Alexei Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Lyckades åka ut 37 eller 38, när 36 fick pengar. Är inte sur (eller kanske lite), det händer ibland. Det som gör mig sur är, att nästan alla små stackar använder max tid för varenda fold (och det är alltid fold). Det har jag vägrat göra. Har dock inget mot att folda till pengar ibland, men det går visserligen inte på B2B, om man foldar snabbt. Förstår inte, att det är så svårt, att sätta hand-by-hand till turneringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Har inte spelat poker på en vecka men ikväll ska jag nog lira! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beerick Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Jag lirar nu. Ligger 4 med 75 kvar. Nån annan som lirar? Hur gick det!? Det sket sig. Åkte ut nån plats innan bubblan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Jag var väldigt short när blindsen blev 500/1000 men så lyckades jag trippla med 77 mot bla 66 och sedan fick jag byta bord och plockade upp QQ i BB efter bara några händer. UTG höjde 2BB, jag reraisade x antal BB, han ställde in och jag synade trots att det stank AA...och mycket riktigt! Sorti på 50:e plats. Edit: Jag kommer nog också att lira ikväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexei Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Blinds 1000/500 (?) 15 spelare kvar (11k chips) får AA och går all-in mot nån som har KQ, han får så klart två K till Nästa hand (2,5k kvar), får AQ (button eller co) går all-in, blinds synar. Flop AQX ... river T och KJ tar potten. (dom som jag slog ut har också ett par badbeat berättelser ) Efter att ha mislyckats 7 dagar i rad får jag väl vara nöjd att vara ITM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Lyckades springa på en hålsteg och åkte ganska tidigt men lyckades vinna 1100e på 40e turneringen så är endå nöjd! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Va chipleader ett tag men gick all in med K hög färg och självklart hade han också två spader bla A 11 av 24 nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Själv åkte jag som 24:a. Var short och lyckades dubbla upp med Q9o mot AQo och sedan vann jag en pot mot en short stack med 44 mot JTo. Några händer senare plockade jag upp 88 i BB, två limpare, så jag ställer in. Den första lägger sig (han som jag täckte ironiskt nog) den andra synar med 66 och klonkar en 6:a på flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Gjorde ett värdelöst spel med 77 från ganska tidig position, blir synad av en snubbe som jag vet slöspelar alla höga PP floppen kommer T 8 8 och jag ställer in (riskerade bara halva stacken) och han synar med QQ men har tagit tillbaka lite nu så ligger 5 av 17 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexei Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Resultat -150€ Spelade ganska bra och var kanske femte när 25 var kvar. Sen börjar en större kille orsaka problem, när jag har semi bra händer och han höjer varje gång jag gör nåt. 18 kvar får jag äntligen en hand, TT. En minihöjer, jag(button) går all-in, SB och höjare synar. Dom visar KK och QQ osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Finalbord nu men ligger bara 7 av 10.... skönt att få byta plats för snubben till vänster om mig gick all in varannan gång jag skulle köpa blindsen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Får AA första handen och dubblar mot A9... 3 av 8 nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
igk82 Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 gratz joggy Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Där satt den...låg lite risigt till ett tag Heads upp men det ordnade sig tillslut 2206e blev det! tack alla som stöttade mig i Chatten! CATJIING!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wedo Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 grattis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Grattis och bra spelat Joggy... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexei Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 grattis joggystyle Vad hette han som gick all-in hela tiden? SIB, BIS, ISB eller nåt liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 tack så mycke =) Är väldigt nöjd med mitt spel förutom sjuorna som jag skrev om tidigare. Kommer inte ihåg vad han hette men gillar inte sånna spelar eftersom jag attackerar blindsen väldigt ofta mot slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 Tänkte försöka vinna två dagar irad men det börjar inge vidare, antar att inte danskar har matte i skolan för ett 800 bet i en 1000 pot är inte okey att syna med hålstege drag men men lär väll ta tillbaka markerna ifall han fortsätter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 Har lyckats komma tillbaka efter den där hålstegen, ligger 6 av 24 nu...känns som om jag kommer vinna idag igen! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 det ska vi bli två om.. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 jasså, vad heter du? =) ligger 6 av 16 nu och det klonkar på fint Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 det är jag som är fluuken =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 heja danmark! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 Ibland undrar man om folk lär sig poker i Julklapp raisar 3 BB UTG med QQ (BB=3000 stack = 20 000) en DANSK synar med halva sin stack i mitten position med K9s flopen 6 8 T ställer in med mina sista 11 000 så dansken blir all in han synar med K9s och får in en runner runner färg...förstår inte hur han har kunnat gå så långt i turneringen. hade haft grymt stor chans å vinna ifall jag vunnit den där potten. =( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts