Gå till innehåll

NLT - AK mot möjlig stege/trips?

Recommended Posts

Postad

Skulle vilja ha lite feedback på min fold här, egentligen ingen big grej, bara några kommentarer hade suttit fint. Bluffar killen eller gör jag rätt i att folda? Prima generar fattiga text-HH:s, ska försöka fixa till den.

Stämning & Stackar

För att vara ärlig; jag lirar på så låg nivå att jag inte bryr mig särskilt mycket om att notera detta, dock kan jag säga att det var ingen crazystämning, men att kalla någonting tight på den här nivån är väl inte riktigt rätt.

Händelser

thor1n [ K :diamond: , A :spade: ]

*** Export for: thor1n Game: Texas Holdem Game number: 174877946 ***

Date: 12/9/2004 11:17:51 AM

Game: 174877946: Table: Burst Open

Normal Table No Limit 0.10/0.20

Rake: 0.10

Seat: 1 Owly

Seat: 2 PazZo-

Seat: 3 Megin

Seat: 4 thor1n

Seat: 5 Muntari

Seat: 6 Bullen8 (Dealer)

Seat: 7 airlines

Seat: 8 freshdude

Seat: 9 Kallekula19

Seat: 10 getberget

------------------

OpeningBetRound

------------------

airlines : Posts small blind 0.05

freshdude : Posts big blind 0.10

Kallekula19 : Folds

getberget : Folds

Owly : Folds

PazZo- : Folds

Megin : Folds

thor1n : Raises for 0.50

Muntari : Folds

Bullen8 : Calls for 0.50

airlines : Folds

freshdude : Folds

------------------

Flop [ 9 :heart: , K :club: , 9 :spade: ]

------------------

thor1n : Bets 0.20

Bullen8 : Calls for 0.20

------------------

Turn [ J :diamond: ]

------------------

thor1n : Bets 0.50

Bullen8 : Raises for 2.00

thor1n : Folds

Bullen8 : Mucks cards

------------------

Result

------------------

thor1n Mucked Cards

Bullen8 Mucked Cards (Winning) 3.95

* RP - QoS *

Postad

Du bettar alldeles för lite på floppen. Med ett sånt litet bet har du ingen aning om du är slagen vid höjning, och du ger också draghänder för bra odds. Släng in ca 70% av potten i det läget (ca 75c).

Så som du spelade tror jag snarare att han misstänkte att du missat floppen, än att han hade just QT. Med andra ord tror jag att han snodde potten från dej.

Postad
Du bettar alldeles för lite på floppen. Med ett sånt litet bet har du ingen aning om du är slagen vid höjning, och du ger också draghänder för bra odds. Släng in ca 70% av potten i det läget (ca 75c).

Mm, grejen i detta läget var att jag inte ville att han skulle folda, men du har nog rätt, ett kraftigare bett hade varit på sin plats.

Hur hade du spelat om du var jag, förutsatt att du betta som jag gjorde på floppen?

Postad
Så som du spelade tror jag snarare att han misstänkte att du missat floppen, än att han hade just QT. Med andra ord tror jag att han snodde potten från dej.

"Just QT"? thor1n är brutalt slagen av alla händer som innehåller en nia. Har en del erfarenhet av micro limit och jag säger med att fi med 95 % sannolikhet har hjälten slagen här. En call behöver inte betyda någonting på de nivåerna, inte en bet heller, men en så pass stor raise betyder nästan alltid hand.

Bra fold.