Gå till innehåll

Spåra bankgiro nummer?


stoffe83

Recommended Posts

Tjena

Jag tänkte höra om någon vet någonstans man kan ta reda på vilket företag ett bankgiro nummer tillhör?

Har nämligen fått en insättning men det står bara från vilket bankgiro nummer! Misstänker att det är från företaget jag nyss slutat på, men då har jag fått mindre än hälften av vad jag skulle ha!

Har ringt till dem, men de har stängt till på måndag!

Väldigt tacksam för svar!

Om det nu är så att de blåser mig, vad kan jag göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag förstå det här! jag har bara fått provisionen som jag sålt för! Men när jag började så sa dom att jag skulle ha en garantilön på 15 000:- Vad kan jag göra?

 

Kolla igenom anställningsavtal och titta på hur många löner du fått hittills och hur länge du jobbat där. Sen är det väl lättast och ringa upp chefen/ekonomiansvarige.

Kanske fick förskottslön så du inte ska ha lön denna månaden t.ex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag förstå det här! jag har bara fått provisionen som jag sålt för! Men när jag började så sa dom att jag skulle ha en garantilön på 15 000:- Vad kan jag göra?

 

Kolla igenom anställningsavtal och titta på hur många löner du fått hittills och hur länge du jobbat där. Sen är det väl lättast och ringa upp chefen/ekonomiansvarige.

Kanske fick förskottslön så du inte ska ha lön denna månaden t.ex?

 

Garantilöner brukar betalas ut i en månads förskott så när man slutar får man den ofta inte sista månaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbade bara där från 4/4 till 18/5. Lönen skulle betalas ut månaden efter, så april ska komma i maj.

Jag sålde tillbehör till kontor! Allt ifrån mappar och pärmar till toner.

På pappret står det bara att jag har en garantilön på 15K men inget om krav på försäljning etc.

Klart jag ska ringa dom, men de hade stängt idag och öppnar först på måndag. Ville bara se om någon här kunde hjälpa mig om vad som gäller osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ring facket om det blir problemas

 

Fack facket säger jag! De har aldrig gjort ett skit för mig. Inte för att jag någonsin varit i närheten av att vara med i Kommunal men de är ju ett tydligt exempel på hur mycket en fackförening kan göra för sina medlemmar. LOL @ Kommunal och deras så modernt stavade "fajt"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...