Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Måste skriva qav mig en liten badbeat.

Har haft mycket roligt och lönsamt spel mot franska spelare i $30 NLHU SnG's och har normalt runt 70% winrate, men förlorade nyss 3 matcher på raken vilket jag tror måste vara första gången.

Normalt kör jag rätt aggro men undviker att lägga in mycket pengar i potten om jag inte har nötterna och mörkerna fortfarande är låga och väntar tålmodigt på att motståndaren gör en miss.

Första matchen var mot en väldigt aggro spelare.

En standard höjning för honom var runt 10x potten...typisk fransman och en idealisk motståndare.

Om jag synade från SB brukade han checka men nästan varje gång jag höjde så svarade han med att gå all-in.

Vi var andra nivån och jag plockade upp ett par i ess....gjorde en höning på 3BB och han gick som väntat all-in.

Han hade par i fyror och fick ett set.

Det var bara att starta upp nästa spel och hoppas att jag får spela mot honom igen.

Nästa motståndare var ännu mer aggro och gick all in på ungefär varannan hand.

Igen egentligen en idealisk motståndare men jag plockade bara upp skräp och fick inte en bra möjlighet att ställa emot förrän på nivå tre.

Med de usla kort jag hade haft såg min AQs ut som ultimata nötter och jag synade hans all-in.

Han visar 42o!!

Tack för dina $30 tänkte jag på turn då vi båda var oförbättrade men självfallet kommer det en fyra på river.

Nästa spel var lite normalare med en acceptabel motståndare och vi spelade på till nivå 5.

Jag var kortstack med t500 mot hans t1500 och plockade upp QJ och gick all in.

Han synar med 85o och får en stege.

Inte min dag kom jag fram till.....man får trösta sig med att de förhoppningsvis är uppmuntrade att komma tillbaka och spela mer.

Postad

Ok kfluffie...jag håller precis på att bekantar mig med sidan och missade att det fanns en tråd för badbeats.

Jag håller mig till den om det skulle bli fler poster av detta slag.

Angående varians i HU SnG's så skulle jag snarare påstå att det är den form av poker med lägst varians.

HU SnG är inte som då du hamnar HU i en turnering du man har riktigt grunda stackar....då är det lite slantsingling och mycket varians....men i en HU SnG är det sällan man kommer till det stadiet.

Men självfallet liksom i vilken pokerform som helst så kan man inte räkna med att ett par i ess skall hålla.

Jag tyckte bara det var lite lustigt med de tre matcherna på raken.

Men oroar mig gör jag inte....jag spelade tillbaka de pengar jag förlorade sedan jag postade och ligger som sagt på runt 70% i vunna matcher så en radda med badbeats är inget problem.

Postad

Ok kfluffie...jag håller precis på att bekantar mig med sidan och missade att det fanns en tråd för badbeats.

Angående varians i HU SnG's så skulle jag snarare påstå att det är den form av poker med lägst varians.

HU SnG är inte som då du hamnar HU i en turnering du man har riktigt grunda stackar....då är det lite slantsingling och mycket varians....men i en HU SnG är det sällan man kommer till det stadiet.

Men självfallet liksom i vilken pokerform som helst så kan man inte räkna med att ett par i ess skall hålla.

Jag tyckte bara det var lite lustigt med de tre matcherna på raken.

Men oroar mig gör jag inte....jag spelade tillbaka de pengar jag förlorade sedan jag postade och ligger som sagt på runt 70% i vunna matcher så en radda med badbeats är inget problem.

Postad

Skulle nog säga att variansen är rätt hög ändå, och 70% är inget du kan hoppas på i längden. Även om du kunde hamna all in med AQo mot 42o första handen i varje match skulle du inte snitta 70%.

Postad

Skulle nog säga att variansen är rätt hög ändå, och 70% är inget du kan hoppas på i längden. Även om du kunde hamna all in med AQo mot 42o första handen i varje match skulle du inte snitta 70%.

Postad

Lugna Puckar!

Vi försöker bara hålla ett struktuerat forum och inte så mycket Dubbelposter (Ger mer relevanta sökresultat).

Ha en trevlig fortsatt vistelse på PF! 8-)

MVH

//KF

Postad

Lugna Puckar!

Vi försöker bara hålla ett struktuerat forum och inte så mycket Dubbelposter (Ger mer relevanta sökresultat).

Ha en trevlig fortsatt vistelse på PF! 8-)

MVH

//KF