johan-cr Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 cOP, ska du räkna procent måste du ta med hela potten efter att man synat, dvs 292/(552+292)=~34%. Varfor skall man ta med pengarna man synar med? Detta ar pengar du i daglaget redan har, det du kan vinna fran nuvarande pott ar 552 (egentligen 556.15). Som cOP raknade ut tidigare behover du da minst 52.5% chans att traffa dina outs for att det i langden skall ge ett positivt resultat att syna har (om vi forutsatter att motstandaren har en hand som slar dig i dagslaget). Citera
Nidson Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 cOP, ska du räkna procent måste du ta med hela potten efter att man synat, dvs 292/(552+292)=~34%. Varfor skall man ta med pengarna man synar med? Detta ar pengar du i daglaget redan har, det du kan vinna fran nuvarande pott ar 552 (egentligen 556.15). Som cOP raknade ut tidigare behover du da minst 52.5% chans att traffa dina outs for att det i langden skall ge ett positivt resultat att syna har (om vi forutsatter att motstandaren har en hand som slar dig i dagslaget). Ge dig nu. Bortsett från rake behöver man aldrig någonsin >50% vinstchans för att syna ett all in bet. 50% vinstchans behövs endast om motståndaren ställer i en helt tom pott. Citera
brut Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 cOP, ska du räkna procent måste du ta med hela potten efter att man synat, dvs 292/(552+292)=~34%. Varfor skall man ta med pengarna man synar med? Detta ar pengar du i daglaget redan har, det du kan vinna fran nuvarande pott ar 552 (egentligen 556.15). Som cOP raknade ut tidigare behover du da minst 52.5% chans att traffa dina outs for att det i langden skall ge ett positivt resultat att syna har (om vi forutsatter att motstandaren har en hand som slar dig i dagslaget). Det är olika sätt att räkna på Y0 och nidson har rätt. Citera
joeki Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Jag förstår mig på varians o så men m du torska 300BB på 2/4 FL.. då är de något fel.. även om du vunnit tidgare Du har $70k. För två veckor sedan skrev du i din dagbok att din rulle var på $3k. Jaja jag drar mig ur nu. I samma dagbok, samma datum eftersökte du en bok om money management. Och då har du spelat i 3 år. Okej, vi avslutar där. Citera
Gäst Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Jag förstår mig på varians o så men m du torska 300BB på 2/4 FL.. då är de något fel.. även om du vunnit tidgare Du har $70k. För två veckor sedan skrev du i din dagbok att din rulle var på $3k. Jaja jag drar mig ur nu. I samma dagbok, samma datum eftersökte du en bok om money management. Och då har du spelat i 3 år. Okej, vi avslutar där. Du får det att låta som om att ha ett dåligt money management efter att ha spelat i 3 år vore någon sensation. Det tycker jag definitivt inte att det är. Det handlar ju mer om hur man är som person än som pokerspelare. Citera
joeki Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Du får det att låta som om att ha ett dåligt money management efter att ha spelat i 3 år vore någon sensation. Det tycker jag definitivt inte att det är. Det handlar ju mer om hur man är som person än som pokerspelare. Javisst, men att skryta och dra upp sina vinster som man får pga usel money management och tro att det är något bevis att man är bra på poker, det är det som är det roliga. Citera
asken Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Du får det att låta som om att ha ett dåligt money management efter att ha spelat i 3 år vore någon sensation. Det tycker jag definitivt inte att det är. Det handlar ju mer om hur man är som person än som pokerspelare. Javisst, men att skryta och dra upp sina vinster som man får pga usel money management och tro att det är något bevis att man är bra på poker, det är det som är det roliga. Det är alltså bättre att ha grym money management men förlora pengar på 2/4? Citera
joeki Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Nej. Jag har inte förlorat pengar på 2/4 totalt sett om du läst. Jag har backat 300BB på 13000 händer och om du tror det är omöjligt för en vinnande spelare så är det inte jag som är dum här. Citera
asken Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Nej. Jag har inte förlorat pengar på 2/4 totalt sett om du läst. Jag har backat 300BB på 13000 händer och om du tror det är omöjligt för en vinnande spelare så är det inte jag som är dum här. Får en känsla att du överskattar dig själv som pokerspelare rejält. och har varit stabil vinnare på 0.25/0.5 till 2/4 under ett år. Om man nu är så jävla bra borde man ju ha kommit förbi 2/4 om man spelat i ett helt år. Citera
joeki Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Ok. Jag tycker i alla fall det är mer beundransvärt att ha varit vinnande långsiktigt under ett år än att klonka på en nivå man inte klarar av. Men men vi är olika så du får tycka vad du vill. Citera
Jessica Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2006 Ok. Jag tycker i alla fall det är mer beundransvärt att ha varit vinnande långsiktigt under ett år än att klonka på en nivå man inte klarar av. Men men vi är olika så du får tycka vad du vill. lol så patetisk? När har jag klonkat på ennivå jag ej klarar av? Jag har minst 40k händer på 30/60 te.x.. Jag har udner det hur många händer som helst på alla nivåer under 30/60 också.. Citera
Jessica Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2006 Ok. Jag tycker i alla fall det är mer beundransvärt att ha varit vinnande långsiktigt under ett år än att klonka på en nivå man inte klarar av. Men men vi är olika så du får tycka vad du vill. Hur långsiktigt är inte 2år och över 500k händer? Citera
Recommended Posts