Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En Hand som de skulle vara kul med lite åsikter,kom gärna med kritik. Fi är normalbraspelare varken bra eller dålig. Får JJ i BB

Seat 1: -TRIUMPHUS- ($57.15 in chips)

Seat 2: faintingoat ($72.05 in chips)

Seat 3: ladie69 ($70.85 in chips)

Seat 4: Tottan ($104.60 in chips)

Seat 5: DrawinDeadXX ($34.90 in chips)

Seat 6: dd35 ($61.20 in chips)

Seat 8: miked05 ($26.30 in chips)

Seat 9: uppenberg_ ($44.50 in chips)

Seat 10: ThePhlipp ($72.20 in chips)

PRE-FLOP

DrawinDeadXX folds, dd35 folds, miked05 calls $0.50, uppenberg_ folds,

ThePhlipp folds, -TRIUMPHUS- folds, faintingoat calls $0.50, ladie69 bets

$1.50, Tottan calls $1.25, //VÄLJER ATT SYNA HÄR,KANSKE SKULLE RAISAT MEN BRUKAR INTE ALLTID RAISA MED JJ. BRA ELLER DÅLIGT?

miked05 calls $1.25, faintingoat calls $1.25.

FLOP [board cards 10H,2C,7C ] //BRA FLOP INGA DRAG FÖRUTOM 89, BETTAR UT 4 I 6 DOLLARSPOTTEN.

ladie69 checks, Tottan bets $4, miked05 folds, faintingoat bets $8, // FÅR EN MINIRAISE, FRÅGAN E HAR HAN ETT SET ELLER SITTER HAN MED 10:AN

ladie69 folds, Tottan bets $8, // VÄLJER ATT MINIRAISE,PLANEN E ATT LÄGGA MIG OM JAG FÅR EN RERAIASE IGEN. MINIRAISEN KANSKE VA LITE MESIGT HUR MUCKET SKULLE JAG HÖJT MED?

faintingoat bets $15, // HÄR HÖJER HAN IGEN ÄR GANSKA SÄKER PÅ ATT HAN HAR MIG SLAGEN OM HAN INTE HAR NERVER AV STÅL OCH HÖJER MED A10. HAR HAN TRISS SÅ KAN DE KOSTA MIG HELA STACKEN PLUS HAN SYNADE INNAN FLOP SÅ KAN TYDA PÅ ETT POCKETPAR.

dE SOM VA DÅLIGT KANSKE VA SYNEN PREFLOP OCH MINIRAISEN,KOM GÄRNA MED FÖRSLAG HUR JAG HADE KUNNAT SPELA ANNULUNDA ELLER OM DE VA OK

Postad

Synen preflop innebär ju att du måste spela en fyrvägs pott. Personligen gillar jag inte JJ i flervägs potter. Antag att tre av er sitter på PP och den sista på AQ, KQ mm, chansen att du då får ett set emot dig är ca 20%. När du inte får ett set emot dig, är chansen stor att ett överkort trillar som träffar någon motståndare.

Nu valde du att spela JJ för ett set, då är det väl bara att slänga när du möter motstånd och inte träffat?

Miniraisen gillar jag inte. Allin eller fold.

Postad

Eftersom du redan postat resultatet antar jag att du inte vill ha fler kommentarer. Ett litet tips dock, långt till vänster på tangentbordet finns en knapp med texten "Caps Lock", klicka på den EN gång är du snäll.

Postad
Jag kan ju inte ställa in med sådan djupa stackar

Varför inte??

Varför skulle han behöva ha nerver av stål för att höja med A10 i det läget??

Vare sig före eller efter floppen?

Klart han höjer dig, om han har högsta paret på bordet och bästa kickern tillgänglig så.. + att han inte satt dig på ett mentalt högre pocketpar.

Om han nu hade A10 vilket du inte vet 100% säkert.

Varför en miniraise och planera på att folda om du får svar, en miniraise är ju ofta att be om en checkraise och då har du redan bestämt dig för att lägga dig :?

Jag hade ställt in men det är jag!

Antingen hade han veknat och lagt sig eller callat och då har du fortfarande väldigt goda chanser att ta hem potten.

Postad

Totten, du har alldeles för stor respekt för motståndaren, du tror att han spelar lika tight/weak som du! vilket många inte gör, så ett råd: tuffa till dig och spela dina bra händer, jag menar jag tyckte han spelade sina AT som de flesta brukar, jag hade satt han på precis den handen eller KT, JTs men du har ju JJ så sista går bort. du skulle gjort en rejäl höjning efter hans raise på flop och sedan tryckt in.