Leif Klingemo Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 fax? stenålder "Tyvärr har vi inte den tekniska möjligheten ännu"........var svaret på min fråga jag ställde till Halmstad Tingsrätt gällande e-post..... Citera
MrZingo Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 "Tyvärr har vi inte den tekniska möjligheten ännu"........var svaret på min fråga jag ställde till Halmstad Tingsrätt gällande e-post..... Vilket faktiskt är skitkul egentligen. År 2007 så kan man inte få en dom via epost, utan är tvungen att be dem skicka den via snigelpost alternativt fax. Staten jobbar inte snabbt.... Fast hur skulle det se ut om man kunde få domar via epost....jag skulle ha en permanent begäran från HD att få hem alla domar direkt (ja jag är skum) Citera
Cyntax Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Vilket faktiskt är skitkul egentligen.År 2007 så kan man inte få en dom via epost, utan är tvungen att be dem skicka den via snigelpost alternativt fax. Staten jobbar inte snabbt.... Fast hur skulle det se ut om man kunde få domar via epost....jag skulle ha en permanent begäran från HD att få hem alla domar direkt (ja jag är skum) HD's alla domar läggs upp som pdf på deras webbsida.http://www.hogstadomstolen.se Citera
MrZingo Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 HD's alla domar läggs upp som pdf på deras webbsida.http://www.hogstadomstolen.se Ja just det, hade jag glömt av helt......det visste jag ju...... Tack för påminnelsen Citera
Cyntax Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Ja just det, hade jag glömt av helt......det visste jag ju...... Tack för påminnelsen Sen kan du ju alltid prenumerera på Infotorgs nyhetsbrev, gratis. Du får det viktigaste i korthet.Det finns fler juridiska nyhetsbrev också. Groth har ett bra nyhetsbrev om imaterialrätt. Sen finns det en massa nyhetsbrev inom skatterätten. Citera
lill-gunnar Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Det hade garanterat tagit längre tid för Ola... Ha ha, underbar kommentar. Jag ser att någon här missförstod min kommentar med skannern. Jag är jättetacksam att gdaily skrev av domen så att jag kunde läsa den. Därmot försökte jag mig vara lite ironisk mot det, i mina ögon, något gammelmodiga förfarandet att skriva av den för hand. Inget illa menat. Citera
gdaily Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Ha ha, underbar kommentar. Jag ser att någon här missförstod min kommentar med skannern. Jag är jättetacksam att gdaily skrev av domen så att jag kunde läsa den. Därmot försökte jag mig vara lite ironisk mot det, i mina ögon, något gammelmodiga förfarandet att skriva av den för hand. Inget illa menat. Det där har du missförstått - det var ingen ironisk kommentar, det var ett enkelt konstaterande: Att skriva av domen tog två timmar. Om jag skulle börja med att ringa runt och fråga polares polare var jag kunde få fatt på scannerprogrammen, tanka ner dom, förstå dom, ge upp, ge upp en gång till, så hade hela dagen gått. Citera
Cyntax Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Jag skannade igenom Infotorg (har prenumeration där genom skolan) och hittade ett flertal rättsfall där spel/dobbel/poker/slutet sällskap var en del av ingredienserna. Ska jag lägga upp kommentarerna och målnummer? Citera
Klyka Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Jag skannade igenom Infotorg (har prenumeration där genom skolan) och hittade ett flertal rättsfall där spel/dobbel/poker/slutet sällskap var en del av ingredienserna.Ska jag lägga upp kommentarerna och målnummer? Do it, och PM:a gärna mig också så jag kan ladda ned o lägga upp på min hemsida. Citera
Cyntax Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Do it, och PM:a gärna mig också så jag kan ladda ned o lägga upp på min hemsida.Jag fixar nästa vecka! *tummen upp*/C Citera
pop666 Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 När går tiden ut för överklagan? nägon som vet. Citera
Peder Månsson Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Fallet är överklagat, och kommer troligen upp någon gång i höst. Citera
Peder Månsson Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Det är mycket glädjande att nu även hovrätten gått på försvarets linje och friat pokerklubbsvärdarna i Halmstad. http://www.poker.se/nyhet-1704-friande-hovrattsdom-i-halmstad.html Svenska Pokerförbundets advokat har alltså återigen lyckas fria mannen. Överklagan är att vänta, men det är osäkert om Högsta Domstolen tar upp detta fall. Citera
gdaily Postad 19 November , 2007 Rapport Postad 19 November , 2007 Yror inte det kommer bli överklagat. Detls så lär inte HD ta upp ärendet, dels så törs nog inte LI riskera ett friande prejuridikat i HD. Citera
Ignatius Postad 20 November , 2007 Rapport Postad 20 November , 2007 Sånt här gör min dag. Bra jobbat! Citera
Recommended Posts