Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fan vad jag hatar alla sopiga jävla tomtar alltså. Uppspel UTG till 1200, jag synar i MP med AK. flop Axx UTG ställer in jag blixtsynar. Han har AQ och klonkar river. Det är ju så jävla vackert att se spel där nån ställer in 4-5 ggr pott på en flopp där han som bäst kan ha TPTK och bara får syn om han är tokslagen.

Grattis tomte!

Postad

Jag åkte som 108:a efter att ha spelat upp mig rejält efter paus. Dock så var det två händer som vände allt. Först hade jag limpat med KQo och en short stack ställer in, jag har en note på honom som dålig, så jag synar. Mycket riktigt har en skithand A4o men efter tre 10:or och rags så vinner han på hög kicker. Några händer senare får jag K6o i sen position och det foldas fram till mig, läge att stjäla så jag ställer in. Synd att SB satt med KK bara.

Postad
Jag åkte som 108:a efter att ha spelat upp mig rejält efter paus. Dock så var det två händer som vände allt. Först hade jag limpat med KQo och en short stack ställer in, jag har en note på honom som dålig, så jag synar. Mycket riktigt har en skithand A4o men efter tre 10:or och rags så vinner han på hög kicker. Några händer senare får jag K6o i sen position och det foldas fram till mig, läge att stjäla så jag ställer in. Synd att SB satt med KK bara.

Är inte A4o bättre än KQo? ;)

Själv var man lowstack och hittade 99 UTG, 3.6BB kvar och ställer in. Självklart har har någon QQ och man åker...

Postad

Blev 28:a klev in som storfavvo mot två stycken hade mer än tripplat upp men blev rivrad av en tomte som ställde in med Ax som hittade dubbelkryss och följdaktligen trissen på rivern... surt :lol: 1:a och ut direkt samt 28:a på mina tre försök i 75€ med ett netto på 2300€.

Tycker att konkurrensen inte direkt skrämmer i de här turneringarna

måste vara en guldgruva för Er som varit med ett tag(många som synar allin med exempelvis AJ i början av turneringen när blindsen e små en hand som jag själv på sin höjd limpar in med i början av turneringen).... Paradise Poker som jag vanligtvis spelar på har betydligt vassare spelare generellt.

Har iofs kanske hamnat på "lätta" bord. Får väl prova ett tag till innan

jag helt sågar spelarna här.

Postad
jag har en note på honom som dålig, så jag synar.

Du kanske skulle ta och skriva en note på dig själv med? ;)

Hehe ja kanske det. Möjligt att det var en dålig syn och jag tappade ju ca 40% av min stack på det men jag har ändå mycket hellre KQ än A4 (speciellt om jag själv är den som ställer in).

Postad
Tycker att konkurrensen inte direkt skrämmer i de här turneringarna måste vara en guldgruva för Er som varit med ett tag(många som synar allin med exempelvis AJ i början av turneringen när blindsen e små

Ja det är, som brorsan sa, snudd på tjänstefel att inte lira varje dag :)

Nu är iofs variansen rätt hög när det alltid är mellan 100 och 250 snubbar med. I början var det ju runt 30-50 och då hade jag typ 95% finalbord. Riktigt så fina siffror är det inte nu längre ;)

Postad
Tycker att konkurrensen inte direkt skrämmer i de här turneringarna måste vara en guldgruva för Er som varit med ett tag(många som synar allin med exempelvis AJ i början av turneringen när blindsen e små

Ja det är, som brorsan sa, snudd på tjänstefel att inte lira varje dag :)

Nu är iofs variansen rätt hög när det alltid är mellan 100 och 250 snubbar med. I början var det ju runt 30-50 och då hade jag typ 95% finalbord. Riktigt så fina siffror är det inte nu längre ;)

ja det var tider det.... :D

Postad

ska försöka att hinna med att spela den här turneringen så ofta jag kan man vill ju inte begå tjänstefel :)

Förstår att man inte kan finalborda 95% med den deltagarstacken men hyfsat ITM borde man kunna ha....

Kul start för forumets nya MTT-planta! Kanske i fel sträng men...

Postad
Fan vad jag hatar alla sopiga jävla tomtar alltså. Uppspel UTG till 1200, jag synar i MP med AK. flop Axx UTG ställer in jag blixtsynar. Han har AQ och klonkar river. Det är ju så jävla vackert att se spel där nån ställer in 4-5 ggr pott på en flopp där han som bäst kan ha TPTK och bara får syn om han är tokslagen.

Grattis tomte!

Nusseman vet inte om jag orkar förklara mitt spel men jag var otroligt bigstack vid det tillfället och eftersom ingen slog om pre-flop så trodde jag ärligt att jag hade bäst hand om inte nån träffa trissen. Jag har aldrig sett dig på unibet förut och du verkar tydligen inte ha spelat mot mig heller. Tycker inte du ska kalla mig tomte efter en hand och jag tror fler på unibet håller med. :roll: Sopig jävla tomte är jag definitivt inte!

Sen vill jag passa på o svära lite över andra platsen i måndags. Dominerade finalbordet stort och kom heads-up med en norrman. Förlorar först när han är all-in med T8 och jag har KJ. Ett par händer senare e han all-in AJ mot AQ, klart som foten att han vinner den. Slutar med att han slår ut mig med J2 mot JT.

Jag skulle visst bara inte vinna.. :x

Postad
Nusseman vet inte om jag orkar förklara mitt spel men jag var otroligt bigstack vid det tillfället och eftersom ingen slog om pre-flop så trodde jag ärligt att jag hade bäst hand om inte nån träffa trissen. Jag har aldrig sett dig på unibet förut och du verkar tydligen inte ha spelat mot mig heller. Tycker inte du ska kalla mig tomte efter en hand och jag tror fler på unibet håller med. :roll: Sopig jävla tomte är jag definitivt inte!

Jag undrade just hur lång tid det skulle ta. Jag var ju inte så snäll där... ;)

Jag tar mig friheten att kalla vem som helst för tomte, speciellt om jag blir utspelad av nån som är bättre, då blir det extra kul.

Spelet i just den där handen var iofs helt urkasst från din sida, du hade 3K mer än mig och lastade in totalt 17K i en pott där du bara får syn om du är slagen. Det var efter den där potten du var "otroligt bigstack". Jag lirar för övrigt inte på Unibet, utan 24h ;)

Vi har lirat i samma turneringar och vid samma bord måååånga gånger, så vi har stångats i betydligt fler än en hand. Uppenbarligen är du inte så observant av dig :)

Postad
Vi har lirat i samma turneringar och vid samma bord måååånga gånger, så vi har stångats i betydligt fler än en hand. Uppenbarligen är du inte så observant av dig :)

Hmm.. okej helt ärligt så har jag inte uppmärksammat dig förrän nu dom senaste dagarna. Har jag alltid tomtat runt lika mycket? :) Visst du kan få kalla mig tomte men inte sopig jävla!

Känns surt o ha missat dagens 3K. Enda vettiga som händer på 24h!

Postad
Visst du kan få kalla mig tomte men inte sopig jävla!

Nä, du är ingen sopig jävla tomte. Det var mer en reflektion över motståndet som helhet, Du är bara en vanlig tomte, precis som jag :)

Känns surt o ha missat dagens 3K. Enda vettiga som händer på 24h!

Du är välkommen att lira våra forumturneringar om du vill. varje söndag lirar vi lite blandad kompott. Nu på söndag är det €10 PL7CS/8 och nästa söndag är det €75 NL texas. 26/6 är det en lite större historia, €200 NL texas. Mer info hittar du i forumdelen "Vår turnering" :)