bzkt Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Var länge sedan jag gjorde något konstruktivt och seriöst webbutvecklingsprojekt, skulle vilja ha något att syssla med. Känner att jag vill bli bättre och ser gärna fram emot en utmaning. Projektet skulle jag gärna se vara poker-relaterat. Så därför undrar jag vad NI skulle vilja ha. Jag utvecklar i PHP mot en MySQL-databas. Anser mig ha bra kunskaper inom PHP och programmering, därför vill jag ha en utmaning och lära mig något. Exempel på saker som skulle kunna göras (två enkla exempel bara): Statistik för SnG och/eller turneringar, möjligtvis med möjligheten att ladda upp HH-filerna och att det sen sköts med automatik. Turneringssida för diverse HU-turneringar Brainstorma och kom med mycket förslag nu! Citera
gdaily Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Snacka med QoS, vad jag förstår så är det mycket med forumet som kan pillas på... Citera
bzkt Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Snacka med QoS, vad jag förstår så är det mycket med forumet som kan pillas på... Skulle absolut kunna arbeta med forumet om det skulle behövas. Men jag tror QoS är lite av en kod-fascist precis som jag. Vill att koden ska vara ens egen och ingen annans. Vet inte, får bara det intrycket Citera
QoS Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 That would be correct! Vi får bubbla lite mer över PM. - QoS Citera
stockdum Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Ett litet leende måste ju bre ut sig. Två kodfascister som jobbar med "open source" varor . Har ju aldrig hänt förut . EDIT: Jag borde ha varit lite konstruktiv också. Får jag föreslå ett forum-skin där man tar mer hänsyn till wide-screen. Typ dubbla kollumner eller liknande. Citera
bzkt Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2006 Ingen som skulle vara intresserad av en form av HH-parser som konverterar HHs från t.ex. crypto, B2B, prima, etc till Party-format så att dem går att köra i en handkonverterare sen? Något jag skulle kunna tänka mig att göra. Citera
kfluffie Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Ingen som skulle vara intresserad av en form av HH-parser som konverterar HHs från t.ex. crypto, B2B, prima, etc till Party-format så att dem går att köra i en handkonverterare sen? Något jag skulle kunna tänka mig att göra. Jag skulle bli glad om man kunde få Tain-Händer på ett textdokument (*.txt) MVH //KF Citera
Henkeman Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Ingen som skulle vara intresserad av en form av HH-parser som konverterar HHs från t.ex. crypto, B2B, prima, etc till Party-format så att dem går att köra i en handkonverterare sen? Något jag skulle kunna tänka mig att göra. Tror det varit på tapeten förut, vet inte vad det blev av det dock. Citera
bzkt Postad 20 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2006 Ingen som skulle vara intresserad av en form av HH-parser som konverterar HHs från t.ex. crypto, B2B, prima, etc till Party-format så att dem går att köra i en handkonverterare sen? Något jag skulle kunna tänka mig att göra. Tror det varit på tapeten förut, vet inte vad det blev av det dock. Jaså, det är definitivt något jag skulle tänka mig att göra. Om efterfrågan finns, det är ju bra mycket enklare än att skriva en hel handkonverterare. Citera
chlu Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Ingen som skulle vara intresserad av en form av HH-parser som konverterar HHs från t.ex. crypto, B2B, prima, etc till Party-format så att dem går att köra i en handkonverterare sen? Något jag skulle kunna tänka mig att göra. Tror det varit på tapeten förut, vet inte vad det blev av det dock. Jaså, det är definitivt något jag skulle tänka mig att göra. Om efterfrågan finns, det är ju bra mycket enklare än att skriva en hel handkonverterare. Jag har haft en idé om att göra ett verktyg som kan plocka ut HHs från PT till ett format som konverterare gillar. På det sättet behöver man inte hålla en massa format supporterade. Låt PT göra jobbet liksom. Jag tror PT supporterar alla de siter du nämde. Nackdelen är förstås att man måste ha PT. Citera
stockdum Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Varför inte sätta sig ner och komma överens om ett HH-format som man sedan använder som konverteringsformat? Finns många plus med det. I kommunikationsvärlden så är det A och O om att ha sk. protokoll. Ja. Ni använder ett just nu, HTML. Om inte det fanns så skulle internetvärlden vara betydligt fattigare (även Tim Berners-Lee ). Gärna ett XML-format. Jag tror att det finns nått försök till ett sånt HH-format på CPAN (perl) men det var ett tag sedan jag kollade. EDIT: http://search.cpan.org/~denkinger/Games-Poker-HistoryParser-1.51/ http://search.cpan.org/search?query=poker&mode=all Den första länken verkar vara en av dem men det var inte så mycket exchange-format. Men för att inte uppfinna hjulet igen så kanske det går att plocka lite godbitar från den. Citera
Myssion Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Jag vill ha en handkonverterare som på ett enkelt sätt gör att man kan spela upp handen i en replayer, med möjlighet att pausa, gå framåt/tillbaka stegvis, avbryta action innan showdown etc. Som denna, fast bättre. Citera
AoZ Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Vet inte om detta faller inom ramarna för det du kan/tänkt dig. Men en intressant tanke är att göra ett helautomatiskt statistik program för B2B! Förutsättningarna finns: * I cashiern kan man se de senaste table transaction (klicka på transactions - POKER). Där ser man på vilka bord man har gått in på, vilken tid, vilken summa man gick in med resp ut med samt hur stor rullen är på den sajten för tillfället. Utifrån dessa nämnda data, om man kan hämta dessa automatiskt, kan få ett helautomatisk statistik program som visar vinst per timme/dag/session/vecka/speltyp/blinds etc. Jag skulle iaf uppskatta ett sådant här program! Citera
chlu Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Jag vill ha en handkonverterare som på ett enkelt sätt gör att man kan spela upp handen i en replayer, med möjlighet att pausa, gå framåt/tillbaka stegvis, avbryta action innan showdown etc. Som denna, fast bättre. Jag tror mer på en HH där man ser stackstorlekar och bets grafiskt. T ex SnG där stackstorlekarna presenteras som staplar och procent av totala antalet marker. Med olika färger för olika intervall av antal BB man har osv. Betstorleken borde beskrivas med % av poten, odds att syna visas osv... Som pedagogiskt verktyg tror jag det skulla vara mycket värdefullt. Sen kan man ju också ha små blåa smurfer som springer omkring och delar ut kort flyttar marker och sånt, för dom som behöver animeringar för att hålla intresset uppe . Citera
Andersson Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Gör en sida som läser in forumet på 2+2 och presenterar det i ett snyggare format. Alternativt ett greasemonkeyscript som gör samma sak. Men javascript är kanske inte din grej? Citera
bzkt Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 Jag vill ha en handkonverterare som på ett enkelt sätt gör att man kan spela upp handen i en replayer, med möjlighet att pausa, gå framåt/tillbaka stegvis, avbryta action innan showdown etc. Som denna, fast bättre. Mina Java-kunskaper är inte vad de har varit, och speciellt inte på applet-fronten. Men det är något som skulle kunna lösas med en Java-applet. Jag tror mer på en HH där man ser stackstorlekar och bets grafiskt. T ex SnG där stackstorlekarna presenteras som staplar och procent av totala antalet marker. Med olika färger för olika intervall av antal BB man har osv. Betstorleken borde beskrivas med % av poten, odds att syna visas osv... Skulle också kunna meckas in i Java-appleten isåfall, men det skulle bli ett mycket större projekt. Men en intressant tanke är att göra ett helautomatiskt statistik program för B2B! Det går ju att importera B2B-händer till PT. Men jag antar att du vill ha det pga att du lirar 5CD? Att det skulle kunna hämtas automatiskt är dock inte en möjlig lösning. Och jag tror inte att efterfrågan på det du säger är så stort. Dessutom är det inte program jag programmerar utan lösningar mot webben. Gör en sida som läser in forumet på 2+2 och presenterar det i ett snyggare format. Smile Alternativt ett greasemonkeyscript som gör samma sak. Men javascript är kanske inte din grej? Ja 2+2 grejen skulle ju vara ett alternativ, forumet är ju faktiskt hiskeligt fult. Aldrig något jag testat på att göra någon gång så jag vet inte hur möjligt det skulle vara rent praktiskt. Det vore ju lätt med en sida som inte är interaktiv, som ett forum är. Javascript är något jag inte kan nej. Citera
bzkt Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Håller på att pilla lite med en konverterare som konverterar andra HH-format till Party-format. Testar lite och håller på med Prima till Party just nu. Blir fel när jag ska köra en hand i handkonverteraren efter att jag konverterat den till Party-format. Kan ni kolla om ni ser vad som kan orsaka det här? Tycker dem ser väldigt identiska ut, testat att använda de två översta raderna från Party-exemplet i Prima-exemplet men det ger samma resultat. Party-exempel ***** Hand History for Game 4507068313 *****$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, June 13, 14:46:36 ET 2006Table Knot Hours (Real Money)Seat 5 is the buttonTotal number of players : 6Seat 1: margan_ ( $98.50 )Seat 3: HVCC102KID ( $45.23 )Seat 4: mcirish04 ( $137.85 )Seat 5: OPANOS ( $48.10 )Seat 6: geordie16 ( $91.75 )Seat 2: BZKT123 ( $100 )geordie16 posts small blind [$0.50].BZKT123 posts big blind [$1].** Dealing down cards **Dealt to BZKT123 [ Ac 2s ] Prima-exempel som konverterats till Party-format ***** Hand History for Game 834473174 *****$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, June 20, 14:20:40 ET 2006Table Sonderborg (Real Money)Seat 1 is the buttonTotal number of players : 5Seat 1: sorens ( $107.55 )Seat 2: Svanna ( $48.10 )Seat 3: Mercifull ( $113.40 )Seat 4: qdfeng ( $134.02 )Seat 6: bzkt123 ( $113.80 )Mercifull posts small blind [$0.50].qdfeng posts big blind [$1].** Dealing down cards **Dealt to bzkt123 [ 6h 5h ] Såhär ser det ut när jag kör Prima-exemplet i handkonverteraren. Party Poker No-Limit Hold'em, $ (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) ($113.40)Button ($134.02) Preflop: is with , . Button posts a blind of $1. Final Pot: $1.50 Citera
Andersson Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Ibland blir det ju fel med radbrytningar, windows och unix har ju olika sådana? Det är ju sånt som inte syns med blotta ögat i alla fall. Annars kanske du kan börja med en ren party och ersätta en rad i taget från prima och se var det blir problem. Citera
bzkt Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2006 Skippar "Party-konverteraren" och gör en XML-konverterare istället med planer på att göra en handkonverterare till XML-formatet. Vad tror ni om det? Ni får gärna hjälpa till hur XML-standarden ska se ut. Aldrig jobbat med XML förut faktiskt, första gången. Exempel på hur det ser ut just nu. Hur tycker ni formatet ser ut? Citera
Andersson Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 Coolt. Ett bra format för hand histories är ett måste för en bra handkonverterare. Efter att du presenterat spelet och spelarna tycker jag du kan köra allt som "actions". Då blir det lättare att lägga in speciella situationer. Exempelvis blinds, ibland kan man ju exempelvis köra med tre blinds, eller posta döda blinds. Även ante, kort som delas ut osv. Dvs, istället för <heroCards>6h 5h</heroCards> skulle du kunna lägga in något sånt här i listan med actions. <player>bzkt123</player> <type>dealt_cards</type> <amount>"6h,5h"</amount> Det kanske inte är "fin xml", men du fattar vad jag menar hoppas jag. Jag tycker att så få specialrader som möjligt ska finnas med. Även chat och disconnections om nu nån skulle vilja spara sånt. Även rader som "bzkt123 won $100 with a straight, king high" kan du spara som <action> <player>bzkt123</player> <type>shows</type> <amount>"straight,K"</amount> </action> <action> <player>bzkt123</player> <type>won</type> <amount>100.00</amount> </action> Och dela inte upp actions i preflop, turn, river. Gör bara en lång radda actions så blir det lättare att lägga in andra spel än holdem, som 7 card stud som har fler rundor. Då blir det upp till det program som skall presentera handen att räkna ut var floppen börjar, osv, men du har i alla fall ett format som kan användas av många spel. Sen är det en del du kan strunta i, som antal spelare. Det är lättare att räkna hur många spelare som presenteras. Vad händer annars om det inte stämmer, då måste man ju ändå gå på det antal som förekommer i handen. Seat number för varje spelare är också värdelös information, ifall man presenterar spelarna i rätt ordning med dealern sist. Om du undrar varför jag har så många åsikter är det för att jag gjort ett liknande projekt en gång. Fast inte i XML. Citera
bzkt Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 Efter att du presenterat spelet och spelarna tycker jag du kan köra allt som "actions". Då blir det lättare att lägga in speciella situationer. Exempelvis blinds, ibland kan man ju exempelvis köra med tre blinds, eller posta döda blinds. Även ante, kort som delas ut osv. Dvs, istället för <heroCards>6h 5h</heroCards> skulle du kunna lägga in något sånt här i listan med actions. <player>bzkt123</player> <type>dealt_cards</type> <amount>"6h,5h"</amount> Ska kolla närmare på det. Även chat och disconnections om nu nån skulle vilja spara sånt. Även rader som "bzkt123 won $100 with a straight, king high" kan du spara som <action> <player>bzkt123</player> <type>shows</type> <amount>"straight,K"</amount> </action> <action> <player>bzkt123</player> <type>won</type> <amount>100.00</amount> </action> Problemet här är att t.ex. Prima inte visar vad den vinnande handen är i handhistoryn. Så min tanke är att helt enkelt skriva en funktion för att räkna ut vilken hand spelaren har i textformat. Och dela inte upp actions i preflop, turn, river. Gör bara en lång radda actions så blir det lättare att lägga in andra spel än holdem, som 7 card stud som har fler rundor. Då blir det upp till det program som skall presentera handen att räkna ut var floppen börjar, osv, men du har i alla fall ett format som kan användas av många spel. Mycket sant. Sen är det en del du kan strunta i, som antal spelare. Det är lättare att räkna hur många spelare som presenteras. Vad händer annars om det inte stämmer, då måste man ju ändå gå på det antal som förekommer i handen. Seat number för varje spelare är också värdelös information, ifall man presenterar spelarna i rätt ordning med dealern sist. Antal spelare håller jag med om, men seat number kan förenkla allting väldigt mycket tror jag. Annars måste det finnas kod i XML-konverteraren som avgör vilken ordning spelare kommer i, och det tycker jag är ett jobb för handkonverteraren. Försöker att hålla dem isär så mycket som möjligt. Tackar så väldigt mycket för din input Andersson, du vet ju vad du snackar om. Hoppas du fortsätter följa mitt projekt och fortsätter hjälpa till! Citera
Andersson Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 Även rader som "bzkt123 won $100 with a straight, king high" kan du spara som... Problemet här är att t.ex. Prima inte visar vad den vinnande handen är i handhistoryn. Så min tanke är att helt enkelt skriva en funktion för att räkna ut vilken hand spelaren har i textformat. Ok, jag fattar. Fast jobbigt om den skall klara spel som sökö eller omaha high-low! Tackar så väldigt mycket för din input Andersson, du vet ju vad du snackar om. Hoppas du fortsätter följa mitt projekt och fortsätter hjälpa till! Självklart. Bestämmer du dig för hur formatet skall se ut kan jag bidra med att stödja fler sajter dessutom. Jag antar att det är det som är målet med projektet -konvertera olika sajter till ett gemensamt format, och sedan kunna konvertera detta gemensamma format till olika användbara format. Citera
bzkt Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 Tackar så väldigt mycket för din input Andersson, du vet ju vad du snackar om. Hoppas du fortsätter följa mitt projekt och fortsätter hjälpa till! Självklart. Bestämmer du dig för hur formatet skall se ut kan jag bidra med att stödja fler sajter dessutom. Jag antar att det är det som är målet med projektet -konvertera olika sajter till ett gemensamt format, och sedan kunna konvertera detta gemensamma format till olika användbara format. Precis, tänkte börja med Prima, Crypto och B2B eftersom det är stora nätverk men det finns inga konverterare till dem. Kanske Svenska Spel också. Citera
Dionysos Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 hur gick det med programmeringen? finns det någon konverterare nu till prima nu? Citera
fredyr Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Det hade ju varit coolt om vi kunde bygga in en konverterare i forumet, typ nya taggar [HandHistory][/HandHistory]... Citera
Recommended Posts