parre Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Skriver bara detta som en liten varning till er alla. Spelade lite 2-4 SEK PL i söndags, när följande hand dyker upp. Jag och fyra pers är med till rivern, ligger typ 20 i potten - checkat hela vägen. Jag sitter sist med 82o, eller nått. AKQ7x eller liknande ligger på bordet. Rundheck på rivern, jag slänger direkt min skithand i mucken. Döm av min förvåning när det visar sig att resternade 3 (eller fyra) pers spelar bordet - jag hade alltså vunnit handen om jag inte slängt den. Istället för att kunna skryta med att jag vann en pott med 8-high så fick de dela på mina fyra kronor för en profit på en krona var. Skrämmande. Fast å andra sidan fick alla ett jävligt gott skratt när jag letade upp min hand och visade min 8-high som hade stått - så roligt var det. Men, bara en uppmaning: Släng aldrig korten i mucken innan alla har visat. Och om du lirar Omaha, särskilt tvåfloppars, och blir synad/det blir showdown så släng ner alla kort på bordet direkt - korten talar, du kan ha missat någon backdoor-stege eller liknande! Det var allt från mig idag! Citera
FireSole Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Klart som fan man inte gör det... Citera
eroz Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Klart som fan man inte gör det... Det känns som parres inlägg var ett lite roligare sätt att berätta något märkligt/roligt som just hade skett i detta fall. Inte ett helt "seriöst" tips. Annars så så har jag börjat se avancerad humor där jag inte borde se den. Citera
FireSole Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Okej... jag fattade det inte som ett skämt... men jag har oxå konstig humor Citera
Swede Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 hey, jag har slangt nut flushen i en fixed limit $10/20 vid en showdown. potten var ca $160 och rundcheck pa rivern. 1 seat visar tva par med KJ 2 foldar, jag pa button med AJ (Ah som gor flush) muckar min hand... damen till hoger fragar om jag inte hade ett hjarter... forst da sag jag att det var fyra hjarter pa bordet... Citera
Recommended Posts