Gå till innehåll

NLT - (Nybliven NL-spelare) AA


demme1

Recommended Posts

Här kommer en hand där jag blir telldelad AA.

Är det OK NL-spel? Är bettingarna lagom stora? Ska jag bli rädd på rivern?Är inte någon rutinerad spelare.

 

Players:

demme99 (EUR 23.00 in seat 1)

kaischa (EUR 70.25 in seat 2)

ubbe67 (EUR 28.50 in seat 3)

Knockout75 (EUR 109.25 in seat 4)

Live (EUR 30.25 in seat 5)

champ73 (EUR 62.75 in seat 6)

DonGotti (EUR 18.25 in seat 7)

 

Dealer: kaischa

Small Blind: ubbe67 (0.25)

Big Blind: Knockout75 (0.50)

 

demme99 was dealt: As - Ah

 

Live Fold

champ73 Call (0.50)

DonGotti Call (0.50)

demme99 Raise (2.50)

kaischa Call (2.50)

ubbe67 Fold

Knockout75 Call (2.00)

champ73 Call (2.00)

DonGotti Fold

 

Flop 6d - 4s - Jd

 

Knockout75 Check

champ73 Check

demme99 Bet (5.25)

kaischa Fold

Knockout75 Call (5.25)

champ73 Fold

 

Turn 6d - 4s - Jd - 2s

 

Knockout75 Check

demme99 Bet (5.00)

Knockout75 Call (5.00)

 

River 6d - 4s - Jd - 2s - 7c

 

Knockout75 Bet (10.00)

demme99 Call (10.00)

 

Knockout75 shows: Qs - 5s (high card queen)

demme99 shows: As - Ah (a pair of aces)

 

demme99 wins: EUR 49.25 (with a pair of aces)

Rake: EUR 2.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog bettat lite mera preflopp än bara 2.5, runt 5-7 vore lagomt!

 

Om man inte vet att det sitter nån synmaniac vid bordet ser jag inget skäl till att höja mycket mer än vad ens standardhöjning är, vilket för de flesta är ~pott. Med en höjning på $6 får man sällan någon syn om man inte gör det upprepade gånger på kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har lurkat runt här länge nog nu, ska försöka mig på en analys!

 

Före floppen - Helt ok höjning, inget att säga om

 

Flop - Ser bra ut. Vet ju inte hur stor-stacken spelat innan, men med tanke på hur mycket cash han har kan man iofs tänka sig syn med Axd här. Annars är ju två knektar det enda du kan vara rädd för, och de är inte särskilt troliga. Drömsenariot är ju KK, QQ eller AJ på någon av motståndarna.

 

Ett bet på runt 70% av potten är ok här tycker jag, har de inget så foldar de här, men sannorlikheten att någon sitter på någon sorts hand är ju stor nog för att du kommer få en syn. Vilket också händer.

 

Hans check-syn är lite oroväckande, det skulle nog ringa en liten varningsklocka för ett set hos mig.

 

Turn - Bingo, perfekt kort. den tvåan kan inte ha hjälpt honom. Färgdraget är dock fortfarande farligt här. Du vill inte ge honom odds att dra till det. Tyvärr så har du ju inte så mycket kvar att satsa här, så det enda alternativet jag ser är att trycka in. Du får antagligen syn av färgdrag i vilket fall, men även av AJ, KK och QQ, som du ligger långt före. Har han ett set så otur, men jag tycker inte man kan sakta ner här.

 

Ditt bet här är aldeles för vekt, men synen säger att han antagligen inte sitter på AJ. Färgdrag eller set skulle jag tro.

 

River - Bingo igen. Han har INTE träffat den stegen, då har han slaskat något fruktansvärt ur stora blinden. Han träffade inte sin färg. Det där bettet luktar bluff lång väg. Här ligger du nästan helt säkert före med dina ess. Du ska definitivt trycka in dina pengar om du inte gjort det tidigare.

 

Syn är ett alternativ, jag hade antagligen synat om jag haft en djupare stack här, men nu är du ju nästan nere på noll, och riskerar alltså inget omslag om han slowplayar sitt set, så tryck in.

 

För att folda här skulle jag behöva ha rejäl koll på motståndaren och "veta" att han slowplayat sitt set.

 

Att han sedan visar Q5s är ju ganska bisarrt, synen på floppen är ju helsjuk, han måste satt dig på en semibluff med färgdraget eller något och sedan beslutat sig för att bluffa på rivern när färgen inte träffade och du visade svaghet på turn...

 

Det var mina fem öre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...