morberg Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Har bara siffror på SB, ingen riktig read: 22/16/3,2 efter 370 händer. Han verkar solid med andra ord. Det är ett par beslut jag undrar över. Synen PF och riverbetet. Vi kollar på handen: Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is BB with A , 6 . 3 folds, Button calls, SB raises, morberg calls, Button calls. Knappen är en fisk, men det ser ni själva. Antar att det är motiverat att syna i detta läget, men är det självklart? Vi kan nog anta att SB sitter på en vettig hand som sannolikt är bättre än min. Flop: (6 SB) 6 , 3 , 3 (3 players) SB bets, morberg raises, Button folds, SB calls. Tada. Enkel raise med mitt TPTK. Turn: (5 BB) 4 (2 players) SB checks, morberg bets, SB calls. Det är bara att fortsätta. River: (7 BB) 2 (2 players) SB checks, morberg ? Men nu då? Hade SB varit allmänt tomtig hade det varit ett solklart värdebet. Är det fortfarande det, trots att hans stats verkar tyda på att han åtminstone har någon sorts koll? Vilka händer som jag slår kan han tänkas syna med? Citera
Ruterkung Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Tycker det är given värdebet, tror han sitter på AK/AQ Citera
omduvoresomjag Postad 25 Maj , 2006 Rapport Postad 25 Maj , 2006 Om han nu är kompetent, vad trebettar han inte med på flop eller checkraisar på turn, som har dig slagen? Rimligtvis slår han om med alla PP över 55. Om han är kompetent sätter han dig inte på en trea rakt av utan slår på med allt bättre än 6x. Bluffvänlig flop som Du mycket väl kan ha missat också, vilket gör AX värt att syna ned med i många lägen UI (sett från Fi:s sida). Solklar värdebet. Citera
Swalling Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Tycker det är given värdebet, tror han sitter på AK/AQ Håller med till fullo! Citera
Recommended Posts