jozoa Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Första handen i en Two Table SNG €10+1, alla startar med 2000 i marker. Jag hittar AKof i SB när detta utspelar sig: Blinds 15/25 UTG+1 raise 250 Knapp call 250 HERO? Rent spontant så lägger man det mesta mot en så kraftig höjning som denna på 10BB, men den erfarenhet jag har av att spela på B2B på dessa nivåer så kan höjning betyda vad som helst i stort sett. Call? Nja, gillar inte att spela AKof ur position. Raise? Hur mkt? Jag pottcommitar mig rätt hyfsat om jag höjer, så all-in är väl det enda alternativet vid höjning? Fold? Citera
sympathetic Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Syn tycker jag är jättedåligt och inte kan man väl folda topp 3-4 handen bara så där? Om det dessutom är som du säger att en höjning kan betyda vad som helst hade jag degat in och hoppats på uppdubbling mot AJ eller liknande. Citera
Tony Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Det ligger redan 500+din lilla mörk i potten och man startar med 2000 så i det läget är det bara att ställa tycker jag. Citera
Hjort Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Syn tycker jag är jättedåligt och inte kan man väl folda topp 3-4 handen bara så där? Jag är tror inte att AK inte ligger i topp fyra mot HD:arna för raise 10bb + syn. Kan ha fel, men det känns inte riktigt så. Topplistan över bäst equity blir i vart fall rätt vriden mot normalt. Citera
vetgirig Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Eftersom man kommer att agera först efter floppen så är faktiskt inte en syn helt fel. Stop-n-go borde vara ett intressant alternativ - så länge inte någon av fi träffar triss så borde det funka fint. Har man tur så kanske man träffar någon av sina 6 outs på floppen. PS Oavsett vilka 2 kort den som höjde till 250 har så gjorde den personen fel. Citera
jozoa Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2006 Jag ställde och får blixtsyn av UTG. Helvete tänker jag och han vänder upp AJ och min AK håller... Citera
Frege Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Jag ställde Vilket du gjorde rätt i. Jag har märkt att i 19 fall av 20 motsvarar dessa "moves" händer som gärna plockar hem mörkarna men kan ändå tåla en syn. 77-99, samt AJ/AQ är väldigt klassiska händer man möter i dessa lägen. Som sämst, en slantsingling alltså. Citera
emilio_15 Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Jag skulle degat upp det till 950 och ställa på alla floppar. Citera
jozoa Postad 16 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2006 Jag skulle degat upp det till 950 och ställa på alla floppar. Gillar inte att göra så med AK. Vill ta potten här och nu och jag kan med stor sannolikhet leda även om jag får syn. Gillar heller raise sen ställa på oavsett bräda enbart om jag håller i QQ, KK eller AA. Citera
sympathetic Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Eftersom man kommer att agera först efter floppen så är faktiskt inte en syn helt fel. Stop-n-go borde vara ett intressant alternativ - så länge inte någon av fi träffar triss så borde det funka fint. Har man tur så kanske man träffar någon av sina 6 outs på floppen. PS Oavsett vilka 2 kort den som höjde till 250 har så gjorde den personen fel. Problemet när du synar är att du ger knappen en "gratis" chans att träffa bra med sin T9s eller vad han nu kan tänkas ha och det vill vi absolut inte. Citera
Xerxes Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Allin, utan att blinka på $10 nivån. Citera
Recommended Posts