, får AA dubblar upp o sen sticker, det blir alltid bråk om någon gör så. T ex, börjar ni spela 18.00 så säg att TIDIGAST 20.00 får man köpa ut sig. Om någon vill gå tidigare (kanske 19.30) så får han säga till innan, så alla vet om det. Det med rake, ja du FÅR juh inte ta några pengar till egen ficka, då driver du en illegal verksamhet, dock kan du juh göra så att du kanske köper in läsk / godis / mat osv osv, då kan du juh besämma att du kanske tar en 50kr från varje spelare, så går det pengarna till maten. En SUPERVIKTIG grej vid cashgame spel. Du som "värd", tar pengarna alla köper in sig för, samla dom i ett kuvert, en skål. Vad som, där alla kan se, för vi säger att ni ändå är en 6-8 spelare o alla köper in sig för 200,300,400kr, så blir det juh ändå nån tusenlapp, och vi alla vet att man kan bli ovänner när det kommer till pengar. När tiden ni bestämde innan är slut o alla vill köpa ut sig, så är det DU (banken) och BARA du som ger ut pengar så inte alla börjar rota i pengaskålen, kuvertet. Kontroll räkna så att alla ser, när alla har sett att det stämmer börjar du dela du ut pengar till den som har minst marker, för jag kan garantera dig att det alltid kommer bli nån kr för lite, på något konstigt sätt. Och den som har mest kan juh ta sina pengar sist, då det nog inte spelar honom så stor roll om han tar ut TEX 778kr eller 769, då han ändå har gått +. Han blir mindre sur för 9kr än om smallstacken får 90kr istället för 99. Mer kan jag inte komma på. Lycka till både me arrangemanget och vid bordet. Mvh Bolme Citera
Fyrkantig boll Postad 2 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2006 Wow, vilket givande inlägg! Tack så mycket. Summorna du beskriver stämmer nog överens med dem vi disskuterat också. Att ta "rake" på en massa konstiga sätt behövs inte. Jag ställer mer än gärna upp som husvärd. Tack! Citera
Henkeman Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Ska ni bara vara max 5st så förstår jag inte hur ni skulle kunna få problem med markerna, möjligtvis om du har mindre än ett 300-set och 4-5 olika färger (4 färger är väl max man nånsin kommer behöva när man spelar hemma skulle jag tro) 20st 1-or (vita) + 16st 5-or (röda) = 100, kan ju kanske vara satt som mini-inköp om man kör 1/2kr blinds. Sen 25-or för att fylla upp över det (gröna eller blå, beroende på vad som finns till hands). Köper man in för 300kr så får man 20st vita(1), 16st röda(5) och 8st gröna(25), gott om marker att leka med. Så om du har 300 marker, 100st i tre olika färger, så kommer du klara dig gallant på 5 pers. Alla 1-or går åt på en gång, de flesta 5-orna och det finns gott om 25-or för de som behöver köpa in mer (köper man in mer så köper man in 25-or och växlar med de andra spelarna) Citera
Fyrkantig boll Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 Schysst! Skall testa att spela NL Cash Games med polarna så fort jag får hem mina nya marker. Citera
Atleten Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Asså homegame? Hur fan kan man bli osams när man spelar med polarna lol? Ni vet väl hur man spelar poker? Citera
Madwax Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Asså homegame? Hur fan kan man bli osams när man spelar med polarna lol? Ni vet väl hur man spelar poker? Det är väl klart det kan bli bråk när man spelar poker! Det är juh ändå pengar man spelar om, och det är juh inte ens allra "bästa" kompisar man spelar med. Citera
QoS Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Flyttar denna till Poker OT. Enjoy! - QoS Citera
baller Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Det är väl klart det kan bli bråk när man spelar poker err, kanske dags att tagga ner... Citera
bossbaver Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Det är väl klart det kan bli bråk när man spelar poker err, kanske dags att tagga ner... lol, hur svårt ska det va.. kanske den här listan hjälper högst kort ett par två par triss stege färg kåk färgstege störst pistol Citera
Sagge Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Det är väl klart det kan bli bråk när man spelar poker! Det är juh ändå pengar man spelar om, och det är juh inte ens allra "bästa" kompisar man spelar med. Ett helt allvarligt tips till frågeställaren och skaparen av tråden. Du undrade vad man skulle tänka på. En sak är ju att inte bjuda in folk som börjar bråka. Hur svårt kan det va? Citera
Duncan_Edwards Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 lol, hur svårt ska det va.. kanske den här listan hjälper högst kort ett par två par triss stege färg kåk färgstege störst pistol Kan man inte få fyrtal live? Citera
bossbaver Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 lol, hur svårt ska det va.. kanske den här listan hjälper högst kort ett par två par triss stege färg kåk edit. - fyrtal färgstege störst pistol Kan man inte få fyrtal live? ups =) inte om motståndaren har pistol iaf Citera
Fyrkantig boll Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 Vi är ett gäng glada amatörer som tycker om att liva upp stämmningen lite fram emot veckoslutet. Dock så är vi ganska ledsna på att köra sit-n-go's hela tiden. Så vi tänkte att 5-manna Cash Games kanske kunde vara något för oss. Det blev min uppgift att lösa det med marker, "regler" och allt runt-i-kring. Dock kan det ju hända att det kommer in en ny, eller att vi tycker att en person agerat felaktigt och således behöver/vill ha någon fin liten bok att gå efter. Citera
Iy0b Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 När jag brukar köra Cashgame med kompisar så brukar vi minst köpa in oss för 150 kr och blindsen brukar vara på 2-4 kr. Vi kör 2-4 kr i blinds för då blir de mer spel. Kör vi 1-2 kr i blinds så blir de inget spel. Kör marker med värden för de blir ganska jobbigt att ha 150 marker vid sig. Så ta värden som tex 1 , 5 ,10 ,25 ,50 och 100. Citera
BjornL1491910513 Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 kör lite 1/2 nL då fan är vi på gång, Dollars dvs, sen kastar vi in våra 25000€ i potten fort som fan, eller är det onödigt? Citera
freddola Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 Ha lite sedelbuntar bredvid av 20or så blir det lite som high-stakes poker Citera
Recommended Posts