pablosebbe Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Bara undrar vem som är mest fisk, jag eller han ! Spelar en 30$ Sng på betsson som bara kostat mig 5$ eftersom jag kvalat till den. Och jag hade spelat lite CG innan under dagen och vunnit ungefär 200$ så jag var liksom ganska nöjd. Turneringen var inte speciellt viktig för mig, mest en bonus om jag skulle vinna.. Det började ganska bra i turneringe men sen råkade jag få AK och skulle straffa limparna (enda handen där mer en 3 spelare försökte limpa i hela turneringen.) så jag höjde alldeles för mycket vilket resulterade i att killen efter mig gick all-in och jag var tvungen att syna, det tråkiga var att han hade AA.... Så med halva stacken kvar så beslöt jag mig för att chansa rejält genom att gå all-in med K9 i klöver i tidig position och antagligen sno blindsen eller helst få mer ett par spelare att syna och trippla upp.... (alla var extremt tighta, folk slängde big blid för en mini höjning, det går absolut inte att jämföra med en 10$ turneringen, allt är enligt boken, tight aggressive) Då blir jag synad av en kille som jag bluffat tidigare och han blev väl av med 1/3 av sin stack då så han var jävligt arg över det... Han hade ungefär 3000 och jag hade väl 900 kvar och blindsen var 50/100 och skulle höjas nästa runda. Han visar upp 66, och brädan visar 5KKJ9.... Efter att han förlorat börjar han skriva hur dåligt det var att gå all-in med K9, och vll få det att låta som att han var i stor ledning innan floppen...(och nej, det är inte den bästa handen ), Men vad är värst att gå all-in med K9 eller syna med ett lågt pocketpar och comitta 1/3 av stacken när man i bästa fall är 50/50 när vi var 8 kvar i turneringen??? Killen åkte sen ut som 7a när han gick all-in med AA mot QQ och den andra floppar en dam, och jag åkte ut som 4a med AQ mor 69... Citera
spinner Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Kul kille det där Om han nu grinar över att du var extremt dålig som stoppade in med K9 så är han ju själv ännu värre. Eftersom han tyckte K9 var en dålig hand att gå in med så måste han alltså anta att du har något bättre, och i så fall är det ju han som gör det största misstaget att syna med 66, eller hur? Vad är bättre än K9 som han med stor sannolikhet vinner över??? Inte mycket... I bästa fall antar han således att han "bara" är uppe mot två överkort, och då är han bara marginell favorit. Men du kan lika väl ha ett högre par så hans syn känns ganska omotiverad. För hans del hade ju A5 eller liknande varit bättre då han hade varit favorit, eller lägre pocketpar, vilket känns ganska så långsökt. I "Harrington on Holdem" finns det en liknande hand där Fi synar en all-in från en relativt liten stack fast med 88 och Harington tycker att det är ett acceptabelt spel. Om han misstänkte att du försökte stjäla kan hans spel vara motiverat, men då tycker jag att han åtminstone måste vara säker på att du bara har ett överkort och ett kort lägre än 6. Annars är det coin-flip... Men sen så förstår jag inte riktigt ditt resonnemang. Du säger att det var extremt tight, men du hoppades ändå på att trippla upp, med K9s??? Citera
Recommended Posts