OzzzaJa Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Tjo, hade suttit ca en timme på detta 25/50 bordet på paradise när jag plockar upp denna hand. Jag uppfattar fi som ganska så aggresiv och jag själv uppfattas nog också ganska så aggro. Seat 1: ozzza ($51.40 in chips) Seat 2: < o > ($10.05 in chips) Seat 3: msj1118 ($32.35 in chips) Seat 4: tn432 ($47.00 in chips) tn432 : Post Small Blind ($0.25) ozzza : Post Big Blind ($0.50) Dealing... Dealt to ozzza [ Jd ] Dealt to ozzza [ Jh ] < o > : Fold msj1118 : Fold tn432 : Call ($0.25) ozzza : Raise ($1.90) tn432 : Raise ($10) Vad ska jag göra nu? Syna och ta en flopp med 1/4 av mina marker och kasta för alla Q K och A? Kasta? Inte tro på honom och ställa? Vad hade ni gjort? Edit: heter det syn-raisad eller check-raisad? Citera
Big Less Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Edit: heter det syn-raisad eller check-raisad? Det heter limp-raisad/limp-höjd och blir man det blixtfoldar man vanligtvis allt under KK om inte fi är en fullständig galning. Citera
OzzzaJa Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2006 hmm ja kan nog tänka mig att spela ganska så många fler händer än bara KK och AA i sådana här lägen, dessutom så uppfattade jag honom som ganska så aggro som sagt (dock inte supervild) Citera
andpet Postad 29 Juni , 2006 Rapport Postad 29 Juni , 2006 Fold. Det kommer fler och utan tvekan bättre tillfällen att plocka pengar från FI. Citera
Big Less Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 hmm ja kan nog tänka mig att spela ganska så många fler händer än bara KK och AA i sådana här lägen I så fall är JJ en av dem, så varför ens fråga? Citera
OzzzaJa Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 hmm ja kan nog tänka mig att spela ganska så många fler händer än bara KK och AA i sådana här lägen I så fall är JJ en av dem, så varför ens fråga? För att jag vill veta hur andra tänker och eftersom att beslutet inte var helt enkelt så vill jag ha störreklarhet tills nästa gång som likartande situationer uppstår, det är ju inte HELT säkert att jag spelar alla händer rätt, även om jag vill tro det.. eller? Hur eller hur så verkar det ju som om allt annat än fold är helt uteslutet för dom som har svarat. Jag valde att ställa och fick syn av ATo ( ) och för en gångsskull så höll ja upp. Men som sagt, att döma av era svar så kanske jag bara hade flax som inte var 80-20 hund..? Citera
jaha Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 skulle nog säga att du oftast ligger under stort men sen får folk för sig att göra helt random shit ibland. liksom AT off wtf!? ni var båda aggro säger du. mycket raise och reraise preflop eller mer på flopp? när han reraisat preflop tidigare vad hade han visat då? Citera
Supertequila Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Fold. Med stor sannolikhet sitter Fi på AA, KK. Då dominerar han dig med 80-20. Skulle han även tänka sig att göra en sådan move med QQ så är det samma sits. Skulle det mot all förmodan vara JJ han kör en sådan med så är det split pot. Om han har AK, lr AQ av någon anledning så riskerar du hela din stack på en 50-50 sits, vilket inte är en bra idé i CG. Så frågan du ska ställa dig egentligen är vilken hand som han gör en sån move med är det som du slår? Folda o vänta på ett bättre läge. Citera
Recommended Posts