Lajjen Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Spelade i Primas 12k guaranteed nyss. Gick hyfsat en stund men blev rejält shortstackad till slut. Blindsen låg på 150/300 och jag hade ca 2500 marker. Sitter på cutoff och får J:heart: 5:heart:. Alla foldar fram till mig. Min hand är ju knappast stålhanden numero uno, men jag har ju helt klart ett hyfsat läge att försöka sno blindsen eftersom ingen har höjt eller ens limpat innan mig. Skulle jag få syn har jag med största sannolikhet två levande kort + färgmöjligheten. Dessutom har jag knappast tid att vänta på riktiga stålhänder. Jag gick all in efter att ha resonerat som ovan. Blixtsyn av knappen som hade A Q och jag åkte ut. Nåja, det intressanta är inte resultatet av handen utan vad jag undrar är om ni tycker det var rätt att trycka in keramiken i det här läget? Hade alla lagt sig så hade min stack utökats med nästan 20%. Hade jag fått syn hade det med stor sannolikhet varit 35/65-läge. De andra spelarna hade medelstackar förutom en som hade över medel. Citera
raketb Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 personligen hade jag väntat på ett ess Citera
Plantinga Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Beror på hur synbenägna knappen och blindsen är. Men vill du vinna turneringen är det väl lika bra att pusha. Citera
Okok Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Äh, ess är överskattade. Nästan alltid dominerad om du blir synad. Två levande is the shit. Bra spelat. Synd. Citera
AAisking Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Spelade i Primas 12k guaranteed nyss. Gick hyfsat en stund men blev rejält shortstackad till slut. Blindsen låg på 150/300 och jag hade ca 2500 marker. Sitter på cutoff och får J:heart: 5:heart:. Alla foldar fram till mig. Min hand är ju knappast stålhanden numero uno, men jag har ju helt klart ett hyfsat läge att försöka sno blindsen eftersom ingen har höjt eller ens limpat innan mig. Skulle jag få syn har jag med största sannolikhet två levande kort + färgmöjligheten. Dessutom har jag knappast tid att vänta på riktiga stålhänder. Jag gick all in efter att ha resonerat som ovan. Blixtsyn av knappen som hade A Q och jag åkte ut. Nåja, det intressanta är inte resultatet av handen utan vad jag undrar är om ni tycker det var rätt att trycka in keramiken i det här läget? Hade alla lagt sig så hade min stack utökats med nästan 20%. Hade jag fått syn hade det med stor sannolikhet varit 35/65-läge. De andra spelarna hade medelstackar förutom en som hade över medel. push.... sen hoppas på turen när du är shortstack. Citera
vetgirig Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Självklart så måste man ställa in och stjäla blinds med mer än premium-händer om man som liten stack skall vinna. Helt rätt gjort. Ställa in här borde få Fi att slänga många händer som slår dig. Nu hade du otur att du fick en som synade - men sådant händer och det är då det gäller och ha klonkskillsen på sin sida. Citera
Recommended Posts