Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Qheart.gif.

1 fold, MP calls, CO calls, Hero raises, 1 fold, BB calls, MP calls, CO 3-bets, Hero caps, BB calls, MP calls, CO calls.

Rätt tänkt att cappa AQs mot 3 spelare för värde?

Flop: (16.50 SB) Aclub.gif, 9spade.gif, 8club.gif(4 players)

BB checks, MP checks, CO bets, Hero raises, BB folds, MP folds, CO calls.

Dragvänlig flopp, raisar för att driva ut drag och skydda min hand.

Turn: (10.25 BB) 6club.gif(2 players)

CO bets, Hero calls.

Fi betar in i mig igen, vekt att bara syna här? Vore inte så kul att bli 3-betad här. Rädd för färgen men man borde kanske sätta honom på ett svagare ess? Fi är en tomte som ser 80% av flopparna och är ganska passiv.

River: (12.25 BB) 4heart.gif(2 players)

CO bets, Hero calls.

Final Pot: 14.25 BB

Är ganska färsk på 6 max limit spelat till och från i knappt ett års tid. Tycker det är förbannat kul men tycker inte att jag vinnner my fair share med tanke på motståndet och behöver lite feedback på mina händer. Har funderingar på att starta en dagbok men tills dess tänkte jag posta lite händer för analys här.

Postad

Preflop: Cappar alltid AQs i detta läge du, har bra "equity" mot dom andra händerna eftersom du är suited.

Flop:Bra spelat, rätt tänkt

Turn: Höjer ibland i detta läge, men synar oftast

River: Inte så mycket att säga om

Bra spelat !

Postad
Raisa turn för free SD? Han kan mkt väl ha KK med klöver skulle jag tro

det är ju lika sannolikt att han har AK som slår dig. KK kan han faktsikt lägga här den skulle antagligen inte betta in i dig på river. AK däremot förlorar du bara på att raisa...

Postad

det är ju lika sannolikt att han har AK som slår dig. KK kan han faktsikt lägga här den skulle antagligen inte betta in i dig på river. AK däremot förlorar du bara på att raisa...

Inte om motståndaren synar och checkar rivern.

Postad

Inte om motståndaren synar och checkar rivern.

Nej, men då har han inte TJÄNAT något på det heller, och de gånger motståndaren agerar annorlunda FÖRLORAR han på det.

Bra spelat!