Gå till innehåll

bad_ip vs TiltMeNot


fhaugen

Recommended Posts

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hjort>>> Ursäkta mig en aning, men det är rätt så uppenbart att Albert också förstod det. Bara för att han valde att använda ordvalet "negrer" istället för "kaxig mupp" eller liknande så behöver det inte behöva att det han just skrev var rasistiskt.

 

När jag läser Alberts inlägg och sedan ditt svar på det förstår jag inte riktigt vad du vill med ditt andra stycke...

 

Vad har du tänkt göra nu? Låsa tråden för att det börjar bli för mycket OT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort>>> Ursäkta mig en aning, men det är rätt så uppenbart att Albert också förstod det. Bara för att han valde att använda ordvalet "negrer" istället för "kaxig mupp" eller liknande så behöver det inte behöva att det han just skrev var rasistiskt.

Det implikerar det rätt starkt. Någon rimlig förklaring på hur det inte är rasistiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort>>> Ursäkta mig en aning, men det är rätt så uppenbart att Albert också förstod det. Bara för att han valde att använda ordvalet "negrer" istället för "kaxig mupp" eller liknande så behöver det inte behöva att det han just skrev var rasistiskt.

Det implikerar det rätt starkt. Någon rimlig förklaring på hur det inte är rasistiskt?

 

 

jag tror han menar att hans pappa är svart och att han därför har alibi mot att vara rasist typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad detta har urartat...

 

Vad som är riktigt kul i sammanhanget är att killen från Rwanda taggade ner efter påhoppet om hans dator.

 

Där efter fortsatte snacket i chatten med en rå, men hjärtlig ton.

Bland annat så hävdade jag att han kanske skulle kunna bli president i Rwanda efter att han vann en hyffsad pott.

Men han svarade snabbt att han måste köpa sig en liten armé först. Denna armé hette något speciellt som jag inte kommer ihåg namnet på.

Namnet på armén var så konstigt att jag först frågade honom om det var en sjukdom, innan han förklarade att det var just en armé.

 

Senare försökte han få tysken att bli vice president, det tyckte tysken var OK. Men efter att han nästan vunnit alla pengar av killen från Rwanda så föreslog tysken ombytta roller.

 

Så här höll vi igång i chatten och ingen tog illa vid sig. Killen fattade helt enkelt när det var dags att tagga ner på SKRYT snacket.

 

Problemet är att killen som borde tagit illa upp (enligt vad vissa tror) inte på något sätt gjorde utryck för detta. Men nu har jag flera ovänner på PF för att ha skämtat om att en snubbes dator var en Pentium 75:a. Och helt ärligt vet jag inte om det är att jag hädar kring en klassisk PC klenod, eller det faktum att han bodde i Rwanda...

 

Och under denna chat sekvens som pågick fanns inte ett enda person angrepp eller några rasistiska inslag. Dock var jag nedlåtande om hans dator. Hoppas inte datorn tog illa vid sig.

 

Men någon i tråden kallar mig för rutten...

Mycket kraftigare påhopp än vad jag ens sa om hans dator.

 

Well well moraltanter, snubben i Rwanda är inte sur i alla fall, får kolla om det finns nå't pokerforum där. Kanske blir man mer omtyckt där...

 

P.S Ni som inte är tillräckligt gamla för att ha ägt en Pentium förstår kanske inte heller det roliga. När man både blir nostalgisk och drar på smilbanden samtidigt, framförallt när turbo knappen kommer på tal...

 

Ett gott skratt förvärrar livet, hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Gila...

 

Jag är inte lika säker som du på att killen var från Rwanda. Men spontant känns det som att hälften av det roliga med den här tråden är att du tror att du lirat med en kille från Rwanda och att du tror att han endast hade råd att köpa in med 15 $. Ett tips. om någon påstår att de är rika, i vilket land som helst, så lär de ha råd med ett 50$ inköp. Det känns som att folk kan säga vad som helst till dig i chatten och att du köper det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha du, där trampade du rejält över gränsen.

 

Neger (av franska nègre, av latinets niger, "svart") är ett tilltal för personer med ursprung i Afrika söder om Sahara eller för de australiensiska urinvånarna.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Neger

 

Rwanda ligger söder om Sahara om du nu inte visste det Hjort.

 

Gila skämtade inte om någon för att denne var en "neger" utan för att personen ifråga var en kaxig mupp.

 

Det är jag på det klara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

jag tror han menar att hans pappa är svart och att han därför har alibi mot att vara rasist typ.

 

Tyvärr inte. Min far har däremot varit där och hjälpt dem bygga upp landet. Så jag har ett litet alibi eller en brasklapp eller vad man nu ska säga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vara nedlåtande mot afrikanernas levnadsstandard kanske inte är "direkt" rasism men det avslöjar mycket tydligt vilken värdering "de" har i betraktarens öga.. en uppmaning till gila; tänk om, tänk rätt! och den här sonen till han som byggde afrika; om du nu sitter på ett råttbo av rasism som förvärvats "rättrådigt" på plats så hoppas jag att du ruttnar i helvete... och vad ska din avatar betyda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gila skämtade inte om någon för att denne var en "neger" utan för att personen ifråga var en kaxig mupp.

 

Sant... men sättet han gjorde det på var ju faktiskt starkt riktat mot just ett ursprung. Sen kan jag hålla med om att ordvalen får sätta gränsen för var övertramp sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror han menar att hans pappa är svart och att han därför har alibi mot att vara rasist typ.

Tyvärr inte.

Va synd, jag som trodde du var en judisk neger som prata wärmlandsmål.

 

Det här är fanimej den kuligaste tråden jag har läst här, men så här blir det i PK-patologiska Sverige.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här sa Albert:

Min far har däremot varit där och hjälpt dem bygga upp landet
Vad skönt när pf är underhållande för en gångs skull. Visst är det du som fullkomligt pepprar pf.nu med skitinlägg? Kan du inte lägga ut en lite filmsnutt med dig själv här på forumet så att vi vanliga dödliga kan få en liten känsla för vad som ligger bakom all dynga som man tyvärr läser? Mäktigt att ha en farsa som är Rwandas Ben Gurion! All cred för det.

 

Hoppas dom stänger ditt konto och kastar din burk i en djup djup sjö. Om dom vill kan dom stänga av mitt konto med, jag skiter i vilket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Gila...

 

Jag är inte lika säker som du på att killen var från Rwanda. Men spontant känns det som att hälften av det roliga med den här tråden är att du tror att du lirat med en kille från Rwanda och att du tror att han endast hade råd att köpa in med 15 $. Ett tips. om någon påstår att de är rika, i vilket land som helst, så lär de ha råd med ett 50$ inköp. Det känns som att folk kan säga vad som helst till dig i chatten och att du köper det....

 

Visst kan det vara så att han inte var från Rwanda, men det fanns inget som gav mig anledning att misstro att han inte kom därifrån. Men låt oss säga att han inte var därifrån... Ja, vad gör det vi hade kul i chatten en stund tillsammans. Fan så mycket roligare än vad jag har fått på detta forum efter att ha berättat om chat sekvensen...

 

Att vara nedlåtande mot afrikanernas levnadsstandard kanske inte är "direkt" rasism men det avslöjar mycket tydligt vilken värdering "de" har i betraktarens öga.. en uppmaning till gila; tänk om, tänk rätt!

 

Syftet var inte att vara nedlåtande mot afrikanernas levnadsstandard. Jag har ingenstans pekat mot afrikanernas levnadsstandard överhuvudtaget. Bara mot hans relativa rikedom. Den ursprungliga poängen var att rikedom just är relativ. Han var antagligen otroligt rik i sin situation, speciellt om han äger den enda datorn i norra Rwanda och tre villor. Så han var antagligen jätte rik i sin värld, men att försöka glänsa över folk från väst gick inte hem.

 

Han var antagligen mycket rikare i sin värld än jag är i min värld.

På samma sätt som jag känner mig väldigt rik när jag är i Thailand.

 

Sant... men sättet han gjorde det på var ju faktiskt starkt riktat mot just ett ursprung. Sen kan jag hålla med om att ordvalen får sätta gränsen för var övertramp sker.

 

Du är så fel ute... Det var inte riktat mot hans ursprung, INTE någonstans. Försök inte att hitta saker mellan raderna som inte finns där. Det är det som är problemet, folk läser det ursprungliga inlägget och försöker analysera det. Men det finns inget där, men en grupp människor vill så gärna hitta rasistiska nyanser i inlägget.

 

 

Om han hade vart från Norge och på ett skrytsamt sätt sagt att han hade fyra datorer. Hade det vart OK då om jag hade tvålat till honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade med en snubbe från Rwanda på ett NL50 bord härom dagen. Nå'n tysk snubbe drog lite pengar av honom, då skulle han plötsligt börja skryta om sina rikedomar. Han var enligt honom själv den enda i norra Rwanda som hade en PC. Jag kunde ju inte hålla käft, så jag frågade om det var en Pentium 75:a. Tysken fyllde i snabbt att den kanske också var utrustad med turbo knapp... Vi garvade gott i alla fall.

Till saken hör också att han kom till bordet med bara $15.

 

Så jag instämmer, rikedom är relativt.

 

Det här inlägget kvalar ganska lätt in på min topp3-lista av de dummaste inlägg som någonsin skrivits på forumet.

 

Macroman, tänk om, tänk rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och den här sonen till han som byggde afrika; om du nu sitter på ett råttbo av rasism som förvärvats "rättrådigt" på plats så hoppas jag att du ruttnar i helvete... och vad ska din avatar betyda?

 

Jag sitter inte på ett råttbo, jag sitter på en stol. Varken jag eller min far har något emot De svarta. Min avatar är en Davidsstjärna, eller två trianglar, eller symbolerna för manligt och kvinnligt.

 

Kanske bör säga rakt ut att jag inte är rasist. Jag använder ord som jag själv vill använda därför att jag anser dem passande för beskrivningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här sa Albert:
Min far har däremot varit där och hjälpt dem bygga upp landet
Vad skönt när pf är underhållande för en gångs skull. Visst är det du som fullkomligt pepprar pf.nu med skitinlägg?

 

Ja. Det är jag.

 

Kan du inte lägga ut en lite filmsnutt med dig själv här på forumet så att vi vanliga dödliga kan få en liten känsla för vad som ligger bakom all dynga som man tyvärr läser?

 

Har tyvärr ingen filmsnutt på datorn. Kan lägga upp en bild om det duger? Annars rekommenderar jag freesex.se

 

Mäktigt att ha en farsa som är Rwandas Ben Gurion! All cred för det.

 

Jo, visst är det om han nu hade varit jude, eller minister.

 

Hoppas dom stänger ditt konto och kastar din burk i en djup djup sjö. Om dom vill kan dom stänga av mitt konto med, jag skiter i vilket.

 

Ok. Shalom på dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va synd, jag som trodde du var en judisk neger som prata wärmlandsmål.

 

Nix. Men här har du en av de kändaste. Han talade dock inte värmländska.

 

...

Är det där bad_ip eller är det bara så off topic något kan bli? :roll:

Inte bara riktat till dig iofs, hela tråden har spårat ur något enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...