Gå till innehåll

FL - Aktion mot dessa eviga fixed-synare?

Recommended Posts

Postad

Vad ska man göra?

En kille går all-in näst intill död men lyckas vinna handen, 40 minuter senare har han 550$. Då har han spelat alla händer på ett sexpersoners bord.

Till exempel, han SB jag BB med A-Q, han synar och jag höjer en gång till - han går med. Flop A-8-7, han bettar - jag rejsar. Turn K, jag bettar - han synar. River 8... jag checkar, han bettar och visar upp trissen i åttor.

Vad ska man göra för att stävja dessa eviga synare?

* RP - QoS *

Postad

Jag kanske har missförstått, men inte ska man väl stävja dessa synare? I och med att han (om jag tolkar det rätt) spelar helt fel och har tur, kommer du i längden att tjäna pengar på hans spel, så fort hans tur tar slut. Jag skulle skriva "Fisk, calling station, honest" i hans notes och sen spela så mycket som möjligt mot honom. Han kan inte gå plus i längden, och han kommer ge dig betalt varje gång.

Det är väl spelare som honom som är hela grejen med fixed?

Postad
  Stoneburg säger:
Jag kanske har missförstått, men inte ska man väl stävja dessa synare? I och med att han (om jag tolkar det rätt) spelar helt fel och har tur, kommer du i längden att tjäna pengar på hans spel, så fort hans tur tar slut. Jag skulle skriva "Fisk, calling station, honest" i hans notes och sen spela så mycket som möjligt mot honom. Han kan inte gå plus i längden, och han kommer ge dig betalt varje gång.

Det är väl spelare som honom som är hela grejen med fixed?

Du har helt rätt. Men, man blir lite lack när han drar ut alla ens dollar på helt otroliga händer - när hela bordet är likadant känner man sig ibland lite maktlös trots att man på det stora hela är en vinnare på det bordet i vanliga fall. Det finns väl kanske ingen annan medicin än att spela som vanligt och inte låta sig påverkas antar jag.

Postad
  Rah säger:
Det kan kännas surt att bli utdragen, men om du blir arg för att någon spelar dåligt så bör du läsa Theory of Poker från pärm till pärm.

Been there done that :) . Har väl bara haft en usel dag.

• 3 weeks later...
Postad

Skillnaden på spelare som spelar NL resp. FL är ju trots allt vetskapten om att de KAN syna allt in i döden. Träffar man ett par är det inte särskilt dyrt att syna mot en ner till rivern för att hoppas på den där sista.

Det är därför du antingen måste ändra attityd (inse att många spela spelar FL just för att få syna andras händer) eller börja lira NL.

Jag tycker du har mer NL attityd (Tycker också du ska spela det självfallet :) )

• 2 weeks later...
Postad

Jag vet exakt hur du känner, hatar också sånna spelare även fast jag plussar på dom. Men trots allt så blir man lika jävla förbannad varje gång det händer. Jag har börjat gå över mer till no limit och det känns ganska bra, fast det gör lite ondare imellanåt när man torskar men det är det värt man får ju lite bättre betalt av maniacsen också eftersom man kan välja läge mer så att säga.

förresten så kan jag rekommendera 24h poker för nolimit spel om du skulle va sugen. har bara spelat där 2 dar så ska väl inte säga för mycket men jag har sätt riktigt kasiga saker. Bonusen är det ju inget fel på heller :P