Gå till innehåll

Strategi för 1vs1 på $22 Sit and Go


Xerxes

Recommended Posts

Heads Up 2 Spelare

 

Jag spelar en del 22$ Sit&Go turneringar och försöker att utveckla en vinnande strategi. Jag vill gärna få era synpunkter på strategin nedan. Den utgår från att man hamnar headsup i en Sit&Go turnering.

 

Alla händer är viktiga och nu gäller det om du ska få 30% eller 50% av priset. Det viktigaste i ett headsupspel är inte vilka kort du får utan hur du läser din motståndare. Förhoppningsvis har du fått en liten koll på vilken typ av motsåndare du har. Spelar han löst, normalt eller tight. Många bra spelare spelar tight för att komma till finalen. Men sedan glömmer de att växla om när det är två eller tre spelare kvar. Kanske han lägger sig nästan hela tiden. Då kan du göra småhöjningar och stjäla blindarna. Det duger inte att sitta och vänta på bra kort för länge. Du kanske vinner blindarna en gång men har förlorar dem tre när du väntat på rätt kort. Vissa motståndare vet inte hur de ska spela och går allin hela tiden. Då kan du ducka en tills då får något som känns bra och trycka emot.

 

Låt oss säga att den stora blinden är 600. Din motståndare har 4500 i chips och du har 14600. Du får upp K8 på handen. Om du inte gör något får din motståndare 900 chips. Det är en ökning på 20% för honom! Om du bara sitter och väntar på bättre kort så kommer han att snabbt att dubbla upp. Du måste pressa honom hela tiden och inte låta honom få något gratis. Om han har par i sjuor eller A6 omch går med så har du nästan 50% att vinna. Vi säger att han är en tight spelare och lyckas hålla honom nere några händer. Då försvinner snabbt hans stack och han kanske går ner till 2300 chips. Han går allin mot dig och har tur och dubblar upp till 4600 igen. M då väntar på rätt kort och han lyckas att stjäla några blindar så att han har 6400 chips. Han går sedan allin mot dig och har tur och dubblar upp till 12800. Vilket innebär att han tar över ledningen. Det är därför du inte får vara för feg när du har den stora stacken och den lilla kanke bara har 7 gånger lilla blinden.

 

Om du spelar mot en spelare där du inte hittar några brister måste du spela konservativt. Du bluffar inte för mycket och höjer när du tror att du har bästa handen. Här finns det inga genvägar.

 

Om någon av er har mindre än 10 x stora + lilla blinden så rekommenderar jag att går allin om man ska höja. Exempelvis om någon har 4300 kvar och stora blinden är på 600. Att då höja till 1800 för att sedan lägga sig är inte bra pokerspel. Vare sig om du har den lilla eller den stora stacken. Den andra får för stort övertag.

 

Det låter kanske lite hårt att gå allin med JT när ni båda har runt 10.000 chips och stora blinden är 800. Men om du vinner 12000 chips så har du 10600 och din motståndare 9400. Men det innebär att du får ett övertag på mer än 10%. Gör om det fyra gånger till och du har 13000 och din motståndare har 7000. Då sitter han på läktaren och undrar vad som hände. Du har nästan dubbelt så mycket som honom. Han kanske tror att du bluffar hela tiden och gör en call med en dålig hand. Du går allin med både bra händer och riktigt bra händer. Det gör det svårt för din motståndare att läsa dig.

 

Händer

Att någon har mindre än 10 x stora + lilla blinden är snarare regel än undantag när det är två kvar i en sit$go turnering. Så därför har jag gjort ett schema på de händer som jag brukar använda i dessa lägen. Jag går allin med de 20% av de bästa händera i en allin situation om motståndaren gått allin. Det vill säga AA-55, Ax samt KQ-K10. Det beror givetvis även på hur motståndaren spelar. Om han inte har höjt sedan Spice Girls var populära så kan man ta bort några av händerna ovan. Om han går allin varje gång kan man lägga till ett antal händer. Om motståndaren bara har ca 3 gånger stora blinden kvar kan man lägga till de flesta händerna.

 

De händerna som jag brukar gå allin med är Ax, Kx, alla par, QJ, QT samt JT. Det gäller även om motståndaren har gjort en liten höjning mot oss. Det brukar räcka för att hålla motståndaren på plats.

 

Ett vanligt misstag som även många erfarna spelare gör är att lägga sig när man har den lilla blinden. Du har alltid oddsen att göra en call när du har den lilla blinden. Med de sämsta händerna, exempelvis 26 så har du ca 30% chans att vinna mot en slumpmässig hand. Men när du lägger en halv blind lägger du bara till 25% av vad potten är. Så du har med andra ord oddsen med dig. Här finns det även en chans till att stjäla om du missar floppen och din motståndare är tight. Enda gången du bör lägga ner dina sämsta kort är när motståndaren konstant höjer dig när du har gjrt en call. Händer detta får du vänta på en bra hand och göra en call med. Sedan går du allin och visar var skåpet ska stå. Viker han ner sig så kanske han inte höjer mot dig i fortsättningen. Annars får du göra om det tills du vunnit spelet.

 

 

Nu finns det även en svensk SnG-bok.

http://www.sitandgobooks.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skriver utan att tänka så mycket

 

Att gå all-in bara sådär när man har mindre än 10xbb anser jag vara fel ifall du har en bra hand. Och med bra hand menar jag TT+, AT+ och kanske KQ. Mot spelare som höjer ofta själva är det dumt att beröva dem möjligheten att försöka bluffa ut dig.

 

Annars håller jag nog med ganska mycket om resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kollikock.

 

Jag håller med dig. Det är inte så att man automatiskt går allin med AA. Jag kan tänka på att slowplaya paren 99-AA. Om jag sitter på lilla blinden så vill jag inte att han ska göra en stop&go på mig. Det vill säga göra en call innan floppen och sedan automatiskt gå allin efter floppen.

 

Exempel: Ni har 10000 chips kvar. Stora blinden är 800. Du har lilla blinden. Du har höjt med AK till 2000 innan floppen. Motståndaren gör en call. Floppen kommer med Q84. Motståndaren går allin du lägger dig. Han har 12000 chips, du har 8000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett vanligt misstag som även många erfarna spelare gör är att lägga sig när man har den lilla blinden. Du har alltid oddsen att göra en call när du har den lilla blinden.

 

Jag tycker också att det är fel att folda i SB. Men om Fi är lite småweak och har gjort så någon gång, kan jag göra likadant nån enstaka gång. Bara för att få honom/henne att fortsätta med det. Ungefär som att legitimera det kassa spelet.

 

En annan sak är att trappa funkar ruskigt bra för mig HU. Limpa in monstren och casha. Även om man träffar hårt på floppen kan jag checka t.o.m turn. Det nästan automatgenererar en stor bet från Fi.

 

Tackar och trevlig läsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra text!

Hade lite funderingar

 

Jag går allin med de 20% av de bästa händera i en allin situation om motståndaren gått allin. Det vill säga AA-55, Ax samt KQ-K10. Det beror givetvis även på hur motståndaren spelar.

Glöm inte att beräkna in blindsen och motspelarens stack när du tar ditt beslut.

 

 

Om du spelar mot en spelare där du inte hittar några brister måste du spela konservativt. Du bluffar inte för mycket och höjer när du tror att du har bästa handen. Här finns det inga genvägar.

Om du bedömer att din motspelare är duktigare än dig är det en bättre taktik att lösa upp sig ytterligare och gå all-in även på medelbra händer. Med så hårt tryck tappar han sitt överläge. Finns ingen chans att utmanövrera en spelare som är all-in!

 

Om någon av er har mindre än 10 x stora + lilla blinden så rekommenderar jag att går allin om man ska höja. Exempelvis om någon har 4300 kvar och stora blinden är på 600. Att då höja till 1800 för att sedan lägga sig är inte bra pokerspel. Vare sig om du har den lilla eller den stora stacken. Den andra får för stort övertag.

Detta är för löst och passar bättre i flerbordsturneringar. 10x big blind är lagom.

 

De händerna som jag brukar gå allin med är Ax, Kx, alla par, QJ, QT samt JT. Det gäller även om motståndaren har gjort en liten höjning mot oss. Det brukar räcka för att hålla motståndaren på plats.

Låter lite tight men allt beror på tillfället, blinds och stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kollikock.

 

Jag håller med dig. Det är inte så att man automatiskt går allin med AA. Jag kan tänka på att slowplaya paren 99-AA. Om jag sitter på lilla blinden så vill jag inte att han ska göra en stop&go på mig. Det vill säga göra en call innan floppen och sedan automatiskt gå allin efter floppen.

 

Exempel: Ni har 10000 chips kvar. Stora blinden är 800. Du har lilla blinden. Du har höjt med AK till 2000 innan floppen. Motståndaren gör en call. Floppen kommer med Q84. Motståndaren går allin du lägger dig. Han har 12000 chips, du har 8000.

Försök inte göra några konstiga moves som riskerar din stack. Låt bli att slowspela, du vill absolut inte ge honom en möjlighet att träffa något.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett vanligt misstag som även många erfarna spelare gör är att lägga sig när man har den lilla blinden. Du har alltid oddsen att göra en call när du har den lilla blinden.

 

Jag tycker också att det är fel att folda i SB. Men om Fi är lite småweak och har gjort så någon gång, kan jag göra likadant nån enstaka gång. Bara för att få honom/henne att fortsätta med det. Ungefär som att legitimera det kassa spelet.

 

En annan sak är att trappa funkar ruskigt bra för mig HU. Limpa in monstren och casha. Även om man träffar hårt på floppen kan jag checka t.o.m turn. Det nästan automatgenererar en stor bet från Fi.

 

Tackar och trevlig läsning!

 

Är Fi väldigt aggressiv så har man inte implicita pottodds och syna med any-2 - man måste räkna med att Fi kanske höljer 33% av händerna och därmed så får man de gångerna inte odds att syna - man har omvända implcitia odds - dvs oddsen är sämre än de verkar vara.

 

PS Spelar man själv rätt så är det helt rätt av Fi att slänga de sämsta händerna HU - t.ex. 23o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för mycket bra och genomtänka svar. Det var det som jag behövde.

 

 

Bra text!

Hade lite funderingar

 

Jag går allin med de 20% av de bästa händera i en allin situation om motståndaren gått allin. Det vill säga AA-55, Ax samt KQ-K10. Det beror givetvis även på hur motståndaren spelar.

Glöm inte att beräkna in blindsen och motspelarens stack när du tar ditt beslut.

 

// Svar från Xerxes

Det är medräknat. Detta gäller om någon av spelarna har mindre än 10 x stora + lilla blinden. Alltså är blinds och stackar medräknat.

 

 

Om du spelar mot en spelare där du inte hittar några brister måste du spela konservativt. Du bluffar inte för mycket och höjer när du tror att du har bästa handen. Här finns det inga genvägar.

Om du bedömer att din motspelare är duktigare än dig är det en bättre taktik att lösa upp sig ytterligare och gå all-in även på medelbra händer. Med så hårt tryck tappar han sitt överläge. Finns ingen chans att utmanövrera en spelare som är all-in!

 

// Svar från Xerxes

Helt rätt. Jag är inte van att möta någon som är bättre :lol:

 

Om någon av er har mindre än 10 x stora + lilla blinden så rekommenderar jag att går allin om man ska höja. Exempelvis om någon har 4300 kvar och stora blinden är på 600. Att då höja till 1800 för att sedan lägga sig är inte bra pokerspel. Vare sig om du har den lilla eller den stora stacken. Den andra får för stort övertag.

Detta är för löst och passar bättre i flerbordsturneringar. 10x big blind är lagom.

 

// Svar från Xerxes

Låt oss säga att ni båda har 10.000 chips och stora blinden är 10% av stacken. Vad är det då för skillnad på om det var ett eller 1000 bord från början? Du spelar en mot en med samma kort, storlek på blind mm

 

De händerna som jag brukar gå allin med är Ax, Kx, alla par, QJ, QT samt JT. Det gäller även om motståndaren har gjort en liten höjning mot oss. Det brukar räcka för att hålla motståndaren på plats.

Låter lite tight men allt beror på tillfället, blinds och stackar.

 

 

// Svar från Xerxes

Exemplet gäller om någon av spelarna har mindre än 10 x stora + lilla blinden. Alltså är blinds och stackar medräknat. Men tillfället är en viktig faktor. Visst spelar man annorlunda om man fått en viss känsla eller hittat en svaghet hos motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några synpunkter:

 

Vissa motståndare vet inte hur de ska spela och går allin hela tiden. Då kan du ducka en tills då får något som känns bra och trycka emot.

 

Att ställa all-in hela tiden är inte nödvändigtvis en dålig strategi. Mot din motstrategi är det t.ex. en bra idé, eftersom du kommer att syna med för få händer (beroende på vad du menar med "något som känns bra" förstås, men det är ett vagt råd att ge då vissa troligen tolkar det som "endast stål eller nästan-stål").

 

Kan man spela lite poker är det såklart inte optimal strategi att ställa varje hand, men det är absolut inte dåligt för den oerfarne spelaren, du minimerar fi's edge och får ofta t.o.m. ett övertag mot "bättre" spelare som inte klarar av att justera tillräckligt bra. Så om de är sämre än dig så gör de ofta rätt om de spelar så.

 

Exempel: Om båda spelare har 25xbb i stacken och spelare 1 går all-in varje hand så har spelare 2 endast ett 60-40-övertag (det skiljer på någon procentenhet beroende på vem som börjar i BB), förutsatt att han spelar optimalt. Om ni är nere på 5xbb så är övertaget för den bättre spelaren endast ca 51-49, återigen förutsatt att han spelar optimalt.

 

 

Om du spelar mot en spelare där du inte hittar några brister måste du spela konservativt. Du bluffar inte för mycket och höjer när du tror att du har bästa handen. Här finns det inga genvägar.

 

Är inte riktigt med på vad du menar här, även om fi spelar optimalt så blir det fortfarande korrekt att ställa med en vid HD, d.v.s. spela aggressivt och inte konservativt, om blajndsen är höga, vilket de oftast är.

 

Om någon av er har mindre än 10 x stora + lilla blinden så rekommenderar jag att går allin om man ska höja. Exempelvis om någon har 4300 kvar och stora blinden är på 600. Att då höja till 1800 för att sedan lägga sig är inte bra pokerspel. Vare sig om du har den lilla eller den stora stacken. Den andra får för stort övertag.

 

Mot en väldigt tajt spelare kan det vara korrekt att minihöja och vika för omslag, eftersom han viker i stort sett samma händer oavsett hur mycket du höjer, och bara synar/slår om med stålet ändå. Du vinner blindsen lika ofta, och kommer billigare undan när han har en hand. Generellt sett är det helt klart dålig poker att göra så, men det finns alltid undantag.

 

Det låter kanske lite hårt att gå allin med JT när ni båda har runt 10.000 chips och stora blinden är 800. Men om du vinner 12000 chips så har du 10600 och din motståndare 9400. Men det innebär att du får ett övertag på mer än 10%. Gör om det fyra gånger till och du har 13000 och din motståndare har 7000. Då sitter han på läktaren och undrar vad som hände. Du har nästan dubbelt så mycket som honom.

 

Ni har 12.5xbb var, knappast optimalt i de flesta lägen att ställa med så stor stack.

 

Att någon har mindre än 10 x stora + lilla blinden är snarare regel än undantag när det är två kvar i en sit$go turnering. Så därför har jag gjort ett schema på de händer som jag brukar använda i dessa lägen. Jag går allin med de 20% av de bästa händera i en allin situation om motståndaren gått allin. Det vill säga AA-55, Ax samt KQ-K10. Det beror givetvis även på hur motståndaren spelar. Om han inte har höjt sedan Spice Girls var populära så kan man ta bort några av händerna ovan. Om han går allin varje gång kan man lägga till ett antal händer. Om motståndaren bara har ca 3 gånger stora blinden kvar kan man lägga till de flesta händerna.

 

Det är precis som du säger extremt motståndarberoende, men om man vill ha en generell strategi mot en helt okänd motståndare så är det för tajt. Enligt eastbay's Nash Equilibrium (all info finns nog bara i artikeln han har skrivit i SNGPT) för HU-spel så är ca 33% optimalt.

 

De händerna som jag brukar gå allin med är Ax, Kx, alla par, QJ, QT samt JT.

 

Samma gäller här, återigen extremt motståndarberoende, men om man vill ha en generell strategi så är det för tajt.

 

Ett vanligt misstag som även många erfarna spelare gör är att lägga sig när man har den lilla blinden. Du har alltid oddsen att göra en call när du har den lilla blinden. Med de sämsta händerna, exempelvis 26 så har du ca 30% chans att vinna mot en slumpmässig hand. Men när du lägger en halv blind lägger du bara till 25% av vad potten är. Så du har med andra ord oddsen med dig.

 

Det där stämmer bara om du går all-in, vilket man inte gör om man synar ;). Har man en kort stack så är det ofta korrekt att spela räjs/fåld och ett misstag att syna.

 

I ett djupstackat HU-spel är det däremot ett misstag att vika en massa händer från SB.

 

Här finns det även en chans till att stjäla om du missar floppen och din motståndare är tight.

 

Den chansen är ju oftast större preflåpp, så det är inget bra argument för att syna från SB.

 

Enda gången du bör lägga ner dina sämsta kort är när motståndaren konstant höjer dig när du har gjrt en call. Händer detta får du vänta på en bra hand och göra en call med. Sedan går du allin och visar var skåpet ska stå. Viker han ner sig så kanske han inte höjer mot dig i fortsättningen. Annars får du göra om det tills du vunnit spelet.

 

Visst är det en bra idé att trappa en överaggressiv motståndare, men såvida du inte spelar mot en idiot så kommer han fort att ana oråd när du limpar, så man får inte ta den strategin för långt. Man får inte låta bli att ta kommandot själv, du kan fortfarande höja/ställa på egen hand och inte bara spela limp/fåld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att gå all-in bara sådär när man har mindre än 10xbb anser jag vara fel ifall du har en bra hand. Och med bra hand menar jag TT+, AT+ och kanske KQ. Mot spelare som höjer ofta själva är det dumt att beröva dem möjligheten att försöka bluffa ut dig.

 

Visst kan man trappa en överaggressiv spelare, men om man spelar aggressivt och korrekt själv så är det en dålig idé att börja slowspela starka händer. Om man har hållt på att ställa en himla massa med en vid HD så måste man spela stålet likadant, såvida inte fi är stendum då förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att ni båda har 10.000 chips och stora blinden är 10% av stacken. Vad är det då för skillnad på om det var ett eller 1000 bord från början? Du spelar en mot en med samma kort, storlek på blind mm
Ingen skillnad, det var inte det jag svarade på.

 

Du skrev:

Om någon av er har mindre än 10 x stora + lilla blinden så rekommenderar jag att går allin om man ska höja.

 

Jag skrev:

Detta är för löst och passar bättre i flerbordsturneringar. 10x big blind är lagom.

Att räkna med small blind gör dig för lös, det räcker att räkna enbart big blind.

I en enbords SNG är era stackar mycket mindre i jämförelse med blindsen än vad de är i en flerbordsturnering.

Du kommer att allt som oftast ha en mindre stack heads-up i en SNG än vad du har heads up i en MTT. Du vill inte vara för lös och ge han för många chanser att få en bra starthand och slå ut dig. 10xbb kör jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att någon har mindre än 10 x stora + lilla blinden är snarare regel än undantag när det är två kvar i en sit$go turnering. Så därför har jag gjort ett schema på de händer som jag brukar använda i dessa lägen. Jag går allin med de 20% av de bästa händera i en allin situation om motståndaren gått allin. Det vill säga AA-55, Ax samt KQ-K10. Det beror givetvis även på hur motståndaren spelar. Om han inte har höjt sedan Spice Girls var populära så kan man ta bort några av händerna ovan. Om han går allin varje gång kan man lägga till ett antal händer. Om motståndaren bara har ca 3 gånger stora blinden kvar kan man lägga till de flesta händerna.

 

Det är precis som du säger extremt motståndarberoende, men om man vill ha en generell strategi mot en helt okänd motståndare så är det för tajt. Enligt eastbay's Nash Equilibrium (all info finns nog bara i artikeln han har skrivit i SNGPT) för HU-spel så är ca 33% optimalt.

 

De händerna som jag brukar gå allin med är Ax, Kx, alla par, QJ, QT samt JT.

 

Samma gäller här, återigen extremt motståndarberoende, men om man vill ha en generell strategi så är det för tajt.

 

Förtydligande:

 

33% är inte optimalt, däremot är det unexploitable (d.v.s. fi får ingen edge mot dig, och du får edge så fort han avviker från optimal motstrategi (vet inte om det finns något bra svenskt ord... "icke-exploaterbart" kanske? "Oexploaterbart"?). Det innebär att man kan vara tajtare än så mot många motståndare för att maximera sitt värde, men aldrig lösare än så.

 

När det gäller att ställa själv så går gränsen för oexploaterbart spel på ca 70%, d.v.s. inklusive skräp som 43s. Nu gäller det omvända, d.v.s. detta är hur tajt man bör vara som tajtast, och mot veka motståndare kan man vara ännu tajtare, för att maximera värdet. Detta gäller dock bara i teorin, i verkligheten är det lämpligt att inte vara riktigt så aggro, och fålda lite oftare då fi antingen börjar fatta att han fåldar för mycket, eller helt enkelt tröttnar och synar mer, oavsett hur han resonerar så vill man inte knuffa honom i riktning mot korrekt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Myssion.

 

Ja det är för tight. Man förlorar för många blinds om man bara spelar händerna ovan. Man kan lägga till några händer utöver de nämnda. Man gör bland annat lite minihöjningar för att se om han lägger sig ofta. Om han gör det så kan jag fortsätta med det och stjäla blinds. Jag kan även gå allin med allt möjligt om jag inte gjort det på ett tag.

 

Jag är oftast inte jätteförtjust i att gå allin med 9J även om går in bland de 33% bästa händerna. Anledningen till det är att motståndarna på de läägre borden inte har vett att lägga ner händer som K3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är oftast inte jätteförtjust i att gå allin med 9J även om går in bland de 33% bästa händerna. Anledningen till det är att motståndarna på de läägre borden inte har vett att lägga ner händer som K3.

 

Nej det är inte särskilt kul att sitta HU med höga blinds mot en synmupp, finns mycket mer värde i att sitta mot en tajtare spelare. Men det är ändå viktigt att inte sitta och bli för tajt i väntan på att få en bra hand som muppen kan betala av mot, då hinner man blindas ihjäl (eller så fattar fi vad man pysslar med och kan ducka när man hittar en hand). Med J9o och 10xbb i stacken är det $EV+ att ställa oavsett hur tajt eller lös fi är (på gränsen visserligen, J8o och J3s är ok också, men inte J7o/J2s), och då gäller det att utnyttja det. Finns långt bättre (eller rättare sagt: sämre) händer att låta bli att ställa med om man inte är bekväm med att ställa med vad som helst mot en synmupp.

 

Det är ju egentligen mot en synmupp som den oexploaterbara strategin är mest användbar. Mot en sådan spelare finns inte så mycket edge att tala om ändå, och risken är större att man viker för många händer än att man ställer med för många. Mot en spelare som viker för mycket finns det mycket mer värde att fånga upp och man spelar oftast (medvetet eller omedvetet) helt korrekt mot honom när man ställer med en vid HD ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, dagen jag viker K3o med höga mörkar kan ni skjuta mig. Tar för övrigt lätt synen med J9 också.

 

Ja med en vettig fi så är det instasyn på K3o med 10xbb i stacken. J9o är dock precis på gränsen för att vara ett vik (J9s och JTo är syn), men blir snabbt en klar syn när blindsen stiger.

 

De flesta är dock alldeles för tajta med sin ställ-HD, så i praktiken är de händerna ofta ett vik eftersom fi måste ställa med mer än 65% av sina händer för att det ska vara grönt (med 10xbb-stackar), och det gör inte särskilt många. Nu spelar jag mot ärketomtar iofs... vet inte riktigt på vilken nivå på Stars det börjar bli standard med vettiga motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en lärorika inlägg.

Ok, för att gå allin med J9 när någon har <BB x 10.

 

Men nu ska vi inte blanda ihop äpplen och päron. Jag radade upp de händer som jag skulle gå allin med om någon hade < BB x 10 + SB. Det är det samma som BB x 15.

 

Går ni allin med J9 när ni har BB x 15?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag radade upp de händer som jag skulle gå allin med om någon hade < BB x 10 + SB. Det är det samma som BB x 15.

Om någon nu skrev du iofs mindre än 10,5bb men jag antar att du menade något annat. Anyway, med 15bb i stacken så öppningsställer jag inte. Då minraisar jag och synar en jäkla massa omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...