Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
"Och nu ska vi spå i inälvor för att se vad dollarn kommer göra härnäst..."

Tror inte att det är ett speciellt tillförlitligt sätt att försöka utröna valutakurser. Riktigt bra inälvor för spådom är tydligen svåra att få tag i nuförtiden, då allt är så genmanipulerat och förvanskat.

Postad
Det är inte dollarn som sjunker, det är Kronan som stärks ;)

Fel.

Kronan har en tendens att flyta mellan USD och EUR - så när USD går ner 2 % mot EUR så går SEK ner 1 % mot EUR och upp 1% mot USD.

Det beror till stor del på att svenska exporten är till ungefär lika stor del beroende av både USD och EUR så valutan flyter ofta mellan dessa två valutor.

Postad
ääh byt till pund, den är alltid stadig.

finns det nån sida som är helt i pund?

Har inte cryptologic konton i pund, har för mig att det var så när jag spelade där senast för 1½-2 år sedan.

Enda "säkra" valutan är valutan för samhället du bor i, då ett ras i den valutan blir mindre märkbar (standardvaror följer ju med i raset).

Postad
dollarn kommer aldrig under 7 det är jag nästan säker på, den har ju hållt sig stabil nu ett tag.

Phew, var lite orolig själv, men om du säger att du är säker, och lägger fram alla de där tunga argumenten, så känner jag mig nu lugn.

Postad
ääh byt till pund, den är alltid stadig.

finns det nån sida som är helt i pund?

Har inte cryptologic konton i pund, har för mig att det var så när jag spelade där senast för 1½-2 år sedan.

Enda "säkra" valutan är valutan för samhället du bor i, då ett ras i den valutan blir mindre märkbar (standardvaror följer ju med i raset).

ja, det har dom, men är inte saldot på ens pokerkonto fortfarande dollar? eller kan man välja?

Postad

Nej, så är det inte. Det finns ingen säker valuta. Det finns inte heller någon säker råvara. Ingenting är helt säkert.

*Tänker tillbaka till 1930-talets Tyskland*

Postad

På SVTs ekonominyheter igår antydde någon (kommer inte ihåg vad personen hette eller vad han hade för yrkesroll), att dollarn troligen kommer få ett kraftigt fall på hela 40%. Han menade att det scenariot var betydligt troligare än en långsamt fallande dollarkurs. Han sade också att fallet troligen kommer att vara i ca 2 år – vilket det var på 80-talet.

Postad

Nej, så är det inte. Det finns ingen säker valuta. Det finns inte heller någon säker råvara. Ingenting är helt säkert.

*Tänker tillbaka till 1930-talets Tyskland*

Jo, men ett sådant ras skulle ju påverka dig oavsett om du har satsat endast i kronor eller delat upp det på flera valutor. Dessutom var det du nämner anledningen till att jag satte säker inom citationstecken...

Postad

Finns det någon förståsigpåare här som kan uttala sig om vilka ungefärliga konsekvenser ett dollarras på hela 40 procent skulle få på euron och pundet ? Att det får internationella konsekvenser är klart som korvspad.

Postad
Nä, nu jävlar tar jag ut halva rullen och investerar i vapenidustri över hela världen!

Antagligen det mest vettiga som sagts. Vart är alla fonder som enbart investerar i vapen när man behöver dom?

Postad
Nä, nu jävlar tar jag ut halva rullen och investerar i vapenidustri över hela världen!

Antagligen det mest vettiga som sagts. Vart är alla fonder som enbart investerar i vapen när man behöver dom?

läst om nån sån fond i US, investerar i sex,vapen och spel (har jag för mig), hade tydligen gått skitbra.. men chansen att vi ska få se en sån fond på SEB eller robur är väl inte speciellt stor

• 2 weeks later...
  • 11 months later...
Postad

Jag sliter upp en gammal tråd :P

Iaf är det någon som har kunskap kring hur $ kommer förändras, alltså det känns som den bara sjunker å sjunker. Ska man göra något åt det eller? Kommer den börja stiga snart igen?

Postad
Jag sliter upp en gammal tråd :P

Iaf är det någon som har kunskap kring hur $ kommer förändras, alltså det känns som den bara sjunker å sjunker. Ska man göra något åt det eller? Kommer den börja stiga snart igen?

kanske borde byta nätverk så man inte blir knivad i ryggen av bush:s krig.

vilka sidor använder euro eller nått annat än dollar som valuta?

Svenska Spel = Svenska Kronor, kr

• 2 weeks later...