HeadLess- Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Har upptäckt att jag väldigt väldigt sällan gör just det. är potten ohöjd så höjer jag annars lägger jag mig. är rädd för att BB som kan sitta på vilka random kort som helst kan med en gratis flop träffa i princip vad som helst. vad tycker ni om mitt tankesätt så? borde jag limpa mer? har en tight/agressive spelstil om det spelar in någonting. MVH H * RP och flytt till THe - QoS * Citera
hnat Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Om jag limpar in så är det om jag har suited connectors, typ 98-65 och många limpat in före mig. En sådan hand kan ju floppa sig till ett monster och med många limpare kan man få duktigt betalt när det inträffar. Ingen mening att ensam limpa in på en sån hand eftersom den så sällan träffar. Limpar även in med låga par med samma förutsättningar och av samma anledning. Citera
NoSense Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Även Axs kan vara värt att limpa in med tycker jag. Då har man oftast en så klen kicker att man kanske inte vill spela handen även om du träffar ett äss på floppen. Citera
Nidot Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Är rädd för att BB som kan sitta på vilka random kort som helst. Detta är ju faktiskt sant, dem kan sitta på exakt vilka kort som helst dvs. bettar du en obettad pot och BB eller SB sitter å suger på essen kan de göra ont. Börja limpa med kort som KJo / QJo kanske t.om. suited så kanske du får ett bättre spel och kanske inte sattsar mycke pengar i fel pott. Citera
Fadeh Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Typiska limphänder är väl 77-JJ och aj-aq när man inte sitter sent då de blir raisehänder. Citera
lagge Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Jag vill hävda att limpa kanske är det bästa när du spelar internetpoker. Min taktik på 20$+2$ turneringar är väldigt enkel och kräver en stor mängd diciplin. Det som är värt att tänka på är att det alltid är någon eller några som synar en 4BB raise med medelkort som QJ, 78 eller till och med A9. Jag tycker det är bäst att se en flop och därefter agera. Det är en feg taktik och fungerar endast på internetpoker. Efter en del analyser kring mitt spel kom det fram att AK, AQ och 99-JJ var mina värsta fiender till händer. Jag höjer nästan aldrig med dessa händer - för jag vet att om jag inte träffar något på floppen eller om det finns ett eller flera överkort så blir jag frustrerad och slänger ut ett pot-bet, som man ska göra när det blir checkat hela vägen, bara för att jag var den som visade tecken på en bra hand preflop. Den typen av spel som jag nyss beskrev har varit dom spel som tagit mig ut ur turneringen eller tagit en hel del chips. Spela safe! Det lönar sig i längden. Citera
lfx Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 lagge: jag anser att din taktik är på tok för weak. Om det är som du säger att folk synar höjningar med skräphänder som A9 så gör du totalt urfel om du inte raisar med AK. Ponera nu att du träffar ditt A, då kommer han kanske betala med hela sin stack, något som han förmodligen inte kommer göra i en ohöjd pott, dessutom får du ut de allra värsta skithänderna om du höjer preflop. Citera
fresha Postad 19 December , 2004 Rapport Postad 19 December , 2004 Klart man måste raisa AK och AQ oavsett vilken position man sitter på. Annars är det riktigt feg/dumt lirat enligt mig Citera
Hjort Postad 19 December , 2004 Rapport Postad 19 December , 2004 Klart man måste raisa AK och AQ oavsett vilken position man sitter på. Det är ju då rätt dumt spelat. Citera
9Tsuited Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Beror på bordet och motståndarna helt och hållet. Limpin är nåt jag gör ofta med lösa bord och med händer som gör sig bra i flervägspotter men vid tuffare bord är det bara de vanligaste limpinhänderna dvs pocketpairs och små suited connectors jag gör limps med plus KK,AA.AK/AKs i tidig position i förhoppning om reraise. Citera
demme1 Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Som sagts tidigare beror det på bordet i fråga. Dock brukar jag för det mesta limpa med: -suited connectors, 56+. -A-xs -Pocket-par, synar även miniraise med 55-99. Av någon anledning kan jag bara se att det är just dessa händer som får mig att vinna pengar på poker. Visst ger AA-QQ hyfsade vinster ibland, men suited connectors och framförallt pocket-par drar helt klart in mest pengar. Citera
baller Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Är inte AA-QQ pocketpar? Om du har bättre vinster på dina lägre pocketpar än med AA-QQ så finns det goda möjilgheter att bli bättre... Citera
thorin Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Klart man måste raisa AK och AQ oavsett vilken position man sitter på. Det är ju då rätt dumt spelat. Så du menar att du inte raisar med AQ utg? Citera
Stoneburg Postad 1 Januari , 2005 Rapport Postad 1 Januari , 2005 Hur kan du få det till att det är det han menar? Han säger ju uppenbarligen att det är dumt att konsekvent raisa med AK och AQ ur *alla* positioner. Citera
Recommended Posts