Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lite osäker på den här typen av händer. Knappen är extremt aggresiv och höjer med vilka två kort prf ifall han är först in eller folk limpar. Postflop är han bättre och spelar sina händer mycket aggresivt. Har sett han gjort några tveksamma syner dock.

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Button ($50.06)

SB ($25.60)

BB ($35.11)

UTG ($9.93)

Hero ($27.25)

Jag limpar in och hoppas nästan att knappen ska höja. (om jag skulle höjt skulle han ofta lagt sig). Hoppas på att vinna en stor pott

Preflop: Hero is MP with Jheart.gif, Theart.gif. SB posts a blind of $0.10.

1 fold, Hero calls $0.25, Button raises to $1, 1 fold, BB calls $0.75, Hero calls $0.75.

Träffar floppen mycket bra och går på en CR.. Borde nog bettat ut vad tror ni?

Flop: ($3.10) 7heart.gif, Jspade.gif, 3heart.gif(3 players)

BB checks, Hero checks, Button bets $3, BB folds, Hero raises to $7, Button calls $4.

Vilka händer synar knappen med på floppen? Känner mig osäker på det. Men känner mig säker på att jag får syn av en mäng sämre händer på min all på turn. Vad tror ni? Hur låg färg kan man ställa med här?

Turn: ($17.10) 9heart.gif(2 players)

Jag ställer in på turn

Edit

Postad

Ceckraisen bör alltid vara minst 3ggr hans bet. Synar han den raisen på ett drag till färgen så är hans spel illa ut, men samtidigt finns det lite fiskar på denna nivån, alternativet är om du är rädd om slantarna att checkraisa allin och skulle du mot förmodan ha sämsta handen samt att han har mod att syna har du ändå en färgutväg.

Postad

Eftersom du postar handen här så kan man ju gissa sig till att du förlorade mot en högre färg. Jag kan i alla fall inte se några större fel i ditt spel, finns ju alltid en risk när man ställer med låg färg att någon sitter på högre - även om risken är ganska liten.

Postad

Höj pre-flop.

Höj ordentligt på floppen om du nu ska check-raisa (vilket antagligen är ett helt ok spel).

Turn har du ungefär ett pottbet kvar och kan antingen check-raisa eller ställa in. Oftast är det väl rätt att ställa men tror du FI ställer för ofta här med sämre händer kan du ju check-raisa.

Postad

Tack för alla kommentarer!

"Jag limpar och hoppas knappen höjer"

GÖR OM GÖR RÄTT!

Försök själv inse att det där resonemanget bara är dumt!

Grejen är att jag vill spela mot knappen eftersom han är så aggresiv att jag tror att jag kan dubbla upp om jag träffar bra. Höjer jag är det stor sannolikhet att han foldar. Sådana här spelare vill man hellre sitta till vänster om tycker jag, men nu satt jag till höger och då tycker jag inte det här spelet känns alltför konstigt. Jag gjorde likadant med låga pocketpar. Är det dumt?

Som jag förstått det gjorde jag inget fel som ställde på turn. Vad jag började fundera på efter den här handen är hur jag hade spelat med ett lägre färgdrag. Blir det nån skillnad? Alltså om jag har par +färgdrag på floppen fast paret är lägre. Är det mer motiverat att ställa redan på floppen då? Sannolikheten att knappen har nånting på floppen är liten, (han är ju så aggresiv) så troligtvis foldar han ju, och skulle jag få syna har jag ju outs.

Är det verkligen rätt att ställa på turn med lägsta färgen?

Postad
Grejen är att jag vill spela mot knappen eftersom han är så aggresiv att jag tror att jag kan dubbla upp om jag träffar bra. Höjer jag är det stor sannolikhet att han foldar.

Så killen viker det mesta om du höjer från CO pre, men när du limpsynat så är han villig att bli stackad med typ vad fan som helst. Det går inte riktigt ihop.

Ett mycket troligare scenario är:

Du träffar inte floppen och checkfoldar.

Du träffar floppen hårt och han viker efter runt ett pottbet eftersom han är tom.

Man stackar inte spelare till vänster så där väldans ofta. Om du ska göra något exploaterande spel här så är det inte att försöka stacka honom, för det kommer inte funka, utan utnyttja hans aggressivitet för att kontrastjäla en del småpotter från honom.