Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har de 6 senaste gångerna jag fått KK på handen torskat alla de 6 senaste... nu behöver jag hjälp...

kanske har att göra med att alla de senaste 6 gångerna har det kommit ett A på floppen....

allvarligt hur vanligt är det egentligen förresten? typ var 4e gång eller nåt va?.

lite smått toktiltad för tillfället dock men hur f-n ska man spela KK ???????????

Postad

Du ska raisa PF.

På floppen kan du försöka trappa FI om inget A faller och bara syna om de betar.

Men jag föredrar en aggresiv stil, betta poten eller nästan potten oavsett flopp.. Om floppen innehåller A och FI re-raisar foldar du nästan alltid.

Postad
har de 6 senaste gångerna jag fått KK på handen torskat alla de 6 senaste... nu behöver jag hjälp...

kanske har att göra med att alla de senaste 6 gångerna har det kommit ett A på floppen....

allvarligt hur vanligt är det egentligen förresten? typ var 4e gång eller nåt va?.

lite smått toktiltad för tillfället dock men hur f-n ska man spela KK ???????????

Om du blir stackad med KK på en Axx flopp så ligger dina kungar långt efter.

Postad
Ja, kolla vid "Chance of NO overcards coming down on the flop":

länk till texasholdem-poker.com

vad är då oddsen på att det KOMMER ett A på floppen 6 ggr i rad?

Det kallas varians, lär dig leva med det om du ska spela poker.

begreppet varians känner jag såklart mycket väl till.. om än lite smått tiltad vid postandet, så undrade jag ändå vad ODDSEN var att det faktiskt inträffar... :roll:

Postad

Står på sidan.

Chance of NO overcards coming down on the flop:

77.45%

Chance of ONE overcard coming down on the flop:

21.12%

Chance of TWO overcards coming down on the flop:

1.41%

Chance of THREE overcards coming down on the flop:

0.02%

Chance of ANY overcards coming down on the flop:

22.55%

Postad
begreppet varians känner jag såklart mycket väl till.. om än lite smått tiltad vid postandet, så undrade jag ändå vad ODDSEN var att det faktiskt inträffar... :roll:

Jag vill inte verka otrevlig, men vad förändrar det om de är låga eller jättelåga?

Förresten, ligger inte denna tråd på VäLdIgT fEl StÄlLe?