thorin Postad 9 December , 2004 Rapport Postad 9 December , 2004 Skulle vilja ha lite feedback på min fold här, egentligen ingen big grej, bara några kommentarer hade suttit fint. Bluffar killen eller gör jag rätt i att folda? Prima generar fattiga text-HH:s, ska försöka fixa till den. Stämning & Stackar För att vara ärlig; jag lirar på så låg nivå att jag inte bryr mig särskilt mycket om att notera detta, dock kan jag säga att det var ingen crazystämning, men att kalla någonting tight på den här nivån är väl inte riktigt rätt. Händelser thor1n [ K , A ] *** Export for: thor1n Game: Texas Holdem Game number: 174877946 *** Date: 12/9/2004 11:17:51 AM Game: 174877946: Table: Burst Open Normal Table No Limit 0.10/0.20 Rake: 0.10 Seat: 1 Owly Seat: 2 PazZo- Seat: 3 Megin Seat: 4 thor1n Seat: 5 Muntari Seat: 6 Bullen8 (Dealer) Seat: 7 airlines Seat: 8 freshdude Seat: 9 Kallekula19 Seat: 10 getberget ------------------ OpeningBetRound ------------------ airlines : Posts small blind 0.05 freshdude : Posts big blind 0.10 Kallekula19 : Folds getberget : Folds Owly : Folds PazZo- : Folds Megin : Folds thor1n : Raises for 0.50 Muntari : Folds Bullen8 : Calls for 0.50 airlines : Folds freshdude : Folds ------------------ Flop [ 9 , K , 9 ] ------------------ thor1n : Bets 0.20 Bullen8 : Calls for 0.20 ------------------ Turn [ J ] ------------------ thor1n : Bets 0.50 Bullen8 : Raises for 2.00 thor1n : Folds Bullen8 : Mucks cards ------------------ Result ------------------ thor1n Mucked Cards Bullen8 Mucked Cards (Winning) 3.95 * RP - QoS * Citera
dlinder Postad 9 December , 2004 Rapport Postad 9 December , 2004 Du bettar alldeles för lite på floppen. Med ett sånt litet bet har du ingen aning om du är slagen vid höjning, och du ger också draghänder för bra odds. Släng in ca 70% av potten i det läget (ca 75c). Så som du spelade tror jag snarare att han misstänkte att du missat floppen, än att han hade just QT. Med andra ord tror jag att han snodde potten från dej. Citera
thorin Postad 9 December , 2004 Författare Rapport Postad 9 December , 2004 Du bettar alldeles för lite på floppen. Med ett sånt litet bet har du ingen aning om du är slagen vid höjning, och du ger också draghänder för bra odds. Släng in ca 70% av potten i det läget (ca 75c). Mm, grejen i detta läget var att jag inte ville att han skulle folda, men du har nog rätt, ett kraftigare bett hade varit på sin plats. Hur hade du spelat om du var jag, förutsatt att du betta som jag gjorde på floppen? Citera
parre Postad 9 December , 2004 Rapport Postad 9 December , 2004 Hur stora stackar hade ni vid början av handen? Citera
Spektakel Postad 9 December , 2004 Rapport Postad 9 December , 2004 Så som du spelade tror jag snarare att han misstänkte att du missat floppen, än att han hade just QT. Med andra ord tror jag att han snodde potten från dej. "Just QT"? thor1n är brutalt slagen av alla händer som innehåller en nia. Har en del erfarenhet av micro limit och jag säger med att fi med 95 % sannolikhet har hjälten slagen här. En call behöver inte betyda någonting på de nivåerna, inte en bet heller, men en så pass stor raise betyder nästan alltid hand. Bra fold. Citera
Recommended Posts