bossbaver Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 har de 6 senaste gångerna jag fått KK på handen torskat alla de 6 senaste... nu behöver jag hjälp... kanske har att göra med att alla de senaste 6 gångerna har det kommit ett A på floppen.... allvarligt hur vanligt är det egentligen förresten? typ var 4e gång eller nåt va?. lite smått toktiltad för tillfället dock men hur f-n ska man spela KK ??????????? Citera
XaaL Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Du ska raisa PF. På floppen kan du försöka trappa FI om inget A faller och bara syna om de betar. Men jag föredrar en aggresiv stil, betta poten eller nästan potten oavsett flopp.. Om floppen innehåller A och FI re-raisar foldar du nästan alltid. Citera
brut Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 har de 6 senaste gångerna jag fått KK på handen torskat alla de 6 senaste... nu behöver jag hjälp... kanske har att göra med att alla de senaste 6 gångerna har det kommit ett A på floppen.... allvarligt hur vanligt är det egentligen förresten? typ var 4e gång eller nåt va?. lite smått toktiltad för tillfället dock men hur f-n ska man spela KK ??????????? Om du blir stackad med KK på en Axx flopp så ligger dina kungar långt efter. Citera
Ignatius Postad 4 Juni , 2006 Rapport Postad 4 Juni , 2006 Raisa mer preflop Betala inte av om det kommer A på floppen, har du gjort det? Citera
bossbaver Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2006 Raisa mer preflop Betala inte av om det kommer A på floppen, har du gjort det? ett par gånger, några ggr inte... nån som vet oddsen på att det kommer ett A på floppen? Citera
Myssion Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Du ska raisa PF.På floppen kan du försöka trappa FI om inget A faller och bara syna om de betar. Trappa inte på muppnivå. Läs Parres artikel. Citera
lumor_ Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Ja, kolla vid "Chance of NO overcards coming down on the flop": länk till texasholdem-poker.com Citera
bossbaver Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2006 Ja, kolla vid "Chance of NO overcards coming down on the flop":länk till texasholdem-poker.com vad är då oddsen på att det KOMMER ett A på floppen 6 ggr i rad? Citera
bzkt Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Ja, kolla vid "Chance of NO overcards coming down on the flop": länk till texasholdem-poker.com vad är då oddsen på att det KOMMER ett A på floppen 6 ggr i rad? Det kallas varians, lär dig leva med det om du ska spela poker. Citera
bossbaver Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2006 Ja, kolla vid "Chance of NO overcards coming down on the flop": länk till texasholdem-poker.com vad är då oddsen på att det KOMMER ett A på floppen 6 ggr i rad? Det kallas varians, lär dig leva med det om du ska spela poker. begreppet varians känner jag såklart mycket väl till.. om än lite smått tiltad vid postandet, så undrade jag ändå vad ODDSEN var att det faktiskt inträffar... Citera
serenity Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Står på sidan. Chance of NO overcards coming down on the flop: 77.45% Chance of ONE overcard coming down on the flop: 21.12% Chance of TWO overcards coming down on the flop: 1.41% Chance of THREE overcards coming down on the flop: 0.02% Chance of ANY overcards coming down on the flop: 22.55% Citera
Frege Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 begreppet varians känner jag såklart mycket väl till.. om än lite smått tiltad vid postandet, så undrade jag ändå vad ODDSEN var att det faktiskt inträffar... Jag vill inte verka otrevlig, men vad förändrar det om de är låga eller jättelåga? Förresten, ligger inte denna tråd på VäLdIgT fEl StÄlLe? Citera
Recommended Posts