Gå till innehåll

Hjälp med förvaring av pokerpengar


CeDe

Recommended Posts

Jag har pengar på en hel massa pokerställen på nätet tex Bet365 och de flesta iPoker network ställena (BetFred, CDpoker, Noble etc) och jag skulle vilja samla alla dessa pengar på ett och samma ställe på nätet för att sedan casha ut det mesta när jag känner för det. Frågan är då bara vilket ställe som är bäst?

 

Jag har hört talas om Neteller och Moneybookers men jag har förstått att dom tar någon avgift när man ska ta ut pengarna och jag vill så klart att den avgiften ska vara minimal för min del. Dessutom vill jag att de ska vara så enkelt som möjligt.

 

Jag använder inga kort utan jag ska ha det till mitt bankkonto en vacker dag.

 

Hjälp tack men be mig inte använda kort eller debitcard eller något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte sugen på kort då det kostar att ha ett kort och pga att jag inte förflyttar pengar särskilt ofta så jag tycker det räcker med ett bankkonto.

 

Några pengar har jag aldrig satt in, jag har skaffat mig en bankroll genom att bygga från gratis pengar och sedan uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej skalman, tack för svaret. $1 säger du oavsett hur mycket pengar jag överför? Har även läst att dom använder en växlingskurs, stämmer inte det?

 

Tack även du EL_FishkO för svaret men jag vill hellre ha svar av er rutinerade rävar här än att söka på kryptiskt skrivna sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på Neteller. Det kommer du tjäna på i längden. Smidigt med Neteller när man ska flytta runt pengar. Den lilla kostnad de tar ut om du vill göra ett uttag klarar du av. Om du tycker att $1 är för dyrt så kan du förvara dina pengar hemma hos mig helt gratis... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ving för ditt svar också men jag tackar nej till att förvara pengarna hos dig. ;) Men jag funderar fortfarande på om $1 alltid är den summa dom drar av för uttag oavsett hur mycket jag tar ut? Samt hur var det med växlingskurs?

 

Det ser ju ut så här: Pokerpengar (USD) --> Neteller --> Svensk bank, FSB (SKR)

 

Så någonstans där på vägen ska dollar förvandlas till svenska kronor och där undrar jag om det existerar någon växlingskurs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så någonstans där på vägen ska dollar förvandlas till svenska kronor och där undrar jag om det existerar någon växlingskurs?

 

Finns väl ingen som inte tillämpar växelkurs och spread mellan köp och säljkurs?

 

 

Edit: Innan nån mupp ger sig på och kommenterar så syftar jag på pengahanteringstjänster. Vissa pokersajter låter dig växla pengar från ditt spelkonto till och från spelborden med samma kurs, men det räknas liksom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående växlingsavgifter blev det väll någon pund eller så men inget som sved och har du spelat upp rullen med gratispengar så gör det väll inte så mycket, du har ju ändå tjänat på det.

 

Tänk bara på att för att få ut pengar på majoriteten av siter måste du sätta in en viss summa (CD Poker 20 i den valutan du har pengar) med det kortet eller alternativiet du skall plocka ut pengarna med

 

Hade pengar på CD Poker ochn skaffade Moneybookers för att ta ut dem och tycker det verkar smidigt tog ca 24 timmar innan pengarna fanns på moneybookerskontot, stod att det kunde ta fem dagar innan de fanns på ditt vanliga kontot vet inte om det stämmer än men det gör kanske någon annan här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttag till ditt bankkonto kostar 1$ i avgift.

 

Neteller tar 1$ + 1,9% i avgift vid överföring till bankkonto. Den avgiften dras från växlingskursen iofs, så det ser inte ut som någon avgift men den tas iaf ut... Detta motsvara ca 13öre per dollar, så istället för 7,33 får du då 7,2 per dollar tex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat hur dyrt är det med ett så kallat "debit card" tex VISA..

Tror det kostar någonstans mellan 50-150:- /år.

 

Sen kan man använda det till att betala med i princip överallt, hur smidigt som helst.

 

Skönt att slippa tänka på att springa till bankomaten så fort man ska handla något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar hittills. Nu har jag full koll på hur det fungerar med växlingskurs, tack för den utmärkta förklaringen baller.

 

@Ulliz: Visst jag har spelat upp rullen med gratispengar men jag bryr mig inte mindre om pengarna för det.

 

Är du säker på att det krävs att jag sätter in $20 för att kunna ta ut från CDPoker? Så vitt jag vet så har dom inget sådant krav men dom kanske har ändrat det nyligen, såg dock inget på deras hemsida. Däremot tror jag Noble kör med den regeln.

 

Och om jag fattar rätt så måste jag ta ut pengar på samma sätt som dom eventuellt kom in? På Noble var det tex en annan person som la in $20 åt mig via Neteller och då blir jag alltså tvungen att ta ut via Neteller nu från Noble?

 

I sådana fall så är det ju Neteller som gäller för mig.

 

@Jochen_b: Angående kort så är jag antagligen lite gammaldags av mig och gillar kontanter bättre och allt snack om ligor som rensar kort må hända vara uppförstorat men jag gillar i vilket fall som helst att handla med kontanter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe okej jag förstod att det skulle komma lite tilt-inlägg också och där kom 2 i raken. Tack för era synpunkter men har ni inget bättre för er än att skriva såna inlägg så kan jag föreslå en lång promenad för att rensa tankarna. Tilta loss i forumet så där hjälpte iaf inte mig ett dugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Jochen_b: Frågan är om dom även ersätter om det händer i en vanlig matvarubutik. Men men alla är olika och jag har dåliga vibbar av kort men kanske sitter ja där med ett kort och gör överföringar senare, vi får se. :)

 

Händer väl minst en gång om dagen att ngt kort utsätts för bedrägeri. Normalt kommer pengarna tillbaka efter max 48 timmar.

 

Mitt högst personliga tips är att skaffa dig ett VISA. Det är en jävla frihet, du kan göra vad du vill, när du vill, handla från ebay, spela poker på internet, göra onlinetransaktioner.

 

Skulle du åka ut för risken att bli utsatt för bedrägeri (där risken ligger på ca 0,02% varje gång du använder kortet tippar jag på) får du pengarna tillbaka direkt. Fråga din bank. Kom igen det är 2006, behövs inga kontanter längre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående kort så är jag antagligen lite gammaldags av mig och gillar kontanter bättre och allt snack om ligor som rensar kort må hända vara uppförstorat men jag gillar i vilket fall som helst att handla med kontanter.

 

Jag har faktiskt hört talas om skurkar som länsar folk på kontanter också, kontanter är alltså inte helt säkert heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...