Gå till innehåll

Konstigt mail från PrimaPoker


APC

Recommended Posts

Hej,

I natt har jag fått 3 konstiga mail från adressen: ActivationCode@Primapoker.com

 

Dessa 3 har kommit inom loppet av 20 min.

 

Innehållet i texten är:

Please click the Protect-My-Alias link to verify your Alias.

When you click the Protect-My-Alias link a confirmation page is displayed.

Nån annan som fått samma skumma mail. Har inte klickat på nån länk utan undrar mest vad ni tror det kan vara?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min första tanke blir att nån har försökt logga in med ditt användarnamn fast med fel lösenord på någon prima sajt.

men varför skulle de välja isf att skicka ett verifikations majl t din email adress? om de inte skickar automatiskt då

kontakta prima support iaf

 

är det rätt url i majlen? kan va nån scamm annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck inte på länken i mailen iaf.

 

Mail-avsändardomäner (@primapoker.com) går att fejka.

 

Skicka en kopia till Primas riktiga adress och berätta om Scammen istället.

 

Det jag kan tänka mig är att du ska fylla i Användarnamn + Lösenord på den sidan via länken.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck inte på länken i mailen iaf.

 

Mail-avsändardomäner (@primapoker.com) går att fejka.

 

Skicka en kopia till Primas riktiga adress och berätta om Scammen istället.

 

Det jag kan tänka mig är att du ska fylla i Användarnamn + Lösenord på den sidan via länken.

 

MVH

//KF

avsändardomäner går visst att fajka, har du sett protokollet för smtp(eller om du skickar majl via telnet tex) ser du hur lätt det är. däremot så går det inte att fajka replyadressen, alltså står det att du skickar till adsf@xxx.com så är det dit majlet kommer

 

f* vad många om det blev, :P ska nog gå o slagga eller noå om ja kan

 

 

om du högerklickar och väljer egenskaper på länken ser du den riktiga adressen, eller ta kopiera och sen klistra in i webbläsaren

 

om inte det går heller pga nån html tagg i din webbmajl så borde det iaf finnas nån funktion för att se majlet i text format, där ser man de flesta skumma grejjer me länkarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verken har pengar eller spelar på nån primasite så det är aknske ingen stor fara på så sätt men det är väl lite olustigt. Hittar inte mail till prima eller microgaming heller.

 

Tack för hjälper förresten.

är du inte reggad på någon primasajt? vet inte om man ska skicka dit eller till prima vid såna här ärenden, men support@xxx.com brukar alltid funka

np

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck inte på länken i mailen iaf.

 

Mail-avsändardomäner (@primapoker.com) går att fejka.

 

Skicka en kopia till Primas riktiga adress och berätta om Scammen istället.

 

Det jag kan tänka mig är att du ska fylla i Användarnamn + Lösenord på den sidan via länken.

 

MVH

//KF

avsändardomäner går visst att fajka, har du sett protokollet för smtp(eller om du skickar majl via telnet tex) ser du hur lätt det är. däremot så går det inte att fajka replyadressen, alltså står det att du skickar till adsf@xxx.com så är det dit majlet kommer

 

f* vad många om det blev, :P ska nog gå o slagga eller noå om ja kan

 

 

om du högerklickar och väljer egenskaper på länken ser du den riktiga adressen, eller ta kopiera och sen klistra in i webbläsaren

 

om inte det går heller pga nån html tagg i din webbmajl så borde det iaf finnas nån funktion för att se majlet i text format, där ser man de flesta skumma grejjer me länkarna

 

Läs om, läs rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kollade i min majl box o hittade en från prima

 

avsändaren och reply adress var

ActivationCode@primapoker.com

 

länken gick till

länk till valueactive.comom ja inte minns fel så fick jag den när jag reggade mig på en prima sajt och de ville verifiera att jag hade spelat på prima innan +att man får samma nick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Primas säkerhet verkar ju inte vara den bästa, så man ska aldrig upphöra att förvånas över deras tilltag.

 

Skulle signa mig på Betway för att spela expressens WSOP-freeroll förra veckan. Eftersom det är en prima-sajt så var man tvungen att skriva in nån verifieringskod för det nick man har om man haft konto på prima förut. Jag har aldig sett någon sådan kod så jag fick trycka "Forgot your verification code" eller liknande. Då kommer det roliga. Då poppar det upp en sida där jag ska ange vilken prima-sajt jag spelat på, samt mitt användarnamn och lösenord (!!!) för den sajten. Tänkte vägra först, men turneringen skulle börja, och jag hade inga pengar ändå på den sajt jag spelat på förut, så jag skrev in uppgifterna och fick koden jag behövde för att verifiera mitt alias.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verken har pengar eller spelar på nån primasite så det är aknske ingen stor fara på så sätt men det är väl lite olustigt. Hittar inte mail till prima eller microgaming heller.

 

Tack för hjälper förresten.

är du inte reggad på någon primasajt? vet inte om man ska skicka dit eller till prima vid såna här ärenden, men support@xxx.com brukar alltid funka

np

 

Det är nog inte fel men den mailadress som är vedertagen för all scam, spam odyl. är abuse. Alltså: abuse@xxx.xxx. Känner ni till vilken upstream som har hand om nätet så är det heller inte fel att försöka cert@xxx.xxx (cert=computer emergency response) eller irt@xxx.xxx. Många ggr har sajterna eller deras upstream sin abuseadress listad i ripe eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

På prima reggar man ju ett alias som man sedan måste använda på alla skin. Jag tycker det låter som att nån försöker använda samma alias som ni redan reggat, det kommer då upp för dem att de ska verifiera att det är de som har det aliaset från början, då det är du som har det aliaset så skickas verifikationsmailet till dig istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...