Lolle Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Här har vi en hand som intresserar mig rätt mycket, suttit ett tag vid bordet och Helderr är en stolpe som vi inte ska bry oss om. Däremot är Lonestarium en kompetent nisse som spelar riktigt bra och han vet förmodligen att jag också är hyffsat kompetent och inte reraisar skit. Plockar upp drömhanden precis när fisken som raisar 20bb preflop varje hand blir disconnectad, kör en vanlig reraise och får en coldcall från mr kompetent vilket gör det hela suspekt. Själv misstänker jag direkt pocketpar från JJ-KK då jag inte tror han callar med 88 eller AK där, är detta fel? $100 NL Texas Hold'em - Wednesday, June 14, 13:01:49 ET 2006 Table Top Secret (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 2: beamer_long ( $137.23 ) Seat 4: Yttrasill ( $134.35 ) Seat 5: lonestarium ( $326.38 ) Seat 3: Helderr ( $171.25 ) Seat 1: yurenass ( $95 ) Seat 6: mutzemil ( $19.50 ) mutzemil posts small blind [$0.50]. yurenass posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Yttrasill [ Ac As ] beamer_long has been reconnected and has 1 seconds to act. beamer_long did not respond in time. beamer_long folds. Helderr raises [$4]. Yttrasill raises [$11]. Standardraise lonestarium calls [$11]. Farlig coldcall där, JJ-KK? mutzemil folds yurenass folds. Helderr calls [$7]. ** Dealing Flop ** [ 8c, Qs, Ks ] Helderr checks. Yttrasill bets [$20]. lonestarium raises [$50]. Har han settet eller vad har grabben? Helderr folds Yttrasill? Vad ska han ha, raisar han trips med kk här anser att han bara kan ha QQ och möjligen KK ska jag lägga mig om ens beta floppen just för de händerna jag satte honom på preflop högre upp? Också om han har QQ eller KK gör han rätt i sitt spel pre och på floppen? Citera
Hjort Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 han vet förmodligen att jag också är hyffsat kompetent och inte reraisar skit. Ni har blandat ihop "tigh och förutsägbar" med "kompetent". Citera
Lolle Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 han vet förmodligen att jag också är hyffsat kompetent och inte reraisar skit. Ni har blandat ihop "tigh och förutsägbar" med "kompetent". Vilket är det bästa om det nu är så jag spelar på denna nivån då min mina resultat är bra. Och om jag nu är tight och förutsägbar och han vet exakt hur jag spelar då finns det absolut inte många händer jag rereraisar med här pre. Dessutom tight och förutsägbar får inte plats så bra i rubriken Citera
Bernt Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 TT,JJ ger han upp om han är abc, AK är det ända du kan hoppas på. Citera
Nidson Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Preflop synar han din reraise med alla pp. Citera
Lajjen Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Det enda du slår som han kan tänkas ha är AK eller en bluff (förutsatt att din read är korrekt) . En möjlig hand är iofs en semibluff med TJs eller kanske ett sämre färgdrag också. Tvåpar är knappast troligt eftersom han inte lär syna med KQ om han är tight. Citera
eeekan Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Om han precis som du är "tight och förutsägbar" så är det väl en enkel fold? Citera
Ignatius Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Du har 12 ggr din preflop re-raise i stacken. Då callar många (inkl undertecknad) med alla pockets, eller åtminstone ner till 55. Att du re-raisar pre ökar ju bara chansen att få betalt om han träffar sitt set. Citera
Baloos Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Tycker nog att kallsyn från sB med låga pockets är ett riktigt dåligt spel här. TT->QQ är kanske godkänt men det är read. Citera
Nidson Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Tycker nog att kallsyn från sB med låga pockets är ett riktigt dåligt spel här. TT->QQ är kanske godkänt men det är read. Oops, läste fel. Det är såklart Helderr som kommer syna med alla pp. Citera
richardd Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Tycker du kan folda den floppen om han är hyffsat kompetent, inte många som försöker bluffa din hd här, AK är väl möjligt men känns inte så troligt. Här sitter han med set för ofta. Citera
Recommended Posts