Gå till innehåll

bad_ip vs TiltMeNot


jojje2k

Recommended Posts

  • Svars 167
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo men nu pratade vi väl ändå om spelare på redan HÖG nivå. Som jag kunnat läsa är det ju snubbar som redan spelar på 100/200 som "byter" konton med varandra.

Ser fortfarande inte vitsen med det.......

 

För att fucka upp spelstilen, så FI inte i förväg vet vad denne har att förvänta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en viss poäng där Anna

Gynnar ju även killen som lånat ut kontot eftersom hans stats blir lite distortade.

Sen har nog inte alla sharks spelat upp konton på alla nätverk. Högsta spelen går ju inte alls kontinuerligt överallt så hittar man ett spel där man inte har nåt konto är väl det enda raka att låna polarens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle man vinna på att låna en annans konto för att spela?

Jobbigt att regga ett eget konto eller? :shock:

 

Är ju inte direkt så att det är enkelt att stoppa in $100.000 på ett konto bara - många sajter har ju $600 som tak för kreditkortet :-)

 

äsch, är väl bara att göra 167st max insättningar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle man vinna på att låna en annans konto för att spela?

Jobbigt att regga ett eget konto eller? :shock:

 

Är ju inte direkt så att det är enkelt att stoppa in $100.000 på ett konto bara - många sajter har ju $600 som tak för kreditkortet :-)

 

Sen kan det ju vara så att man inte vill att vissa eventulla vinster ska kunna spåras tillbaka till en ifall man har tjall på tråden med vissa myndigheter.. därav lättare att spela på någon annans konto ifall man skulle bli granskad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en viss poäng där Anna

Gynnar ju även killen som lånat ut kontot eftersom hans stats blir lite distortade.

Sen har nog inte alla sharks spelat upp konton på alla nätverk. Högsta spelen går ju inte alls kontinuerligt överallt så hittar man ett spel där man inte har nåt konto är väl det enda raka att låna polarens.

 

eller så är det världens sämsta bortförklaring när han torskat :lol:

men det kanske är så dock, ingen aning... :roll:

 

han kan få låna mitt konto anytime by the way ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Vad skulle man vinna på att låna en annans konto för att spela?

Jobbigt att regga ett eget konto eller? :shock:

 

Är ju inte direkt så att det är enkelt att stoppa in $100.000 på ett konto bara - många sajter har ju $600 som tak för kreditkortet :-)

 

Sen kan det ju vara så att man inte vill att vissa eventulla vinster ska kunna spåras tillbaka till en ifall man har tjall på tråden med vissa myndigheter.. därav lättare att spela på någon annans konto ifall man skulle bli granskad..

 

Antagligen den sämsta motiveringen...

 

Totalt orimlig ur många aspekter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle man vinna på att låna en annans konto för att spela?

Jobbigt att regga ett eget konto eller? :shock:

 

Är ju inte direkt så att det är enkelt att stoppa in $100.000 på ett konto bara - många sajter har ju $600 som tak för kreditkortet :-)

 

Sen kan det ju vara så att man inte vill att vissa eventulla vinster ska kunna spåras tillbaka till en ifall man har tjall på tråden med vissa myndigheter.. därav lättare att spela på någon annans konto ifall man skulle bli granskad..

 

Antagligen den sämsta motiveringen...

 

Totalt orimlig ur många aspekter...

 

Förklara gärna varför.. iom att jag vet vem som spelade..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle man vinna på att låna en annans konto för att spela?

Jobbigt att regga ett eget konto eller? :shock:

 

Är ju inte direkt så att det är enkelt att stoppa in $100.000 på ett konto bara - många sajter har ju $600 som tak för kreditkortet :-)

 

Sen kan det ju vara så att man inte vill att vissa eventulla vinster ska kunna spåras tillbaka till en ifall man har tjall på tråden med vissa myndigheter.. därav lättare att spela på någon annans konto ifall man skulle bli granskad..

 

Antagligen den sämsta motiveringen...

 

Totalt orimlig ur många aspekter...

 

Förklara gärna varför.. iom att jag vet vem som spelade..

 

Till en början antar jag att myndigheten du pratar om är skattemyndigheten...

 

1. I nuläget har skattemyndigheten ingen insyn av vad som händer inom poker-rummen, än mindre kan de få info om vems nick som hör till vilken spelare (vem som är reggad på nicket).

 

2. Finns antagligen heller inget som helst intresse att ta reda på detta då det ju är de egentliga transaktionerna till kontot som är det intressanta. Samt att kollen på pokerrummet blir onödig då det räcker att transaktionerna till kontot räcker.

 

Tror te x inte att de kommer köpa en förklaring som att du plockar ut 2 mille till ditt konto men du säger att 1,5 av dem har Bengt Sonnert lirat in till dig. Och att du därför ska slippa skatt på dem.

 

3. Många av de sidorna vi nämnt är skattefria, alltså heller ytterligare en anledning till varför skattemyndigheten inte bryr sig.

 

Alltså just den motiveringen om varför de lånar varandras nick faller på dessa punkter.

 

Troligare är att de gör det för att förvilla FI, eller att de saknar pengar insatta på just de skinnet de lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till en början antar jag att myndigheten du pratar om är skattemyndigheten...

 

1. I nuläget har skattemyndigheten ingen insyn av vad som händer inom poker-rummen, än mindre kan de få info om vems nick som hör till vilken spelare (vem som är reggad på nicket).

 

2. Finns antagligen heller inget som helst intresse att ta reda på detta då det ju är de egentliga transaktionerna till kontot som är det intressanta. Samt att kollen på pokerrummet blir onödig då det räcker att transaktionerna till kontot räcker.

 

Tror te x inte att de kommer köpa en förklaring som att du plockar ut 2 mille till ditt konto men du säger att 1,5 av dem har Bengt Sonnert lirat in till dig. Och att du därför ska slippa skatt på dem.

 

Nej, Men det kan ju vara lättare att bengt tar ut pengarna åt dig om du är under bevakning?

 

3. Många av de sidorna vi nämnt är skattefria, alltså heller ytterligare en anledning till varför skattemyndigheten inte bryr sig.

 

Alltså just den motiveringen om varför de lånar varandras nick faller på dessa punkter.

 

Troligare är att de gör det för att förvilla FI, eller att de saknar pengar insatta på just de skinnet de lirar.

 

Jag förstår inte hur du kan missuppfatta mig så grovt men men..

 

1. Spelet på själva sajten är helt ointressant.. jag uttryckte mig kanske oklart. Givetvis är det trafiken på ditt bankkonto jag pratar om.

 

men självklart är den största anledningen att man vill slippa flytta runt pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...