Gå till innehåll

Dagbok V75


Recommended Posts

Faan va trött man blir!

Fattar inte hur jag tänker när jag inte tar Talang sund på dubbeln när jag varnar de flesta jag känner för den! 123ggr mot Arras som jag oxå trodde (se tidigare inlägg) på var ju rätt ok...

På v7 åkte jag på mina nödlösningsspikar, 1st 5 rätt á 64 kr inte mycket att trösta sig med...

 

Nya tag nästa helg!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 219
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha Poddan, vad har du för drag denna vecka då?

Lär ju veta vad jag inte behöver slösa streck på... :lol:

 

Jag har inte tittat mycket än, men vid första anblick såg Scarlets Aino, Giant Superman och Express Merett ut att vara bra singelstreck. Sparlopp i sista med Cooper Beach och Mr. shimmer.

 

Lycka till på banan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha Poddan, vad har du för drag denna vecka då?

Lär ju veta vad jag inte behöver slösa streck på... :lol:

 

Jag har inte tittat mycket än, men vid första anblick såg Scarlets Aino, Giant Superman och Express Merett ut att vara bra singelstreck. Sparlopp i sista med Cooper Beach och Mr. shimmer.

 

Lycka till på banan!

 

Två av dina spikförslag får väl bestämma tempot i spets och blir svårslagna. Och i sista håller jag med om att loppet är låst på två hästar. I guld tycker jag dock att man kan gardera Giant Superman; bra senast men har inte rosat marknaden i år. Papa Qui i spets samt den enda hästen med form - Acclaim - garderar jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://quick.holdthatpic.com/images/24771.jpg

 

Någonting så..

 

Hoppas på lite skräll i guld.

 

Tror som du att G.Superman har mycket bra chanser.

Men pillar in 1 som trolig skräll även nr 10

 

Garderar bra i de två sista. Tror att det är där folk går kort.

 

I avd 1 har jag svårt att tro att någon vill köra mot Scarlet. Hoppas på en promenad seger.

Avd 4 är den svåraste.

 

Kommer att ha igång 4-5 system i morgon då vi är ett gäng.

Dock så lämnar jag in denna tidigt innan avgång mot mantorp.

Måste ju ha något eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen direkt succe igår, blev tillslut 4 rätt. Hade även en dd med Allen all over mot Copper beach och mr. shimmer. Kändes lite väl passivt att sätta sig i 3:e inner med Allen som dom trodde på chans med, men om luckan kommit 100 meter tidigare tror jag nog han hinner fram ändå, gick fort över mål.

 

Härligt att se Giant superman i form igen, vann lekandes lätt. Bara brisade ifrån dem på sista bortre långsidan.

Acclaim kommer nästintill garanterat vinna nån/några gulddivisioner i vinter när de bästa är i stallet eller nere i frankrike, men mot dem räcker han inte riktigt till ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta Poddan, men det blir mkt intetsägande att benämna hästar som nummer. "Jag spelar nummer 2 och 3 osv..." Det är dit man inte vill att travsporten skall komma, att se hästarna som nummer och inte som de elitidrottare de är. Jämför med att framför TV säga att man tycker nr 21 i Tre Kronor är jäkligt bra. Förövrigt använder jag också Copema när jag gör mina spel. Har fått bra mkt bättre ekonomi sedan man började med pokern, främst beroende på att en stor del av vinsterna får bekosta travspelandet. Förövrigt rekommenderar jag Schenkers travsida http://www.travcafet.com. :lol: Dessutom känns en hel del nick här på pokerforum igen från diverse travforum vilket är kul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt,skall skärpa mig. Lite trött vid det klockslaget.

 

Är o ränner på rätt många sidor på nätet.

Det du nämde var rätt bra för ett tag sedan, men de senaste gångerna har det varit "pittmätning" om man får använda det uttrycket.

 

Finns en del skribenter som helt enkelt inte kan acceptera att någon har en annan åsikt om någon häst.

 

Synd för det fanns en del skribenter som verkligen hade något att tillföra.

 

Missade förövrigt lördagens lopp pga av en kompis bröllop.

Tror det är första missen i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om det blir pengar idag.

Dels för att det är regnigt vilket borde göra banan kladdig och tung , samt att vissa avdelningar är relativt svårlösta.

 

Är inte helt nöjd med Avd 3.

Kommer därför att gardera i 3:an samt spika i avd 1 på ett annat system.

 

 

http://quick.holdthatpic.com/images/27175.jpg

 

Avd 1. K.Lähdekorpi talar i superlativ om nr 6 Baron Rols.

Går även denna gåmg med skor vilket borde göra att vädret spelar nada roll. Nr 1 made for victory borde ta spets och släpper väl denna då ovan kommer.

 

Vill man gardera mer så kanske nr 2 Aggas Jazzy faller på läppen.

Nr 3 Krutan går bra på tung bana.

 

Avd 2. Tar med 5 hästar.

Själv tror jag mycket på 11%:aren nr 11 Wilma Bar. Kan kämpa vilket kan behövas på tung bana. Favorit är nr 9 Stronger med EA i vagnen.

Nr 2 Inte illa (bara namnet gör att den kommer på kupongen) missgynnas säkert av skor annars har hon formtopp.

Chansar oxå på nr 4 Verdi Sund som tål långt lopp. Spåret avskräcker men vi hoppas på felfri avgång.

Nr 3 Mira Win har en bra rad att falla tillbaka på och nu oxå ett riktigt bra spår.

 

Avd 3. Chansar på spik på Giant Superman.

Är väl rädd att jag är ute o seglar på denna.

* på system 2 garderas det med 1 6 7 8, tror inte på bellman töll*

 

Avd 4. Riktigt svår avd. Tror väl mest på bakspårs hästarna.

Tar med 6 hästar

 

Avd 5. Spik på faksen.

 

Avd 6. nr 9 Alf Eme är min A-häst. Trots att loppet är lite för kort för honom så tror jag att han vinner.

Hittade ne kul gardering i nr 3 M.T andrew 8 % Riktigt taskiga spår emallanåt. Spår nr 3 måste va rena drömmen för honom.

Nr 1 Copper Coin är oxå ute efter ledningen. Får väl hoppas att nr 3 får lämnas ifred i rusningen.

 

Avd 7. En häst som jag gillar är nr 10 Scarlets Aino. Denna kan vara lite överspelad 61 % men den åker med på kupongen.

Nr 2 chogo siktar på ledningen .

Nr 4 R.Boko hade mycket sparat sist. Kunde mycket väl vara en chans spik om den fått gå barfota idag. Antar att vädret ej tillåter detta..

En häst som kan överraska är med största säkerhet nr 11 talang sund.

En bra resa så blir avslutningen kul att se. 16 %

 

Mest spelvärda häst idag måste vara nr 3 M.T.Andrew i avd 6.

Bra spår och kusk.

Kom aldrig ut senast (spår 11)

Har haft spår 11 3 gånger de 5 senaste starterna.

spår 4 och spår 3 1 gång då det resulterade i vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here goes!

 

Bortförklaringar or the true story as I know it.

 

Avd1. Väldigt hårt tempo.

Men storfavvon vann. Mycket bra insats.

1 rätt

 

Avd 2. nr 11 galopp i starten. Nr 3 Mira win i spets.

Otroligt starkt att hålla in i mål. Var väldigt rädd att nr 6 Q speedy skulle sega sig framför de sista mm.

2 rätt

 

Avd 3. Digger till spets.Skulle bli väldigt förvånad om han inte håller enda in. Och förvånad blev jag. Nr 1 Gentleman vann.

 

Avd 4. Nr 9 favoriten höll fint. Lite synd på nr 15 som var tvåa.

3 rätt

 

Avd 5. Järvsöfaks är lite för bra.

4 rätt

 

Avd 6. Här hoppas vi på nr 3 men spets tog nr 2.

som höll hela vägen in.

åkte på systen nr 2 nu oxå.

 

Avd 7. Spets nr 2 Chogo. S.Aino kom på upploppet och vann på ett bra sätt.

 

5 rätt på detta systemet.

6 (5 st) rätt på det andra.

 

Jobbigt att åka på en 18 %:are

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://quick.holdthatpic.com/images/28462.jpg

 

Here goes!

 

Avd1: Ser att många går kort i denna avdelning.

Själv tar jag med 5 häst. Hoppas på att en smygkörd Flicka Kronos rensar i högen.

 

Avd2: 4 häst får räcka. Favorit är nr 9 R.Bob, men jag undrar om inte nr 3 Conrads Super A plockar denna. P.Unterstainer har tre häst med i denna avdelning.

 

Avd3:Här spikar många nr 2 Triton Sund eller nr 4 Lass Drop.

Väljer att ta med även Tunk Nafets nr 9 och nr 6 Papa Qui. <-- Formtopp ?

 

Avd4: Här garderas det friskt på merparten av systemen. Chansspikar med nr 2 Two Oceans.Vann med punktering senast, nu är spåret dessutom bättre. Känns som en hygglig chans

 

Avd5: 8 häst får tåla en skräll här. Jag tror att nr 8 Nec Carmolo får en bra position och avgör på upploppet. Nr 3 Ola Fame ska med på alla bongar.

 

Avd6:Är tvungen att gå kortare än jag vill här.

Nr 11 Tactical är mest spelad 72 %

Nr 3 Allen All over endast på 12 %

Nr 6 Beijing Man med ny utrustning

Ser ingen häst som skall kunna blanda sig i detta.

När två träter så..

 

Avd7: Nr 4 Cromwell får bli min andra spik.

Finns bra motstånd men får han spets så är halva inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska dela med mig av mitt system och tankar denna gång jag med, var länge sen sist nu..

 

AVD1: 1,2,3,5,7,8,10 Tror som Poddan att det kan skrälla här, hoppas på Peasent Gallant, om inte annat än för att det är en kompis svärföräldrar som äger hingsten han är efter.

Avd2: 9 Rivaldo Bob Knutsson brukar ha vältränat när han tar ut dem på v7.

Avd3: 9 Tunk Nafets När två strider vinner den 3:e.. skämt o sido, kanonform på Tunken iaf.

Avd4: 1,2,4,6,9,11,12 Orutinerade två-åringar där många även reser långt för första gången. luktar skräll långa vägar. hemmahäst tar det?

Avd5: 6 Alf Eme Lädret lovade betydligt bättre häst än förra veckan om banan håller sig fin. tycker loppet i övrigt ser tunt ut.

Avd6: 3,6,11 Precis som Poddan har jag svårt se nån annan vinna, hoppas på Widegren här med.

Avd7: 2,4,6,10 Troligen spets och slut på bergh, men hoppas på svar och att colombian behagar sköta sig och ta ner dem till slut!

 

Har även en dd på 6-4 om man mot förmodan skulle åkt innan dess..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första inlägget här i forumet.... Såg att det fanns en tråd om hästar och v 75. Tänkte dela med mig lite av mitt lilla system till jackpotten på Färjestad.

 

Avd1. 1 Baron Rols. Inte så kul att spika största favoriten , men det finns inget bättre alternativ. Francoso har varit borta ett tag annars hade han varit med.

 

Avd2. Känns som spik eller många. Brukar oftast skrälla i de stora sto loppen.

3,9,1,8,5,11

 

Avd3.3 Tunk Nafets. Lite chansning, men när inte ens Goop tror på civil, och Tag the devil från ett dåligt spår. Då vinner tunken.

 

Avd4. 7,3,9. En lågprocentare i nr 9 från berghs stall som är riktigt hett just nu.

 

Avd5. Kallblodsjunk. 6,3,12,14. Elias som är favorit lämnas. spår 8 i volt med en häst som är överhet känns som en favorit i fara.

 

Avd6. 4 Nine One One L Va dålig senast men vann ändå. Bättre nu och vinner om inte örjan kör en smyggare med häst 10.

 

Avd7.3,7,4,10,5,11,6. Många bra hästar=många streck.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

 

Tippar lite annorlunda denna veckan.

 

Hoppas på en riktig skrällomgång.

 

http://quick.holdthatpic.com/images/29887.jpg

 

Avd 1:Nr Baron Rols, sitter han i spets så är väl vinsten given.

Tar med en hel hoper som rensar då jag hoppas att han fastnar.

 

Avd 2. Garderar upp Orchidee med två hästar till.

Nr 4 Electra shift som har spetschans och Nr 5 Ausa TYC som har formen enligt Uhrberg,aviserar även barfota.

 

 

Avd 3. Ytterligare ett lås på tre häst

Tunk Nafets

Civil Action

Tag the Devil. Jag tror faktiskt att Tag the devil vinner.Hade sparat sist och jagar vinst.

 

Avd 4. 1 3 7 10

Måste finnas någon anledning att Kari selar upp Alf Eme igen så den är given på lappen.

Annars så finns det intressanta streck i nr 10 och nr 3

Nr3 Lass Garant är stallets största vinstchans,klart Åke vill ha med sig en pinne hem.

 

Avd 5. Kallblod är svårare när faksen inte är med :P

Elias en bra häst, men osäker, spik eller många hästar.

Lomar står rätt bra till ( nr 3)

 

Avd 6. Gör ett lås på Nine One One och Robins Ingo

 

Avd 7. Spik på nr 3 DJ Seabrook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja boys. Kul initiativ med denna dagbok!

 

Lämnar väl mitt system också, så ni har lite att oroa er över ;)

 

1: 1

2: 1, 3A, 4, 9

3: 1, 3, 4, 6, 7, 9

4: 1, 3, 6, 7, 10, 12

5: 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15

6: 1, 4, 6A, 7, 8, 10

7: 1, 2, 3A, 4A, 5, 7, 10, 11, 12

 

Reducerar på tre system, dvs krav på vinst för A-häst i minst 2/3 lopp. Vill så gärna ha med 911L i sjätte och Across the Lines i sjunde som A-pållar, men man är ju inte gjord av pengar som ni vet... Lycka till nu, föreslår att eventuell vinnare skryter av sig lite i denna tråd sen :)

 

Och det viktigaste... Baron vinn nu för faaaan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så längesedan jag tippade V75 att jag inte minns senaste gången, så jag var ju inte direkt påläst inför dagens lopp. Därför gjorde jag bara en helt impulsiv rad för att kolla om jag har någon tur idag, och tog ut alla hästarna på måfå på grund av namnen. Skulle lika gärna kunna lämna in en lottorad, men det är ju första gången sedan 1/9 2001 : SUPER-DUBBEL

JACKPOT PÅ V75 !!!

 

Så här blev raden:

1,2,11

1,3,9

4,9

7

8

2,4,6,11

4,7,10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul !

 

Tipsen skiljer sig åt en hel del.

 

En liten kommentar ang nr 1 i avd 3. Civil Action.

Var väldigt nära att spika honom oxå, men han kan inte ha formtopp med endast 1 lopp i kroppen. Men har man varit 2:a i elitloppet så har man.

Kapaciteten finns där.

 

Fegade lite där ,hade kunnat använda garderingarna i avd 7 annars.

 

GL ALL !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...