Gå till innehåll

Sannolikheten att detta inträffar?


HeyJoe

Recommended Posts

Som det var i mitt fall; jag sitter och spanar på två bord som min kamrat spelar när följande inträffar.

 

Bord 1: Flop, 2h :heart: 3d :diamond: 6d :diamond: , turn, 5d :diamond: , river 3h :heart: . Hand nr. på pp: 1398922104

 

Bord 2: Flop, 2s :spade: 3c :club: 6c :club: , turn, 5c :club: , river, 3s :spade: . Hand nr. på pp: 1398922784

 

Notera att även färgerna följer samma mönster!

 

Förmodligen kommer man inte att se detta flera ggr i sitt liv, men det var ganska kul att få rätt när man förutspådde att rivern på bord två skulle vara 3 :spade:

 

Nån nisse som orkar räkna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt nice ;) Vilken upplevelse, får gratta

 

har varit med om något liknande faktiskt, var dock "bara" floppen

 

bord 1: 6 :heart: 3 :spade: 6 :diamond:

 

bord 2: 6 :heart: 3 :spade: 6 :diamond:

 

de var på 0.1-0.2 blinds om de spelar någon roll :P

 

Sannolikheten att man ser de behöver man inte bry sig om :D

 

sen händer de allt för ofta att man klonkar kåken på ena bordet med andra bordet korts o vise versa . 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

sen händer de allt för ofta att man klonkar kåken på ena bordet med andra bordet korts o vise versa . 8-)

 

Ja fy fan. Åh hur många ggr har man inte suttit med skitkort å synat innan floppen bara för man ser den floppade kåken på andra bordet med de korten samtidigt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

sen händer de allt för ofta att man klonkar kåken på ena bordet med andra bordet korts o vise versa . 8-)

 

Ja fy fan. Åh hur många ggr har man inte suttit med skitkort å synat innan floppen bara för man ser den floppade kåken på andra bordet med de korten samtidigt 8-)

 

japp stämmer på pricken de du säger ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en gång när jag kollade på 2 st bord så kom flopparna :Td::6h::8c: på det ena bordet och :9d::Js: på det andra, turn och river var :8h::2c: och på det andra :9h::Ac: helt jävla sjukt. Undrar om man får uppleva det igen.

 

Lol hänt liksom två gånger för mig.

Ja men du multitablar ju!

 

ÖÖ ere bara jag som inte fattar vad som hände lite konstig formulering:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
en gång när jag kollade på 2 st bord så kom flopparna :Td::6h::8c: på det ena bordet och :9d::Js: på det andra, turn och river var :8h::2c: och på det andra :9h::Ac: helt jävla sjukt. Undrar om man får uppleva det igen.

 

Lol hänt liksom två gånger för mig.

Ja men du multitablar ju!

 

ÖÖ ere bara jag som inte fattar vad som hände lite konstig formulering:S

 

Andy menar förstås att det var osanollikt att floppen kom :9d::Js: eftersom det vanligtvis är tre kort på flopparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en gång när jag kollade på 2 st bord så kom flopparna :Td::6h::8c: på det ena bordet och :9d::Js: på det andra, turn och river var :8h::2c: och på det andra :9h::Ac: helt jävla sjukt. Undrar om man får uppleva det igen.

 

Lol hänt liksom två gånger för mig.

Ja men du multitablar ju!

 

ÖÖ ere bara jag som inte fattar vad som hände lite konstig formulering:S

 

Andy menar förstås att det var osanollikt att floppen kom :9d::Js: eftersom det vanligtvis är tre kort på flopparna.

 

Det är exakt samma chans att Andy's scenario inträffar som OP's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det var i mitt fall; jag sitter och spanar på två bord som min kamrat spelar när följande inträffar.

 

Bord 1: Flop, 2h :heart: 3d :diamond: 6d :diamond: , turn, 5d :diamond: , river 3h :heart: . Hand nr. på pp: 1398922104

 

Bord 2: Flop, 2s :spade: 3c :club: 6c :club: , turn, 5c :club: , river, 3s :spade: . Hand nr. på pp: 1398922784

 

Notera att även färgerna följer samma mönster!

 

Förmodligen kommer man inte att se detta flera ggr i sitt liv, men det var ganska kul att få rätt när man förutspådde att rivern på bord två skulle vara 3 :spade:

 

Nån nisse som orkar räkna?

 

Bör väl vara c:a 1 på 25.989.600, vet inte hur många händer PP delar ut om dagen men det där borde väl hända lite då och då. Om man sedan ska räkna in att någon ska se det, alla som bara har ett bord uppe är ju borta då blir det ganska osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...