FordPrefect Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Skulle ni spelat likadant efter flop? Jag vet att pfcallen var lite lös men det kändes som jag hade råd med den och kunde vinna stort om jag träffa eller spela rätt. Detta var alltså på bubblan med 41 kvar och 40 var ITM. ***** Hand History for Game 4603095845 ***** NL Texas Hold'em Trny:25274381 Level:11 Blinds-Antes(1000/2000-75) - Tuesday, June 27, 12:14:26 ET 2006 Table Regular(745885) Table #5 (Real Money) Seat 9 is the button Total number of players : 8 Seat 2: HERO ( $24767 ) Seat 6: billiey ( $12278 ) Seat 9: hans411 ( $30139 ) Seat 8: SerretaKing ( $29469 ) Seat 4: myopicdan ( $25329 ) Seat 5: J_Breslin ( $25001 ) Seat 7: goinirish ( $14427 ) Seat 1: FI ( $22528 ) Trny:25274381 Level:11 Blinds-Antes(1000/2000-75) FI posts ante [75]. HERO posts ante [75]. myopicdan posts ante [75]. J_Breslin posts ante [75]. billiey posts ante [75]. goinirish posts ante [75]. SerretaKing posts ante [75]. hans411 posts ante [75]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Th 6c ] myopicdan folds. J_Breslin folds. billiey folds. goinirish folds. SerretaKing folds. hans411 folds. FI raises [3000]. HERO calls [2000]. ** Dealing Flop ** [ 4d, 8d, 7s ] FI bets [2000]. HERO calls [2000]. ** Dealing Turn ** [ Qh ] FI bets [2000]. HERO raises [5000]. FI calls [3000]. ** Dealing River ** [ 4c ] FI checks. HERO is all-In [13692] FI folds. HERO shows [ Th, 6c ] a pair of fours. HERO wins 36292 chips from the main pot with a pair of fours. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 tur att du hade nöten annars kunde du åkt ut på 41:a plats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Jag ser bara två tomtar som råkar mötas i en hand. Försök inte spela poker med så grunda stackar. Slowspelar du ett monster på floppen eller? Lite elakt men det är inte bra spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FordPrefect Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Jag ser bara två tomtar som råkar mötas i en hand. Bara för att du inte vågar trycka när du märker att motståndaren är weak? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Jag ser bara två tomtar som råkar mötas i en hand. Bara för att du inte vågar trycka när du märker att motståndaren är weak? Hur menar du? Menar du ditt move på turn eller rivern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 det är ju tydligt att det är ett skämt Detta var alltså på bubblan med 41 kvar och 40 var ITM. troligt att man vill åka ut med en skräphand precis i bubblan, o sen frågar om folk tycker man spelade rätt loooooooooooooool oomfg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henli251 Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Helt förkastligt spel om du spelar för att komma ITM. Spelar man för att vinna (där de stora pengarna finns) så ser jag inget stort fel i spelet. Man måste våga bluffa rejält ibland och att göra det på bubblan då alla andra är rädda för att åka ut är helt ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 .m Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Helt förkastligt spel om du spelar för att komma ITM. Spelar man för att vinna (där de stora pengarna finns) så ser jag inget stort fel i spelet. Man måste våga bluffa rejält ibland och att göra det på bubblan då alla andra är rädda för att åka ut är helt ok. Varför inte gå all in preflopp då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Varför väntar du med att jamma tills du inte har någon equity om du blir synad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Du tror alltså inte att du får bättre lägen att få in degen med än med T6o? Känns mer som att sb snott mycket blinds från dig och att det är känslor inblandade i den här handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Jag vet att pfcallen var lite lös men det kändes som jag hade råd med den och kunde vinna stort om jag träffa Implicita odds existerar inte här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FordPrefect Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Jag spelade för att vinna med tanke på att jag bara nöter MTTs är det bara top5 som betyder nått. Jag tröck inte pf för att jag inte visste hur svag han var. Men efter hans spel både på flop och turn var jag helt säker på att jag kunde satsa allt på river utan att risken fanns att bli synad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Jag spelade för att vinna med tanke på att jag bara nöter MTTs är det bara top5 som betyder nått. Jag tröck inte pf för att jag inte visste hur svag han var. Men efter hans spel både på flop och turn var jag helt säker på att jag kunde satsa allt på river utan att risken fanns att bli synad. Jaha, varför tryckte du inte in degen på turn då? Om fi hade reraisat all in på turn hade du synat då? Om inte. Bra investering av halva stacken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Jag spelade för att vinna med tanke på att jag bara nöter MTTs är det bara top5 som betyder nått. Jag tröck inte pf för att jag inte visste hur svag han var. Men efter hans spel både på flop och turn var jag helt säker på att jag kunde satsa allt på river utan att risken fanns att bli synad. Jag tänkte snarast på floppen, den lär ju tokmissat större delen av hans raisedistribution. Sen är jag oklar över varför du inte kan bli synad på river. Hur mycket har du spelat mot honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FordPrefect Postad 27 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Sen är jag oklar över varför du inte kan bli synad på river. Hur mycket har du spelat mot honom? Jag var säker för hans statistik på PO visade att han var villig att stjäla men la sig lätt när någon tröck tillbaka, dessutom kändes han weak udner den tiden jag setat vid hans bord. Även så känner man igen stilen på vissa spelare. Med tanke på vad som låg i potten och den stora procentuella övervikten på att han skulle folda tveka jag aldrig på att trycka in allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts