Gå till innehåll

NLT - Dåligt spelad hand men var gick det fel?


FatCatNr1

Recommended Posts

Ok, bakgrund. Ganska tiltad efter bl.a. en härlig all-in på turn med topset som möter hålstege typ två händer innan denna.

 

Hade notes på fi men kollade inte ens dom förmodligen pga tilten. Ändå kändes det som han hade pockets i någon form och detta bekräftades av notsen. Han synar bara raise ur pos med pp i princip o gillar inte och släppa dom med lr utan träff (SYNFISK stod det i ant. för att vara exakt, detta visste jag dock inte när handen spelades som sagt, note to self - Kolla notes!! :roll: ).

 

fick inte med riktigt hela HH tydligen fi var iaf i sb, han har bara lite över 2k o jag täcker. Sen ser det ut som följer (ring table 10/20nl):

 

FetKatt raises 80$ (har JsJx)

Markoolio123 folds.

iDESTROYu_ folds.

GREGnizzle folds.

jhtbs850 folds.

jl3053 calls [$70].

Looser553 folds.

** Dealing Flop ** [ 8h, 7s, Ts ]

jl3053 checks.

>You have options at Table 108679 Table!.

>You have options at Cann River (No DP) Table!.

schnie23 has left the table.

>You have options at Table 108679 Table!.

FetKatt bets [$150].

jl3053 raises [$450].

>You have options at Table 108679 Table!.

>You have options at Born Again Table!.

>You have options at Table 96981 (No DP) Table!.

>You have options at Table 96042 (No DP) Table!.

>You have options at Table 95912 (No DP) Table!.

FetKatt calls [$300]. (här synar jag sällan utan en plan, riktigt tiltad syn tror min enda tankegång var typ "vill inte förlora en pott till")

** Dealing Turn ** [ Ks ]

>You have options at Table 96981 (No DP) Table!.

>You have options at Table 108679 Table!.

jl3053 bets [$803].

 

Ok, vet att jag är en tomte så de behöver inte påpekas. Vi skyller på tilt. Vad tycks?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fletet jag ser direkt är att du synar på floppen. SLå om eller lägg dig. DU får ingen som helst info genom att syna. Han kan ha drag, stege, triss eller toppair.

 

Omslag till ca 1k då kanske, frågan är då vad man gör om han trycker vilket han antagligen gör med stegdrag, färgdrag, triss lr tvåpar kanske överpar.

 

Funderar på om det kanske inte är bäst och bara släppa den pga att floppen e så hemsk, lr vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ni som pratar om att höja för info eller för att veta vad ni står, sluta med de! Ni höjer pga handens värde (eller för att bluffa/semibluffa), informationen ni får av motståndaren är en sekundär anledning.

 

Nu spelar inte jag FR, så därför har inte jag den bästa insikten i hur pass mycket action ett överpar står pall för. Men som jag ser de, så har han antingen ett drag eller dig utklonkad. Vill du spela för hela stacken med ett par i JJ? En hand som i princip har mycket små utsikter att förbättras, plus att de kan komma hur många scare cards som helst på turn. Även om du klonkar en J på turn så är det inte jätte kul att pusha med 4 till stegen.

Tycker man kan folda här hyffsat ofta utan att känna att man har givit upp för mycket värde. Det finns massor av combinationer av 2-par/set/stege/flush som har nått fram eller kan komma. Och med största sannolikhet så kommer han komma ut och svinga på turn också efter en C/R, oberoende av vilket kort som kommer. Vilket leder till att du har lagt in 300 extra för att ändå tvings lägga på turn.

Att tre-betta känns heller inge vidare, då du kommer att vara alldeles för commitad till poten för att vika om han ställer. Ett spel hade varit att syna, för att pusha alla ggr turnen blankar, men som sagt du får fråga dig om du vill spela för hela stacken med JJ oförbättrad.

 

Som spelad, så tycker jag det är en väldigt enkel fold på turn. Det enda du kan hoppas på är en mega-bluff. Mot en okänd (dvs, normal nötgrinder) så är detta nog inte fallet tillräckligt ofta för att motivera vidare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ni som pratar om att höja för info eller för att veta vad ni står, sluta med de! Ni höjer pga handens värde (eller för att bluffa/semibluffa), informationen ni får av motståndaren är en sekundär anledning.

 

Nu spelar inte jag FR, så därför har inte jag den bästa insikten i hur pass mycket action ett överpar står pall för. Men som jag ser de, så har han antingen ett drag eller dig utklonkad. Vill du spela för hela stacken med ett par i JJ? En hand som i princip har mycket små utsikter att förbättras, plus att de kan komma hur många scare cards som helst på turn. Även om du klonkar en J på turn så är det inte jätte kul att pusha med 4 till stegen.

Tycker man kan folda här hyffsat ofta utan att känna att man har givit upp för mycket värde. Det finns massor av combinationer av 2-par/set/stege/flush som har nått fram eller kan komma. Och med största sannolikhet så kommer han komma ut och svinga på turn också efter en C/R, oberoende av vilket kort som kommer. Vilket leder till att du har lagt in 300 extra för att ändå tvings lägga på turn.

Att tre-betta känns heller inge vidare, då du kommer att vara alldeles för commitad till poten för att vika om han ställer. Ett spel hade varit att syna, för att pusha alla ggr turnen blankar, men som sagt du får fråga dig om du vill spela för hela stacken med JJ oförbättrad.

 

Som spelad, så tycker jag det är en väldigt enkel fold på turn. Det enda du kan hoppas på är en mega-bluff. Mot en okänd (dvs, normal nötgrinder) så är detta nog inte fallet tillräckligt ofta för att motivera vidare spel.

 

Ungefär så tänker jag nu i "nyktert" tillstånd och det hade vart mitt normala spel mot en ändå hyffsat kompetent motsåndare som inte utmärker sig allt för mycket. Behövde väl mest bara höra de, för att få de sista tilten och rinna av :)

 

I det här fallet hade han drag handen 99 och var på semibluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...