Gå till innehåll

jello är helt ur form


jello

Recommended Posts

Tjabba.

 

Jag är inget vidare känt ansikte här på forumet, men jag har lurkat - som det heter på vacker svengelska - mer än min posträknare indikerar. Idag har jag spelat fantastiskt dåligt. Jag tror inte det beror på tilt, för jag har varit ganska samlad hela tiden, men trots det har jag spelat som en riktig tramsbytta.

 

Som om Herren gav mig en ingivelse så kom jag på den briljanta idén att starta en dagbok för att jag ska bli så totalsågad på grund av mina tomtiga spel att jag inte ens kan försvara dem inför mig själv längre. Min plan är alltså att bryta ner mitt självförtroende så totalt att jag lyckas maximera mina vinster... Hmm. Jaja. Nedan föjer en kort presentation av mig. Ni som inte är intressererade kan trycka på bakåt eller krysset i övre högra hörnet eller vad som nu passar.

 

Okej. Så här är läget.

 

Bor: hos föräldrar

 

Ålder: ung och snygg

 

Yrke: studerande (sommarpokerproffs hell yeah!)

 

Nivå: NL 1000, nästan bara cash games liras.

 

Rulle: Fullt tillräcklig. Inget orosmoment.

 

Sida: Everest Pokah

 

Nick: niandralades (creds till den förste som vet vad jag har fått mitt nick

ifrån - google är aja baja)

 

Spelstil: loose-aggressive

 

Taktik: Bettar, raisar, reraisar med luft. Tiltar mina motspelare med händer som 7-4s och 53o. Spelar det mesta från vilken position som helst. Avskyr alla äckliga grindande starthandsrunkare som checkdubbelraisar mig med set på floppen.

 

Rykte: tomtigt

 

Självuppfattning: narcissist

 

Chatbeteende: trissar och häcklar, är ovän med nästan alla regulars på min nivå

 

Här är min historia:

 

Började lira Everests enbordsfreerolls förra sommaren (hade lirat Betsons och Primas lysande :? MTT-freerolls i ett halvår innan dess). Har därifrån avancerat till den nivå jag nu spelar på genom ihärdigt grindande/skottande/klonkande. Jag har aldrig satt in en krona ur egen ficka på onlinepoker. Spelar väldigt mycket poker, snittar nog 3-4h/dag. Planerar att dra ner något på det och i gengäld vinna i kvalitet. Allt mitt slit har lönat sig dock och jag har plussat någonstans i trakten $100 000 på pokern. Förhoppningsvis ska det bli mycket mer. Kanske med er hjälp.

 

Här är vad jag tror att jag ska göra i den här tråden:

 

- Posta HH:s

- Berätta hur det går för mig

- Tala om att jag ska börja med Omaha men aldrig komma till skott

- Hacka tillbaka på de som hackar på mitt spel

- Blotta halsen fullständigt (menas bildligt och kan diskuteras)

 

Här är vad som INTE kommer att göras:

 

- Dagliga poster från mig (ni får posta hur mycket ni vill här *pözz*)

- Postande av bad beats (Jag hatar bad beats-whinande nästan lika mycket som starthandofiler. Dessa två företeelser är mycket bra exempel på folk som inte förstår vad poker handlar om)

 

Frågor mottages och besvaras i mån av godtycklighet. Säg hej om ni tycker dagboken verkar intressant, ge förslag på saker som jag ska ta upp bla bla och allt det där.

 

Tjipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min första dag med dagboken var ingen höjdare. Efter tiltiga bluffar, fiskiga synar och så kasst spel att jag rodnar bara av att tänka på det loggade jag min största dagsförlust på säkert två månader: - $4680. Det kanske inte är så farligt egentligen. Bara vanlig varians, tänker någon. Men jag förlorade inte en enda 60-40, 70-30 eller liknande (iaf inte mot något annat än shortstackar). Det mesta av pengarna jag förlorade gick in när jag redan var död på rivern eller på drag som jag inte hade implicita att dra till eller missade. Jag var i igår allvarligt oroad av mitt spel.

 

Tyvärr finns inga intressanta HH:s att hämta eftersom de händer jag spelade var väldigt ospektakulära. Inte särskilt intressant att läsa om hur jag torskar med TPTK mot topp två.

 

Nåväl nya tag. Ligger faktiskt svagt plus än så länge idag :shock:

 

Ska förresten snart börja spela Omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

unknown är en tighting. Sätter honom på ett bra A och gör rätt i det. Den här HH:n är bara skryt, så om ni inte tål det - skit i att läsa. Ge gärna tips på alternativa rutter att ta. "Folda preflop" är en riktigt utvecklande kommentar, för att ge ett exempel 8-)

 

Bordsplacering:

 

niandralades sitter på stol 3 med $1284.00.

unknown_ sitter på stol 4 med $831.00.

Arnaud25 sitter på stol 5 med $403.00.

falabby sitter på stol 6 med $61.40.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 5.

falabby lägger den lilla blinden på $5.00.

niandralades lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

niandralades: 4d 5s

unknown_: -- --

Arnaud25: -- --

falabby: -- --

 

Före floppen:

unknown_ höjer $35.00.

Arnaud25 lägger sig.

falabby lägger sig.

niandralades synar $25.00.

 

 

Floppen (8s Qh 3c):

niandralades checkar.

unknown_ checkar.

 

 

Turnkortet (8s Qh 3c 2c):

niandralades checkar.

unknown_ checkar.

 

 

Riverkortet (8s Qh 3c 2c Ad):

niandralades checkar.

unknown_ höjer $30.00.

niandralades höjer $165.00.

unknown_ synar $135.00.

 

 

Kortvisning:

niandralades visar 4d 5s.

niandralades har 2c 3c 4d 5s Ad: Straight

unknown_ döljer .

 

 

Najs, najs, najs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

unknown är en tighting. Sätter honom på ett bra A och gör rätt i det.

Vad har du för argument till att hans HD enbart skulle bestå av ett bra A. Gör du detta PF eller hoppas du bara att han ska ha de när du checkar till honom på rivern, efter att de har gått check-check hela vägen...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gekko: Jag har ingen read på honom att om han bettar si eller så mycket så har han A eller något åt det hållet. Det är bara det att när river faller A, då "vet" jag att han har träffat. Hade han haft en bra hand som inte innehåller A, då hade han bettat innan river. Därför tar jag min chans, och mycket riktigt, han kunde inte släppa. Istället för att vinna en $30-bet - för han hade till 98% bara synat om jag hade bettat - så får jag in långt mycket mer i potten här än jag egentligen är berättigad till.

 

Visst hade jag kunnat semibluffa turn, men mitt argument emot det är att han bara har agerat en gång efter floppen då (jag agerar ju först) - jag vet inte vad han gör här, om han slowplayar eller vad. Om jag då checkar över till honom och han känner sig tvingad att betta med ett överpar eller ett set, så får jag helt otroliga implicita med mitt hyfsat dolda stegdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har knappast otroliga implicita mot ett överpar. Hur tänker du dig att du ska få in stort värde om du träffar rivern?

 

Hälften av tiden så träffar du stegen med ett A och det finns ju få kort som gör ett överpar mer illamående än så. Jag har väldigt svårt att se att du ens snittar ett pottbet i sekvensen check-syn på turn och stegträff på rivern. Han kommer ju ha en hand han inte orkar syna med hyfsat ofta, och sekvensen att du träffar stegen, han pottar och synar checkraise torde vara jäkligt ovanlig. Bara för att gå jämnt upp på själva draget så behöver du ju snitta mer än ett pottbet på rivern, så jag har lite svårt att se vart en stor vinst ska komma ifrån. Ok, du kanske kan bluffa till dig en del värde, men i så fall har han ju knappast så stark HD som krävs för att ofta få stacka honom på river. Detsamma gäller för parouts.

 

Plus förstås att han kan beta turn tom, och då har du verkligen inga implicita. Samtidigt som han oftast tar en pott på highcard som han inte jobbat för när du checkar rivern vid miss.

 

Enda gången det direkt är bättre att checksyna turn än att beta ut är ju om han har set (eller höjer dig av någon annan anledning), och det är ju ändå en väldigt ovanlig hand.

 

Checkar han par på floppen för att hålla potten nere så lär han ju knappast gå loss hårt med det på turn när du mycket väl kan ha klonkat tvåpar eller liknande (och i vart fall inte ger särskilt mycket värde till ett omslag). Och om han går loss ofta med par på turn så kommer du ju ändå ta igen den missade vinsten här genom att du vid andra tillfällen betar ut med set eller tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort: För det första, hälften av överparen är ju faktiskt i det här fallet AA. För det andra, jag tror du överskattar den specifika motståndarens förmåga till invecklad spelanalys. Det här rör sig om en helt ordinär multitablande tightnisse och inget annat (mitt intryck hittills är dessutom att han inte är en vidare bra sådan heller). Om han checkar turn och jag missar river, då är det ju nästan garanterat att jag drar iväg ett bet för att plocka ner den lilla potten. Jag lovar att han inte synar ner med A-högt (överhuvudtaget är det förvånande få spelare som faktiskt gör det).

 

Grejen är ju att här, då det är min tur att agera och turn har fallit, kan han ha väldigt många olika händer. Är han tom, så är det nästan lika ofta som jag kan ta ner potten genom att betta på river som här, och har han en hand så tjänar jag på att checka eftersom det inte ger honom möjligheten att trycka upp potten, som fallet hade varit om jag bettade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bordsplacering:

 

BETMANtakumi sitter på stol 2 med $979.60.

cpat sitter på stol 3 med $195.36.

KikooPoto sitter på stol 4 med $840.60.

brokerte sitter på stol 5 med $570.80.

niandralades sitter på stol 6 med $1982.80.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

KikooPoto lägger den lilla blinden på $5.00.

brokerte lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

BETMANtakumi: -- --

cpat: -- --

KikooPoto: -- --

brokerte: -- --

niandralades: 6c 6s

 

Före floppen:

niandralades höjer $35.00.

BETMANtakumi lägger sig.

cpat lägger sig.

KikooPoto synar $30.00.

brokerte synar $25.00.

 

 

Floppen (Kc 5c Ks):

KikooPoto checkar.

brokerte checkar.

niandralades höjer $75.00.

KikooPoto synar $75.00.

brokerte lägger sig.

 

 

Turnkortet (Kc 5c Ks 4c):

KikooPoto checkar.

niandralades checkar.

 

 

Riverkortet (Kc 5c Ks 4c Kh):

KikooPoto höjer $105.00.

niandralades synar $105.00.

 

 

Kortvisning:

KikooPoto visar Qc Qh.

KikooPoto har Qc Qh Kc Ks Kh: Kåk

niandralades döljer .

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: $465.00

KikooPoto vinner $462.00.

Husprovision: $3.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vad rekomenderar du mej att köra om jag har 10 dollar?

Seriöst, klart du kan skrapa ihop mer än $100 om du känner för det. Spela lågt tills du är säker på att du slår motståndet och släng sedan in extrapengar om det behövs.

 

Poängen med moneymanagement är ju främst att skydda framtida inkomst, och att förlora de där $10 har antagligen ganska nära 0 i effekt på dina framtida inkomstmöjligheter. Första fokus bör vara att lära dig att slå motståndare så att du kan tjäna pengar jämförbara med ett jobb. Att skydda 75 spänn bör vara väldigt långt ned på din prioritetslista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...