Gå till innehåll

Söndagsdubbeln - kommentarer


goodguy

Recommended Posts

Vi har tidigare pratat om att förändra söndagsturneringarna. Under sommaren ska vi prova på en ny turneringsform som bör passa alla riktigt bra.

 

Den nya turneringen heter Söndagsdubbeln, spelas utan rebuys - alltså freezeout. Till den kan man välja inköp, antingen 200 kr eller 500 kr.

 

Alla får lika många marker vilket gör att alla får samma förutsättningar i turneringen. Alla ingår också i 200 kr-potten, men de som väljer att betala 500 kr har även möjlighet att vinna 300 kr-potten.

 

Ex. Du väljer att betala 500 kr och kommer 5:a i turneringen. Om det är fyra priser i huvudturneringen så bubblar du där - men om du är bäst av spelarna i 300 kr-potten får du 1:a pris där.

 

Antal priser i både 200 kr-potten och 300 kr-potten beror, precis som vanligt, på hur många spelare som är med. T ex om 21 spelare deltar i 300-potten blir det tre priser.

 

Det som är bra är att du som spelare kan välja nivå på ditt inköp. Bör ge fler spelare som oberoende på inköp spelar på samma villkor.

 

Vad tror du om det här?

Hur tycker du det fungerar?

Tror du att det finns intresse att ha en högre nivå även på tisdagar, t ex inköp 500 kr eller 2000 kr?

 

Kommentera gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det skulle vara bra att behålla en rebuyturnering, kanske köra den på torsdagar? Hursomhelst verkar konceptet bra. Kul att se samma på tisdagarna med alternativet billigt-dyrt dessutom. Kanske 400-1200?

 

Håller med Huge, tidigare starttid vore bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tänkt att vi ska prova olika varianter - just nu kommer vi inte använda rebuys. Men visst kan rebuy-turneringar återkomma senare också.

 

Då vi nu även kör freezeout på söndagar bör turneringarna bli klara lite tidigare. Starttiden ligger kvar 19.00. Många vill hinna med annat tidigare på söndagar, bara några kör finalbord och kommer hem sent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar vara en jätte bra ide det här med olika inköp. dock tycker jag att det ska vara lite större skillnad än bara 300 kronor extra. det blir ju inte så stor skillnad egentligen.

 

som linder sa i gästboken så skulle det vara grymt kul med 500 kr eller 2000 kr på tisdagar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konceptet är jättebra... tyvärr kommer det bli en jätteflopp på söndagar.... rätt "500" spelare kommer inte komma..... tyvärr... kanske en början med bra turnout men sen kommer MAX 5 pers spela i 500 poolen på söndagar... dvs.. ett jättebra koncept men fel dag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rille, vad menar du att inte "rätt" 500-spelare kommer?

 

Problemet, som jag ser det med 200-500 är att mellanskillnaden är för låg. Vinner jag 500-potten, men bubblar i den andra så blir det ändå inte så stor pott. Det borde vara "pottraise", dvs 200-700, då ger det hyfsade pengar i den stora potten också. :shock:

 

Jag gillar konceptet för övrigt. Bra med nya ideer. Keep it up Linder! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rille, vad menar du att inte "rätt" 500-spelare kommer?

 

Problemet, som jag ser det med 200-500 är att mellanskillnaden är för låg. Vinner jag 500-potten, men bubblar i den andra så blir det ändå inte så stor pott. Det borde vara "pottraise", dvs 200-700, då ger det hyfsade pengar i den stora potten också. :shock:

 

Jag gillar konceptet för övrigt. Bra med nya ideer. Keep it up Linder! :)

 

det jag menar är att alla som sysslar med poker på lite mer än hobby nivå håller söndagar som turneringsdag på nätet och att om man tittar tebax på söndagarna ser jag inte många som vill lägga ut 500kr på söndagsturneringen på en regulär basis som brukar spela söndagsturren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant att det förstås är en stor turneringsdag för internetlirarna...

 

Men succé åtminstone första kvällen...

 

- 43 spelare (rekord för söndagar 2006)

- 26 spelare betalade buyin 500 kr

 

Riktigt kul!

 

Segraren av hela turneringen hade "snålat" och plockade bara hem 200 kr-potten. Tvåan fick 2:a priset i 200-potten och 1:a priset i 300-potten och blev kvällens pengavinnare. Men rankingpoängen är förstås också värda en hel del!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...