eddiemedusa Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Blev totalt överkörd igår HU av 2 spelare på 10/20£ för ca 4k.. Inte kul. Men, men. Jag har inte lirat HU på allvar i mer än nån vecka, och då endast 5/10£, så spelarna i allmänhet är väl duktigar lite högre. Det blir till att plugga hårdare. Fick svar från TheBryce igår, så jag ska försöka spela in en video till honom idag. Blir inte HU dock. Men jag får ju se om jag tycker om hur han lär ut sin poker. Tycker jag om honom som coach, så kommer jag helt klart att spela in nån HU video senare. Har vissa sömnproblem nu när tjejen är borta, och jag måste ta grabben till skolan. Sov typ 3 timmar igår natt innan jag gick upp med honom, så igår va jag skit trött och somnade vid 22. Vaknade 01 skitpigg, och somnade nog inte om förrän 3 för att vakna igen 06.30. BLÄ. Hatar att rucka på dygnsrytmen. Men nu är det bara några dagar kvar tills tjejen kommer hem igen (Lördag) Citera
Djens Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 FLT HU handlar enbart om en sak märkte jag, checksyn checksyn checksyn. Citera
eddiemedusa Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 FLT HU handlar enbart om en sak märkte jag, checksyn checksyn checksyn. Om man spelar som en fisk ja Snarare bet raise bet raise Citera
Djens Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hehe..jag plussar med det spelet, ofta checkraisar jag river också. Tror heltok sa att jag spelade 8/3 på FL Citera
eddiemedusa Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hehe..jag plussar med det spelet, ofta checkraisar jag river också.Tror heltok sa att jag spelade 8/3 på FL Ha ha. Lite skillnad från mina stats på 70/50 LOL Citera
eddiemedusa Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hehe..jag plussar med det spelet, ofta checkraisar jag river också.Tror heltok sa att jag spelade 8/3 på FL Antar att du inte spelat 10/20$+ där va? Citera
Djens Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Mest 5/10 och 10/20, marginellt vinnande. Citera
eddiemedusa Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Har en ganska jobbig period just nu pokermässigt. Jag åker upp och ner som en jojo. 200bb svänger var och varannan dag. Har stått still i pengar i nästan 2 månader. Under en sån period så funderar man mycket på sitt spel och kommer fram till att man ska ändra sig si eller så och ibland slutar det med att man ändrar till det sämre. Just nu har jag blivit totalt weaktight. spelar 23/16 puke. Hoppas på att TheBryce kan få ordning på mig...Han har dock inte hört av sig på 4 dagar... Citera
eddiemedusa Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Fortfarande inget svar från Bryce... hmm. Ja, ja. Har ett par andra alternativ på G åxå som kanske vore bättre och billigare framförallt. Fick in drygt 3k idag iaf.. Natti natti. Ohh. Dom gjorde en ny uppdatering idag på crypto så att inga händer blir sparade för mig i min dator. Eller så är det bara så att PT inte kan läsa dom och det kommer en uppdatering från Pat imorgon... Ja ja. Citera
hajen Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Fortfarande inget svar från Bryce... hmm. Ja, ja. Har ett par andra alternativ på G åxå som kanske vore bättre och billigare framförallt.Fick in drygt 3k idag iaf.. Natti natti. Ohh. Dom gjorde en ny uppdatering idag på crypto så att inga händer blir sparade för mig i min dator. Eller så är det bara så att PT inte kan läsa dom och det kommer en uppdatering från Pat imorgon... Ja ja. Såg 2 filmer igår med Thebryce. Antar att det är han på stox väl ? Jävlar va han pladdra på. Citera
eddiemedusa Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Såg 2 filmer igår med Thebryce. Antar att det är han på stox väl ? Jävlar va han pladdra på. Mm. Men det är en kille som vet vad han pratar om. Jag tror att han skulle slå David Slansky på fingrarna. Sen tror jag att både TexasLimitKing och Erik123 skulle fått på nöten där åxå. Iallafall HU. Citera
hajen Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Mm. Men det är en kille som vet vad han pratar om. Jag tror att han skulle slå David Slansky på fingrarna. Sen tror jag att både TexasLimitKing och Erik123 skulle fått på nöten där åxå. Iallafall HU. Ja, det skulle inte alls vara omöjligt. När han förklarar och pratar hör man att det är ett geni som tänker. Han låter liksom exalterad till max då många andrar sitter som frågetecken. En fråga förresten som jag ställde i min db. Du kanske kan kolla in den gällande BB/100 uträkningen som jag inte får till. Citera
eddiemedusa Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Hade en riktigt bra vecka förra veckan, som slutade 15k$ plus för mig. Spelade en del HU vilket gick bra. Börjar tycka mer och mer om att spela HU. Men för att man ska spela enbart HU så krävs det nog att man spelar 50/100$ för att man ska få en "decent" income antar jag. Vet inte vad man kan snitta i big bets räknat som HU spelare, men jag har fått för mig att en duktig HU spelare hamnar mellan 1 och 2 bb 100. Skulle va kul att veta swings och big bets winrate med mera för en HU spelare. Verkar svårt att hitta särskilt bra info på nätet om detta. Här är händerna jag spelade under förra veckan. siffrorna är i £ dock och inte i $. Citera
Miami Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Bra plus på en vecka! Hur gick det med coachningen? Var det bra och kommer du fortsätta med det? Citera
Flesh2Flesh Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Jag spelade ganska mycket med TheBryce på prima för 2-3 år sedan på 5/10 FL. Jävlars vad bra han var. Helt sjukt va stor skillnad det var mot oss andra. Har aldrig haft tableselection men mot honom satte jag mig aldrig ner med efter ett tag. Riktig talang på FL. Citera
eddiemedusa Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Bra plus på en vecka! Hur gick det med coachningen? Var det bra och kommer du fortsätta med det? Han har nog huuuur mycket bollar som helst i luften just nu. Han har inte hört av sig igen. Han skulle på semester en vecka och sen skulle han höra av sig. D e 2 veckor sen. Ska väl ta och kontakta honom snart. Jag har bara inte bestämt mig för om jag vill att han ska hjälpa mig med mitt spel i allmänhet, eller om jag ska satsa stenhårt på HU. Det är ju det han är som bäst på åxå. Citera
eddiemedusa Postad 28 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2007 Igår hade jag en sån där dag, när det bara inte kändes rätt att spela. Ingen motivation, och lite förkylning i kroppen. Så jag slutade efter "halva" min normala dag. Idag ska jag till tandläkaren klockan halv två och få lustgas, så man får se hur pokermotiverad jag är sen ikväll. Brukar bli ganska seg efter lustgasen i några timmar. Plus att jag som sagt känner mig lite förkyld. Har suttit hela förmiddagen och läst en post på 10000000 sidor på 2+2 om bottar på party. Verkar som att dom börjar få till en del riktigt duktiga bottar. Men vad jag har märkt så finns det inga bra bottar på crypto än iallafall. Och finns det bottar där så är jag nog duktigare än dom än så länge iallafall, då jag tror att jag är bland top 3 money winners på mina nivåer 10/20 och 20/40. Men det är ju helt klart skrämmande att dom börjar bli så duktiga att dom spöar nivåer ganska högt upp idag... Citera
hajen Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Postad 28 Augusti , 2007 Eddie: Hade för mig att du hade en minst sagt jobbig period på stars då du grindade 3/6 - 5/10 för något år sedan. Hur står man ut ? Hur gör du själv i sådan badstreaks? tigtar till dig ännu mer eller spelar på som vanligt. Har du några stats kvar på när du lirade 3/6-5/10 på stars ? Citera
eddiemedusa Postad 28 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2007 lite väl passivt i bb? Ja, jag mötte så super aggr killar för det mesta, så jag 3 bettade inte så mycket pre till att börja med, Sen när jag knäckt flera av dom så började dom limpa sb vilket åxå drog ner min vpip i bb. Citera
eddiemedusa Postad 28 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2007 Eddie: Hade för mig att du hade en minst sagt jobbig period på stars då du grindade 3/6 - 5/10 för något år sedan. Hur står man ut ? Hur gör du själv i sådan badstreaks? tigtar till dig ännu mer eller spelar på som vanligt. Har du några stats kvar på när du lirade 3/6-5/10 på stars ? Nja, jag tror inte att jag har kvar nån databas från den tiden... ska rota lite åt dig dock. Men det kan kanske finnas nåt gammalt här i dagboken Citera
heltok Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Postad 28 Augusti , 2007 Ja, jag mötte så super aggr killar för det mesta, så jag 3 bettade inte så mycket pre till att börja med, Sen när jag knäckt flera av dom så började dom limpa sb vilket åxå drog ner min vpip i bb. varför 3betar du inte superaggro-folk? är inte det att ge upp edge? och med superaggro undrar jag om du menar folk som är optimalt aggresiva eller lite mer aggresiva än normala passiva suboptimala spelare. Citera
hajen Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Postad 28 Augusti , 2007 Nja, jag tror inte att jag har kvar nån databas från den tiden... ska rota lite åt dig dock. Men det kan kanske finnas nåt gammalt här i dagboken Jag skall röja igenom din dagbok senare ikväll. Vi börjar med det. Citera
eddiemedusa Postad 28 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2007 varför 3betar du inte superaggro-folk? är inte det att ge upp edge? och med superaggro undrar jag om du menar folk som är optimalt aggresiva eller lite mer aggresiva än normala passiva suboptimala spelare. Med superaggrokillar menar jag såna som oftast skjuter 3 gånger postflop. Gillar att bara syna dom med typ A2-A9. 22-77, elller KQ KJ m.m. Och sen bara syna ner dom, eller raisa rivern vid rätt tillfälle. Istället för att rr pre för att dom ska folda flop, eller turn. I allmänhet har jag 3 bettat ganska lite pre flop från bb. c/r oftare floppen. Vet inte om detta är rätt eller fel dock. Citera
hajen Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Det här skrev du i början på dagboken, då du hade din downswing och fick gå ner i nivå och hade det allmänt jobbigt. Jag kan säga att det stämmer på pricken om vad jag upplever nu på 3/6 på stars i lite mindre skala händer. Tycker du att dina tips/tankegångar då håller än idag (jag tycker det) eller ser du annorlunda på det du skrev idag då du spelar på en annan nivå och har lite mer medvind ? Jag har fattat nu att jag spelar för avancerad poker för att slå dom tomtarna jag möter. Jag continuation betar 90% oavsett flop mot en eller 2 motståndare. Jag sätter inte folk på "any 2" tillräckligt. Vilket gör att jag ofta re raisar och capar med sämsta handen.. Tex jag sätter inte nån på 34 efter att vi cappat pre flop. Så när jag har AA på A25 brädan så blir d dyrt. Måste inse att jag har med idioter att göra och bara spela straight forward poker. Laddade hem winning low limit holdem som jag sitter och läser nu. Känns som när man började spela 0.50/1 för länge sen. Alla mina "moves" får jag vänta med tills jag kommer upp till iaf 10/20. Spelade nyss en pott mot en snubbe som limpade först in på co. Jag raisade med QJ och flopar 39T. Han betar ut och jag raisar. Turn A. Han checkar jag betar. River T. Jag betar han synar och visar 88. Ett praktexempel på hur jag "blöder" pengar till folk som inte kan spela. Ska nu börja checka flopar som jag missar med överkort och folda till turnbet om jag inte prickar då. Tror att det kommer att funka, eftersom dom ändå betalar av så snällt när man prickar. Känns surt dock eftersom jag faan inte ens kommer ihåg hur mesigt man spelade när man just började lära sig poker, men jag tror att det är enda sättet att slå dom. Citera
Recommended Posts