Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fixed limit 200/400, full ring på Cosmopol. Löst bord med många kallsyner och folk som betalar av hela vägen med låga pockets och lägsta par.

Jag får :Ad::Kc: UTG och raisar till 400.

En väldigt lös spelare synar, näste spelare raisar upp till 600. Knappen kallsynar, big blind likaså. Funderar på att cappa här men låter bli då jag har dålig position, samt att alla kommer att syna ändå. Vi är 5 st som ser floppen.

Flopp kommer : :8s::4d::2h:

Big Blind (som är en duktig TAG) bettar ut 200. Vad göra här ?

Jag foldade även om det sved eftersom potten var så stor, och knappen anmärkte att jag måste syna "du har ju 20:1 i potodds".

Så här i efterhand känns som en weak tight fold trots allt.

rätt eller fel fold? fel att inte cappa preflop ?

Postad

Cappa pre. Eftersom du får 4:1 på dina pengar så har du värde att hämta här. Särskilt med tanke på vilka skräphänder de flesta av dina motståndare antagligen har.

Floppen så har du 0 vettiga drag till en stark hand, 6 outs till par och fyra motståndare, en bb som indikerar par och en spelare bakom som lätt kan höja (och bb sedan trebeta) som gör det väldigt dyrt för dig att dra till dina maximal sex outs (vilket lätt kan vara noll om bb verkligen är tight torde pocketpar vara en väldigt stor del av hans HD när han synar ett trebet pre). Ut ur potten tidigt här helt enkelt. Även om du har 20:1 i pottodds just nu så är det väldigt troligt att du inte kommer ha det för att gå till turn pga den stora återhöjningsrisken.

Har du tell på att motståndarna max tänker syna eller om bordet normalt är väldigt passivt kan det vara en syn (eller höjning), men standardspelet är definitivt vik.

Jag har också väldigt svårt att se att 3-betaren preflopp har något annat än en obligatorisk 2-betshand här. Han höjer en tight (antar jag) höjare UTG och då ingår det en jäkla massa par över 99 bland hans möjliga händer (du har ju ett ess och en kung).