Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ritz Poker Online $1/2 Hold'em (10 handed)

Dags att försöka cleara decemberbonusen utan att gå back (£5/h).

Bordet har ca 35% flops seen men är ganska passivt.

Preflop: Hero is SB with 3 :diamond: 6 :diamond:

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 calls, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO calls, button folds, HERO calls, BB checks

Spelaren bakom mig har än så länge sällan höjt preflop så jag tycker det är värt att syna "any suited" för halva priset mot tre man.

Flop: (4 SB) 9 :diamond: 7 :heart: 8 :diamond: (4 players)

HERO bets, BB calls, UTG+2 calls, CO folds

Med öppet stegdrag plus färgdrag så räknar jag med att chansen är stor att jag är favorit. Därför bettar jag ut. (Gissar att pot-equity mot en rimlig handdistribution hos motståndarna är runt 50%.)

Turn: (3½ BB) K :club: (3 players)

HERO checks, BB checks, UTG+2 checks

Definitivt ingen hjälp för mig, kan ha hjälpt fi men knappast på ett sätt som är till min nackdel. Hur som helst så har ju mina chanser minskat en hel del då det bara är ett kort kvar. Checkar därför och hoppas att de efter mitt bet på flopen skall vara rädda för en checkraise och checka bakom.

River: (3½ BB) T :spade: (3 players)

HERO bets, BB calls, UTG+2 folds

Träffar stegen och misstänker att jag både har bästa handen och att jag kommer få syn av minst en av dom.

Results:

HERO: shows [3d 6d] (A Straight, Ten high)

BB: mucks hand

HERO collected 5.25BB from Main pot

/Bjorn

PS: Tack till Morberg för idéen med färgade actions

DS

Postad

Skulle personligen value-bettat turn, du sitter ju på en monsterhand med tanke på att ingen visat nån styrka ... Skulle inte heller vilja säga att 3-6 sooted är en skräphand i sb, hade jag fått såna i blinden hade jag varit rik nu ;)

/Mvh Peter