Gå till innehåll

Dagbok V75


Recommended Posts

Finaler på lördag, Brukar ofta kunna ge relativt fina pengar de omgångarna. Kan nog även bli så denna gång, ingen "aha" upplevelse över ev. spik så fort man kollade startlistorna, inte lättare efter en veckas granskande heller...

Men ser väl iaf ut som att Fama Currit blir störst favorit i omgången, inge fel med det och kan mycket väl spikas i brist på annat. Tycker ändå att det varit lite billigt emot i de två starterna hon gjort efter uppehåll.

I dagsläget ser istället spiken ut att hamna i sista loppet på formtoppade Scarlets Aino trots åttonde spåret. Har fått för mig att de enda som är riktigt rappa från start på framspår är Hamras Gavotte, och den släpper ledningen. Så Aino sitter i ledningen efter ca. 300 körda och då förlorar han inte!

 

Laritz Supergoal i första har oxå knallform, med lite tur så är det äntligen dags för denne att sätta nosen först oxå. Eller hur Poddan!?

 

Passionate Kemp drog önskeläget i 6:e, är i grunden en grym märr, kan mycket väl rinna undan från ledningen i jubileumspokalen. Men vågar nog inte spika då Spring ray gått som en skållad iller över upploppet ett par lopp nu, och den är nog mer gynnad av 2140 mot 1640 än finskan.

 

3 lopp kvar, de måste analyseras lite till innan de tas ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 219
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja inte kan det bli en bortkörning av Laritz igen :lol:

Tycker faktiskt att det var rätt svårt.

 

Börjar ta ut hästarna i kväll

Måste få lite mer info om hur loppen kommer att köras.

 

Fama Currit har iaf en stallkamrat i Camilla Highness,så spik blir det inte i det loppet.

 

Finns ett hyfsat lås i avd 4. Oden boy som galopperade sist och kom tvåa iaf. Ruggigt stark. Och sedan Proud Ås.

 

Sedan är det bara spiken/na som fattas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte kan det bli en bortkörning av Laritz igen :lol:

 

Jag har läst dina synpunkter på Hans-Owes "bortkörningar" av Laritz Supergoal. Jag tycker du är fel ute här. Med ett dåligt startspår måste du ha en överlägsen häst för att vinna "den tunga vägen". (Att hästen dessutom hade ett mellanår med en del skadeproblem i fjor är ytterligare en anledning att inte ge hästen elaka lopp.)

 

Även denna gång är Hans-Owe inne på att smyga, enligt intervjuerna i Guiden och Ronden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bortkörd han nu var kan bara Hans svara på.

Men vi talar ju inte om en häst som klarar dödens.Men att smyga utvändigt med den omtalade toppformen borde han klara.

Dock notera hans egna utsago.

"Satt invändingt i tredje par senast och följde med till slut med lite sparat"

 

Min åsikt om bortkörning är denna.

Toppform och vinstchans trots dåligt spår = inte invändigt tredjespår. Det krävs mirakel för att hitta ut.

Sedan att han tack o lov inte är ständigt optimist som Lufti får man väl ge honom kredit för.Då hade hästen varit tvungen att ta färdtaxi till mål.

 

 

 

Till denna veckan deklarerar Hans att hästen inte är någon het segerchans. Jag tar troligtvis med honom iaf. Vet inte riktigt om spiken finns i denna avdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solvalla 12 /8

Kommer som vanligt göra två system.

Dock så redovisas endast system nr 2

 

System 1

http://quick.holdthatpic.com/images/16057.jpg

 

Tankar

 

Avd 1. Nr 9 Adams Hall storfavorit , men jag garderar för pengarna.

Antar att de flesta spikarna kommer i denna avd. Hoppas på Rooney Boko 12 %

 

Avd 2. Här missar favoriten spets , Bra bakspårs hästar som komer på slutet. Given gardering av lite skräll.

 

Avd 3. Spik Fama Currit (Lite orolig för stallkamraten Camilla Highness, kan bli en gardering på system nr 2)

 

Avd 4. Ett lås på två hästar nr 3 Oden Boy och nr 9 Proud Ås

Skall man gardera så skall 1 5 7 8 med på lappen

 

Avd 5. Unbeatabletealight favorit i denna avdelning.

Tror dock att nr 1 tar spets och därifrån skall den slås. U-tealight är dock en rejäl kuse

 

Avd 6. Ett riktigt kul lopp. Jubileumspokalen bjuder på kanon hästar.

Conny Nobell har 70 % av strecken. Tror att jag får med ev skräll med 4 steck

 

Avd 7 Låser på två hästar 53 % på nr 3 och 29 % på nr 8

Erik A säger att nr 3 är hans bästa chans idag.

Dock så väljer jag att ta ut nr 8 som A häst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt system för dagen:

 

Avd1. 9,11 res. 2-3

Avd2. 1,6,10,11 res. 4-9

Avd3. 1 res. 7-10

Avd4. 3,7,9 res. 8-1

Avd5. 3,4,6,9 res. 1-5

Avd6. 1,6,9 res. 3-4

Avd7. 8 res. 3-4

 

Stormvarning för Beckford Bris i 5:e!!!

Blir en dd med 1 och 9 i första mot Scarlets Aino i andra oxå.

 

Poddan, har suttit länge och funderat på att inhandla ett reduceringsprogram, är copema som du verkar köra värt att investera i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Denna Laritz :P

 

Ja Copema känns helt ok.

Tror att jag gav 290 kr för version 6

 

Fördelar gentemot fleggis som jag körde innan är

 

* Ranking ABCD hästar ( dvs du kan ställa krav på hur många A -Dhästar som får finnas på den vinnande kupongen osv.

 

* ATG inlämning

 

* // edit Streckfördelning och odds hämtas från atg på ett smidigt sätt

 

* Reducering

Dels kan du förbjuda rader som ser ut som så här ( enkel rader)

Tex 1 1 1 9 1 1 1 , Du kan tex endast tillåta att av 6 st hästar från startspår 1 får endast 4 vinna. Då sparar man lite pengar ,samtidigt som du har kvar samma 7 Rätts garanti

 

Avd1. 1 3 7

Avd2. 1 5 8 10 11

Avd3. 1 2 6 9

Avd4. 9

Avd5. 1 4 6 7

Avd6. 1 2 4

Avd7. 1

 

Jag är iaf nöjd med vad jag köpt.

Fick efter detta erbjudande att köpa stryktips och bomben till reducerat pris, så jag är nöjd med affären

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då är vi på det igen.

 

Tittade på Mora Träsk dvd " live från cirkus" med grabben.kom på mig själv med att vara ensam att titta ,grabben hade stuckit för länge sedan.

 

Känns geekigt. Iaf 2,5 h barnsonger perfekt uppladdning inför v75.

 

Kan rekommendera denna åt er som har kottar. Blir på någotvis lugnare hemma.

 

Iaf

 

Avd 1. Laritz Supergoal kördes offensivt och vann. Så nu släpper vi snacket med att hästen skall smygköras och att den INTE var bortkörd de två senaste gångerna. ;) 11 % Tar mig friheten att säga att jag hade helt rätt i min bedömning.

 

Vallgr: Imponerande lås :lol:

 

1 rätt

 

Avd 2. Sweden Lundbäck till spets 6 % bet ifrån bra på upploppet. Jäkligt synd att nr 11 Important vann. 44 %. Hade 1 2 3 i mål

 

2 rätt

 

Avd 3. Fama Currit 79 % missar spets, tar sig ut i andra, och manglar på att ta sig till spets, ser mörkt ut. // Oj Fama Currit klarade lillpressen från Zoccer Wadd. Ren tur att Zoccer Wadd är på dekis.

 

3 rätt

 

Avd 4 Oden boy såg så säker ut , men en smygkörd nr 5 6 % fick en lucka. Har inte riktiga turen just nu.

 

Avd 5 Nr 3 Euro Staro får spets efter ett tag håller fint men om U-tealight hållt sig i trav på upploppet så hade han fått pisk

 

4 rätt Skål!!

 

Avd 6 Aj P Kemp missade spets, trodde den var gjuten till honom.

nr 10 Thai Tanic vann.. jösses gick från sista och plockade Conny på mållinjen. Imponerande,trots att systemet gick åt helv.

 

Avd 7. Scarlets Anio till spets och höll enkelt.

3 st femmor a´ 153 kr

 

Lite synd på avd 4. Det låset kändes klockrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt system för dagen:

 

Avd1. 9,11 res. 2-3

Avd2. 1,6,10,11 res. 4-9

Avd3. 1 res. 7-10

Avd4. 3,7,9 res. 8-1

Avd5. 3,4,6,9 res. 1-5

Avd6. 1,6,9 res. 3-4

Avd7. 8 res. 3-4

 

Stormvarning för Beckford Bris i 5:e!!!

Blir en dd med 1 och 9 i första mot Scarlets Aino i andra oxå.

 

Poddan, har suttit länge och funderat på att inhandla ett reduceringsprogram, är copema som du verkar köra värt att investera i?

 

Ahh se där en nettovinst på 744 kr. Dags att investera i copema?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9st 5or á 153 får väl ses som rätt okej den här omgången. Kändes ändå som man var rätt ute i de flesta loppen.

i fjärde hade det nog räckt med att svanstedts hållt lite bättre så hade goopen inte fått luckan i tid och oden boy hållit undan istället. Thai Tanic fanns ju knappt med i loppet när de svängde in på upploppet, men satan vad han avslutade!

 

Jodå, nu blir det nog till att investera i copema.

Skönt med en vinst iaf, varit trögt länge på den fronten, bara hoppas det håller i sig till nästa helg då det är på hemmaplan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT, ja en hemsk fart hade han.

 

V 33 Gävle V75

 

Lagom svårt trots Faksen

 

http://quick.holdthatpic.com/images/17258.jpg

 

Har faktiskt målat på riktigt ordentligt i avd 1 och 3 då jag tror att det skräller.

 

Avd 1. Ger tipset till nr 2 Simb Chester. Nr 1 tror jag fakftiskt inte på.Rankar ned den till C

 

Avd 2. Faksen spik.

 

Avd 3. Lukas Lupin tror jag inte på. Tipset istället till Svanens körning nr 7.

Spetsstriden viktig för "skrällarna"

 

Avd 4. Earnest Tilly stor favorit. Kan new photo få en fin resa så blir den farlig på upploppet.

 

Avd 5. Spik på Glen Kronos. Vinner felfri

 

Avd 6 Tre streck borde räcka.

 

Avd 7 Antingen spik eller måla på. Pass på nr 8

 

 

 

 

Har även gjort lite platspel på unibet.

060819, Gävle lopp 4

plats

Fancy Trick 5.50 060819

 

060819, Gävle lopp 6

plats

Dimman 9.00 060819

 

060819, Gävle lopp 6

Vinnare

Dimman 125.00 060819

 

Singlar(x2)

 

060819, Gävle lopp 5

plats

Høiby Gnisten R4 - 12.05 (14.00) 060819

 

Singlar(x1)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here goes!

 

Avd 1. Galopp på nr 2 i starten. Lite synd, var ett bra drag till att fälla favoriten som vann enkelt till slut

1 rätt

 

Avd 2. Järvsöfaks vann enkelt.

2 rätt

 

Avd 3. Lillskräll. nr 5 Pictureås. Borde haft den. Dock skulle han blitt diskad då han bokstavligt flyttar på en häst för att komma ut.

 

Avd 4. Favorit seger i nr 2 Earnest Tilly.Synd att new photo fick luckan så sent, kunde plockat honom med en tidigare lucka.

3 rätt

 

Avd 5. Spetskörningen var viktig här.Lutfi sade innan

 

4 rätt

Avd 6. nr 2 what a man vann

 

Avd 7. nr 6 Arras vann

 

5 rätt.

 

Jackpott och vi biter ihop till nästa vecka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har varit körigt de senaste dagarna, men ska lämna en rapport över mina spel och besök på Gävletravet. Tyvärr så tog aktiviteter med jobbet upp fredagkvällen så man missade Going Kronos fantastiska världsrekord då.

Lördagen blev det iaf besök, Var 4 st som gjorde drygt 3300 rader, satte båda spikarna på faksen och Earnest Tilly. Dock så blev det bara 6rätt på v7:an, What a man hittade vi inte på 4 streck. Vinnarspelen gick inte nå vidare heller, de jag gjorde var på Classico Merett (vinner utan störningen av Jansson i sista kurvan?) och på Sargasso i sista loppet. Väldigt ensidiga lopp där hela dagen, istortsett enbart vinnare från ledningen. Men inte var man så smart att man spelar Arras i sista loppet då inte trots att det står skrivet spets i hela programmet på den....

 

Men men, nya tag nästa vecka, då vi även då har Järsvöfaks som underlättar lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots konstraka i hålan så var det ingen trängsel på systemet idag.

 

Jag anar stordåd.

 

Spelar som vanligt två system men redivisar endast ett.

 

http://quick.holdthatpic.com/images/18414.jpg

 

Tror det kan bli fina skrällar idag.Hoppas bara jag fått med dem.

 

Avd 1. nr 2 Khabibulin barfota runt om leder länge .Kommer nr 5 ned vettigt så tror jag han gör ett kanon lopp.

 

Avd 2. Nr 5 och 10 skall med som garderingar. Förmodligen vinner nr 3 Easy Broline. Luktar nästan spik, men för pengarna garderar jag då säkert en hel del spikar.

 

Avd 3. Gör ett lås med nr 3 och nr 6. För er som vill gardera så finns nr 11 och 7 långt framme vid tempo. Nr 2 har åkt långt för detta, kan finnas anledning?

 

Avd 4. Lås 2. 1, 4 , 10. Resterande hästar är streckade på under 16 %

Tre häst eller alla.

 

Avd 5. Spik nr 2 Järvsöfaks

 

Avd 6. Nr 2 är storfavorit. Bra spår och startsnabb.

Har väldigt svårt att plocka bort nr 8 Oden boy som borde ha stora chanser att plocka ned alla på upploppet om det varit lite tempo på loppet.

Kusk aviserar iaf att ta det lungt från början.

Nr 12 skall ha form och köra utan skor. Har ingen pejl på den hästen.

Min skräll är nr 9 Ymers Amber med EA. Har galopperat omotiverat , men skall vara säker normalt.

 

Avd 7. Nr 1 conny nobell kan bli inlåst.

Jag plockar emd ett par häst. Spets nr 2 eller nr 4.

Tar naturligtvis med nr 10 Thai Tanic, men inte går det väl en gång till ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena !, inte skrivit på länge men har kikat in här tillochfrån.....har hittills inte införskaffat nåt reduceringsprogram utan kör på som vanligt....

 

det blev 5 rätt....

sprack i avd 1 ....hade 5 hästar men missa nr.5 lol....jaja

sprack i avd7 vem fan hade trott på nr.8??

 

du fick 6 rätt eller? 40 kosingar.....wow vilken omgång... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena !, inte skrivit på länge men har kikat in här tillochfrån.....har hittills inte införskaffat nåt reduceringsprogram utan kör på som vanligt....

 

det blev 5 rätt....

sprack i avd 1 ....hade 5 hästar men missa nr.5 lol....jaja

sprack i avd7 vem fan hade trott på nr.8??

 

du fick 6 rätt eller? 40 kosingar.....wow vilken omgång... ;)

Hur många rader galerion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here goes!

 

Avd 1. Galopp på nr 2 i starten. Vann gjorde nr 5 Västerbo Webmaster 20%

1 rätt

 

Avd 2. Ett par skräll som galopperade bland annat nr 5

Vann gjorde nr 3 Easy Broline 52%

Synd på Bunnahabhain som var gott gåendes ute i spåren

2 rätt

 

Avd 3. Nja.. fel häst till spets. Nr 3 dödens, 6 fick väl ett bra lopp, men var totalt överlägsen iaf. 68% Synd på nr 3 men han hade aldrig rått på Amour Ami.

3 rätt

 

Avd 4. Ahh 4 10 1 i mål.. Var ju inte helt fel ute med lås två.

Jäkla synd att inte 10:an ahn dit, hade rensat fint. Nu blev det favorutseger med 80 %

4 rätt

 

Avd 5. Järvsöfaks är rätt så överlägsen.

5 rätt

 

Avd 6. Rafflande upplopp. Vann gjorde nr 12. Halvfavorit. Blir inte många kr idag.

 

Avd 7. Conny kunde inte hålla ledningen. Han galopperade lite senare.

Nr 10 såg så säker ut, men det var liksom inte samma häst.

Vann gjorde bortglömda Giant Diablo

 

V75 guiden fick ihop sistt system 4623 kr i insats. Dvs 1 tusing plus någonstans.

 

1 femmor

10st femmor

 

Dvs trots vinst så möe minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...