Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har i 3 veckors tid i princip bara reraisat AK KK och AA preflopp. Lirar väldigt tight mot raise pf och tyckte därför jag borde testa ett move nu..

Jag vet att det kanske är bortkastade pengar men det är bra för macro-gamet..

Spelaren jag möter är rätt så bra och jag hade förmodligen gett upp om ej floppen kommit så dragvänlig. Vad tycks?

Game # 354850129 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Coimbra"

Game ended 2006-06-15 19:21:41 GMT+01:00

Players:

1Outer$ (EUR 304,35 in seat 1)

larsen14 (EUR 270,46 in seat 3)

Andersh81 (EUR 245,65 in seat 4)

nr1cha (EUR 203,40 in seat 6)

Lilltroll (EUR 221,76 in seat 7)

AS_ROMA_ (EUR 411,05 in seat 8)

Dealer: 1Outer$

Small Blind: larsen14 (2,00)

Big Blind: Andersh81 (4,00)

Blind out of turn: Lilltroll (4,00)

1Outer$ was dealt: Qd - 8d

nr1cha Fold

Lilltroll Check

AS_ROMA_ Raise (20,00)

1Outer$ Raise (60,00)

larsen14 Fold

Andersh81 Fold

Lilltroll Fold

AS_ROMA_ Call (40,00)

Flop Ts - 2d - Jd

AS_ROMA_ Check

1Outer$ All-In (244,35)

AS_ROMA_ Call (244,35)

Postad

En liten fråga bara (inget ont menat):

Vad är meningen med din återhöjning PreFlop?

Stjäla Potten redan där? Vad hade du gjort om du träffat en Dam utan några direkt drag? Uttråkad? Prova det fina LAG-liret?

Om du nu säger att han är bra (och Basselito säger lite tvärtemot) (synonymt med TAG eller en kompetent LAG?) så skulle jag nog slänga handen om jag inte hade en eller två till synare.

Brukar själv spela Q9s och QTs men de har lite fler stegmöjligheter.

Sedan det du gör på flopp är nog rätt så bra. Svårt att sätta honom på en hand men du har ju runt 50/50 mot Överpar, en del mindre mot t.ex. AdKd.

Sedan hur stor chansen är att han ska lägga sig är ju en fråga man kan ställa sig också.

MVH

//KF

- Svammlar en del!

Postad

Jag gjorde ett move. 2 eller 1 hade postat oob också så fanns en del dö pengar. Om det kom en Q hade jag nog spelat väldigt försiktig. Jag sätter fi på AA/KK/AQ/AK/QQ/JJ. AA och KK är mindre troligt då han nog skule reraisa pf. JJ/QQ och AQ/AK är troligare.. AQ och AK får jag bort på floppen medan QQ förmodligen synar. Grejen var juh att jag ej ville ta dena till floppen utan ta ner potten direkt.

Kan tilläga att jag aldrig lirar så här men experimenterar lite och fått lite inspiration från bla Djens och framförallt Irenmats dagbok.

Postad
Jag gjorde ett move. 2 eller 1 hade postat oob också så fanns en del dö pengar. Om det kom en Q hade jag nog spelat väldigt försiktig. Jag sätter fi på AA/KK/AQ/AK/QQ/JJ. AA och KK är mindre troligt då han nog skule reraisa pf. JJ/QQ och AQ/AK är troligare.. AQ och AK får jag bort på floppen medan QQ förmodligen synar. Grejen var juh att jag ej ville ta dena till floppen utan ta ner potten direkt.

Kan tilläga att jag aldrig lirar så här men experimenterar lite och fått lite inspiration från bla Djens och framförallt Irenmats dagbok.

Det är ju självklart rätt att pröva lite moves och försöka plocka ner den potten direkt PreFlop.

Sedan på Floppen så säger du ungefär att han har AK,AQ,QQ och JJ varav QQ,AQ och AKs är spelbara för honom.

Och som du säger så lägger han troligtvis AKs och AQ på floppen och det lämnar då QQ (Set). Dock så ska man ju inte sätta folk på en specifik hand hur som helst.

Men jag ser inte några större fel i att ställa på floppen med det där draget. Visserligen lite under en Coinflip om han har QQQ.

Det kan även vara bra för framtida Image att du inte alltid sitter på AA,KK eller AK.

MVH

//KF

Postad

Pf är ok om han inte är väldigt tight med sina pfr. Ännu bättre om du har fullt inköp som ger mer FE. Varför fattar inte varför du måste pusha floppen. Okej att du kan göra det spelet när du ha överpar/set också men det blir ju väldigt dyrt att bluffa. Nu kan du aldrig få bluffomslag och allt som synar är du som bäst 50/50 mot.

~85 på flop och syna omslag all in givetvis. Pusha turn om han synar. Imo.