Gå till innehåll

Good/Bad streaks, hur länge har ni haft en?


awa81

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

usch usch usch =/

 

Jag började spela poker för 3 månader sedan på mindre låga NL bord på expekt, sedan dess har jag gått plus 11 000 innan min bad streak period började för 2 veckor sedan :(

Jag går ALLTID minus, spelar inte något vidare dåligt (tror jag spelar lite sämre dock pga frustration )..

 

Nu har jag iallafall kommit fram till att jag måste lägga mer kvalitetstid på pokern, läsa böcker, kanske kolla upp en ny klient (ngn som har ett tips, spelar 01/02 NL på expekt ?), och kanske spela lite turneringar för att bli tightare.

 

Någon som har ngt mer tips ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig streak.... en vecka kanske. Har gått pissedåligt nu ett tag, men jag skulle påstå att oflytet inte var mer än ett tag. Nu spelar jag bara dåligt.

 

Kom till den insikten nu. Det handlar inte om "bad streak", eller jo, lite. Första taget var det helt sanslöst, hade ett par dagar i rad som var bisarra. Förlorade MASSVIS på mina stora händer. AK torskade mot AJ ett osant antal gånger, var nästan komiskt när man såg en J komma på river ibland. Körde mycket Pokerstove och för varje "85% to win"-situation som försvann så dog en del av mig. Det var FÖR många sådana.

 

Meeeen! Kruxet är att jag tror att den perioden med osant oflyt är över. Ändå går det dåligt. Varför? Jo, jag SPELAR dåligt! Psykets makt är stor...

 

Kommer bli intressant nu nästa gång jag spelar. Har gjort en ordentlig analys av situationen och kommit fram till att jag nog spelat dåligt på slutet. Bad-streaken har gjort psyket ömtåligt. Plötsligt vågar man inte spela som man ska! KK floppar top set... men i rädsla för färgdraget överbettar man för mycket och får bara med sig en liten pott. När man spelar sitt A-spel så tar man det istället lite lugnare låter fisken betala av lagom och vinner stora potter. Nu kniper man dom för snabbt i rädsla att förlora dem.

 

Återstår ju att se om jag vänder min trend nu, men det är jag ganska övertygad om att jag bör klara. Gäller bara att komma tillbaka till rätt känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ !

 

Skrev för 3-4 dagar sen om mitt 2 veckors långa badstreak..

Nu är det över :lol:

 

Tänkte berätta hur jag kom ur det, för jag tror verkligen att det är ngt man måste ta tag i Själv. Håller helt med fido om att oturen kan vara ett litet tag men sen är det mycket psykiskt även.

 

Det jag gjorde var att jag köpte en god pokerbok och jag började därmed att TÄNKA poker igen. Tidigare satt man halft apatiskt framför datorn och litade på sitt spel istället för att som på den gamla goda tiden hela tiden spela medans man tänker, analyserar och gärna tillämpar ngt nytt i sitt spel.

 

Så mitt råd är att läsa en bok, eller bara börja läsa lite och inse att man inte har en förbannelse över sig utan det är Poker edt handlar om, tur är en stor del. Det gäller bara att göra det bästa av det hela.

 

Ni kanske tycker jag är för ny för att uttala mig om detta men jag anser att det verkligen fungerar.

 

Lycka till alla och speciellt du insomniac ! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det är kanske faktum att jag inte är något vidare bra?

Men grejen är, när jag tänker efter, hur fan kan saker hända?

Jag har en del tur ibland, men det är mycket oftare turen mot mig, idag fick jag €25 av Invincible.

 

Började ett inköp på 025/050, vann en all in med AK mot 88,

var lite syn nästan hela rundan så jag ställde in och var bergsäker

på att ingen hade bättre, visst han hade en 4% högre oddsare, men det är ju

nästan precis 50-50. Och nu träffade jag. Plussat €7. Sen bara allting vände,

jag synade småbets på drag, jag synade 1xBB på QJ (bra draghand), men aldrig någon träff, till sist får jag A6, det är två personer som synat BB, och jag har inget val eftersom de va lite tightspelande mellan dom och några galna, och en "galen" synar plus en annan. Visst A6 suger stenhårt, men detta var i desperat läge.. Då träffar jag ess på flop, skönt. Sedan går den andra all in mot den andra med 25 cent till ;) , Visst, han har 3Q och tror att et är bra och tdrar tris spå rivern, senare i en €10 tour så floppar jag högsta par, en synar med 3-8 high och drar turn 3 river 8.

 

Har bara lite halvtråkigt nu efter nattens pokerkväll vilket gått åt helvete och jag kanske skall sluta snart, den bästa förtjänsten jag gjort av pokern är mitt projekt på moppen (10 000 kr) plus Thailand (5 000 kr), så pokern har gett mig lite, men kanske sluta snart, och jag är allvarlig,

bara händer kassa saker hela tiden verkligen, kan inte rabbla upp expempel bara, men så ere :(

 

Mycket vill ha mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av en eller annen merkelig grunn så gjør jeg det ekstremt dårlig i internettpoker og relativt bra i live poker.. Hadde en winstreak 5 ganger på 1ste plass i 5mannsturneringer, men i en heads up situasjon går det mye på hvilke kort du får. Flaks spiller en stor rolle der.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Pedroboy-du BEHÖVER inte tro oss.Fortsätt bara att spela så KOMMER du själv att få uppleva!

ALLA,helt utan något som helst undantag,drabbas om de bara spelar tillräckligt länge.Det är matematisk lag med 100% säkerhet.

100%.

INGET undantag från denna absoluta regel.Absolut inget!

 

01-maj-05 1533

02-maj-05 2503

03-maj-05 2755

04-maj-05 1097

05-maj-05 0

06-maj-05 1576

07-maj-05 0

08-maj-05 -918

09-maj-05 2595

10-maj-05 2189

11-maj-05 -1061

12-maj-05 66

13-maj-05 3323

14-maj-05 4199

15-maj-05 10849 (fulla amerikaner 8-11 söndag morgon)

16-maj-05 2786

17-maj-05 -1349

18-maj-05 173

19-maj-05 -31

20-maj-05 -615

 

du har nog rätt nu är en badstreak på G, hade tidigare en badstreak då jag gick back 3 av tio dagar men har nu stött på en period där jag backat 4 av tio dagar, kan bli mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pedroboy-du BEHÖVER inte tro oss.Fortsätt bara att spela så KOMMER du själv att få uppleva!

ALLA,helt utan något som helst undantag,drabbas om de bara spelar tillräckligt länge.Det är matematisk lag med 100% säkerhet.

100%.

INGET undantag från denna absoluta regel.Absolut inget!

 

01-maj-05 1533

02-maj-05 2503

03-maj-05 2755

04-maj-05 1097

05-maj-05 0

06-maj-05 1576

07-maj-05 0

08-maj-05 -918

09-maj-05 2595

10-maj-05 2189

11-maj-05 -1061

12-maj-05 66

13-maj-05 3323

14-maj-05 4199

15-maj-05 10849 (fulla amerikaner 8-11 söndag morgon)

16-maj-05 2786

17-maj-05 -1349

18-maj-05 173

19-maj-05 -31

20-maj-05 -615

 

du har nog rätt nu är en badstreak på G, hade tidigare en badstreak då jag gick back 3 av tio dagar men har nu stött på en period där jag backat 4 av tio dagar, kan bli mer...

 

31 670 dollar hittills i maj och du har ju gått likadant förut också. Vilken nivå spelar du på nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är ute och cyklar här, men borde inte good/bad streaks vara en form av markovkedjor?

 

Har mest stött på Markov-kedjor (och -processer) när det har talats om Brownsk rörelse inom fysiken. Enligt vad jag har förstått är den besläktad med teorin bakom differentialekvationer (sambandet mellan funktion och derivata) och jag ser ingen koppling alls till good/bad streaks inom poker.

 

Ett enkelt exempel är om du har en tärning och slår den 99 ggr och får en 6:a tio gånger. Att få en 6:a totalt elva gånger på 100 kast beror bara på antalet 6:or hittills och hur det går i nästa kast, inte i vilken ordning du har fått 6:orna osv. Det fattar vilken idiot som helst och detta är en Markov-kedja.

 

Är visst populärt att köra in ett lexikon i en databas och se hur pass stor sannolikhet det är för att tex ett "a" följs av ett "l" osv osv. Man får då en Markov-kedja över ett språk och kan lätt skapa ord som klingar rätt på det valda språket, varför man nu skulle vilja göra det...

 

Men som sagt, vad detta har att göra med bad beats osv vet jag inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo SKR

 

fundrar alvarligt på att hoppa ner i nivå.. tillbaka till snälla .25 .5 NL

sen jag flytta upp har det bara gått åt h....e

 

haft min sämsta vecka någonsin nu. sportlovet gick sämre dock då jag inte spelade nånting...

 

16-maj-05 2786

17-maj-05 -1349

18-maj-05 173

19-maj-05 -31

20-maj-05 -615

21-maj-05 0

22-maj-05 1513

 

inte roligt när man ägnar 40 timmer åt det på 8 bord och det är inte Bad beats och otur.. jag är bara kass :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft kul exakt varenda gång jag spelar. Med andra ord ingen Bad Streak ännu. Jag älskar poker!

 

Däremot kostar det ju en hel del att spela, men det tycker jag på fullaste allvar inte spelar så stor roll. :lol: Jag har ju inte direkt gått pluss på krogen heller, eller på golfen, eller på skidåkningen eller på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ytterligare en badstreak...

opererade ögonen och såg inte nått på fyra dar

 

datum resultat i SKR

23-maj-05 0

24-maj-05 0

25-maj-05 0

26-maj-05 0

 

En bad steak/lossing streak är alltså när det går dåligt under en lång tid. Du kan knappast kalla de dagar du inte spelar för en bad streak. Sedan har jag märkt att du också påstår att du har en bad streak om du förlorar några enstaka dagar. Det är INTE en bad streak utan det är något helt naturligt för en pokerspelare.

 

Jag tycker du borde vara orolig om du på fullaste allvar tycker att några enstaka förlustdagar är en bad streak för hur kommer du då må när du hamnar i en "riktig" där du förlorar 15/20 sessioner eller där ingenting funkar under några månader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som värst har jag backat konstant i 2 månader, körde NL 50$ och till slut "testar" man allt och då lirar man inte speciellt optimalt kan jag berätta. Bytte till slut till FL och kör nu vidare på 1/2 och 2/4 och det går bättre igen.

Så här i efterhand när jag är på "grön kvist igen (för tillfället) så kan jag säga att det var det bästa som kunde hända var min långa downstreak.

Man vårdar sin BR bättre än tidigare och 2-3 dagars backande är inget som man ska behöva oroa sig för om man spelat disciplinerat utan tilt tendens.

 

"The war is not lost with just one or two battles".

( såg ni också på Band of Brothers igår........ ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta om en goodstreak då...

 

Två förlustdagar på 14 dagar, båda dagarna under $1000 back (även om det såg riktigt kinkigt ut igår ett tag, _bigd_ kan verkligen lira Omaha H2H(vet inte om han är medlem på forumet, är han det så får han gärna säga hej!)), och totalt $70.000 plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...