Gå till innehåll

NLT - Trn, 7/12, 1a i Prima 25k guarantee!

Recommended Posts

Postad

Hur mycket flow kan man ha?! Igår vann jag 950:- freezeout på klubben (eller nåja, vi delade procentuellt när vi var tre kvar, men jag var chipleader), och nyss vann jag 25k guaranteed på prima!

Förstapriset landade på $7500! Fortfarande lite chockad, det här typ tredubblar min rulle... Jösses, vad med adrenalin!

...vad blir det härnäst?

* La till Kategori, Grattis! :) - QoS *

Postad

Alright, ska försöka med en liten (stor) sammanfattning:

Började segt, droppade en bit under startstacken och saker och ting såg inte så ljust ut. Blindsen är på 50/100 då plockar jag upp KK i sb, och det foldas till mig. höjer in i sb i vad jag hoppades såg ut som en steal. BB synar bara. Flop J89, jag betar, bb slår om all in, och jag synar. Han visar JT, men KK står, och jag dubblar.

Lyckas bygga upp en helt ok stack, sen krockar jag med chipleadern i en intressant hand:

Sitter på knappen med A6o, min stack på ~5500 och chipleadern, i CO på 11k ungefär. Det foldas till CO som synar, och spindelsinnet varnar för svaghet. Blinds på 100/200, och jag höjer till 800. Mörkarna foldar och CO synar. Flop A64, två ruter, jag håller inga ruter.

CO betar ungefär halv pot. Den enda readen jag har på CO är att varenda gång han har färg eller stegdrag, så minimumbettar han för att försöka dra billigt (har sett det en 6-7 gånger, och aldrig sett honom INTE minimumbeta ett drag). Alltså stänger jag ute färgdraget och går in i slowplaymode. Synar. Turn A. Ännu mer bingo.

Nu checkar han, jag gör ett mesbet på 1/3 pot och han synar bara. Jag börjar misstänka att han slöspelar ett ess. Lycka till med 3-outaren tänker jag. River Q, färgdraget sitter och om jag har läst fel är jag i perfekt sits för att ta allt han har kvar. Han betar nu ett ganska litet bet i förhållande till potten och jag slår om all-in. Han synar och visar A4. Tjoho. Uppe i täten nu.

Går perfekt just nu och jag får upp i chiplead strax innan bubblan och stannar där en bit in i itm, som var 20 kvar. Sen sprack det lite, först missade jag en coinflip AK vs JJ mot en ganska kort stack, sen försökte jag stjäla för 3x bb med A9 och en shortstack går all in för 3 bbs till, blir tvungen att syna och han visar AJ. Nu ser det inte lika ljust ut, blindsen på 500/1000 och jag har 13000 kvar.

Nästa nyckelhand är en riktigt tveksamt spelad hand från min sida, satt och funderade på vad fan jag gjorde efteråt och om det verkligen var så jättedåligt spelat smo jag tyckte direkt efteråt. here goes:

Sitter i bb med 13000, blinds 500/1000 och jag hittar T9s. En ny kille från andra bordet går all in direkt från tidig position för ungefär samma mängd som jag har. Foldas till mig, och jag... synar? Såhär tänkte jag vid tillfället: Har han underpar är vi på en flip. Har han AK är vi 60/40. Jag är bara riktigt illa ute mot överparet, men hans raise känns så märklig, tror inte han skulle gjort den med AA/KK/QQ/JJ. Även om han har överparet en del av gångerna så kommer jag samtidigt skicka ett meddelande till bordet som säger att jag är galen och försvarar mina blinds väldigt löst. Dessutom är vi typ 17-18 kvar i turneringen och nästa hopp i utbetalningen är vid finalbord, och slänger jag min hand så är risken ganska stor att jag åker ut på samma pengar jag får om jag åker nu.

Nåja, jag synade, han vänder 88 och jag träffar och dubblar, och nu har jag en stor stack igen. Ett varv senare kommer en ny nyckelhand, återigen i bb med 87s. Foldas till knappen som minimumhöjer, och jag synar. Flop A56 med två ruter och en i min färg, spader. jag håller öppet stegdrag och runnerfärgdrag. Checkar, knappen minimumbetar och jag funderar på att höja, men ångrar mig. Jag kan tänka mig att han pushar på ett ess om jag höjer, och jag är ändå ut ur position, blir jobbigt om jag missar turnen och måste agera först. Synar bara.

Turn As, ett intressant kort. Håller han esset kommer jag säkerligen dubbla om jag träffar, dels för att stegdrag är lite lurigare än färgdrag, och mitt färgdrag är runner så han sätter mig nog inte på det. Checkar, och han minimumbetar än en gång. Synar. Rivern kommer låg spader, jag betar 1/2 pot, han slår om all in, och jag blixtsynar. Han vänder AT, eller nåt i den stilen, sen skriker han vilt om vilken fisk jag är som sätter runnerfärg, jo tjena hejsan tänker jag. Är stor chiplead nu och det närmar sig finalbord.

Kommer till finalbordet i ungefär delad chiplead. Kommer inte ihåg nån speciell hand, men allt gick väldigt bra på finalbordet och när vi var 5 kvar hade jag 150k medan tvåan hade 50k, enorm chiplead. När vi är 3 kvar såg läget ut såhär, typ 200k / 50k / 40k, och saker och ting såg riktigt bra ut. De var alldeles för passiva och gav upp sina blinds och attackerade sällan mina. Ställningen såg ut ungefär 240k / 40k /10k när jag höjde på knappen med AJ, ministacken foldade och mellanstacken gick all in. Jag synade, han visade 88 och jag tänkte att nu jävlar, sitter den här är saken klar. Missade dock, och jag hade gett den enda riktiga motståndaren ett vapen. Hrrm...

Strax efter åkte 3an ut och vi var heads up, med ungefär 180k vs 110k i marker. Spelade ganska dålig heads-up och som värst var jag nere till 70k mot 220k, och det såg ganska mörkt ut. Då plockade jag upp 98 i bb, han synade och jag checkade. flop 975, han betar, jag slår om och han går all in. Synar, och han vänder upp 97. Jag har lite tur och prickar 7-outaren och jag är back in business. Två händer senare plockar jag upp AA i bb. Han slår om preflop, jag reraisar, han går all in, jag synar och han vänder upp KT. AA står och han är så gott som död med 270k vs 10k eller nåt sånt. Går all in med nåt i stil med K4 mot QT, K4 står och jag är vinnare.

Är väldigt osäker på synen med T9s, vad har ni för kommentarer om den?

PS. Guns N' Roses är fortfarande bäst :twisted: