Gå till innehåll

Tjäna 2k varje månad, rimligt?


Simon

Recommended Posts

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Problemet med målet är dock att du behöver ett startkapital för att vara säker på att inte gula. Om du är en break evenspelare så behöver du cleara bonusar för runt $250 i månaden för att få ihop dina 2000 kr. Men då kanske du behöver ett kapital på $1000 (minst), bankrullen i sig måste vara hyggligt stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med målet är dock att du behöver ett startkapital för att vara säker på att inte gula. Om du är en break evenspelare så behöver du cleara bonusar för runt $250 i månaden för att få ihop dina 2000 kr. Men då kanske du behöver ett kapital på $1000 (minst), bankrullen i sig måste vara hyggligt stor.

 

Break evenspelare betyder det +/- 0 spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då bör du ju absolut cleara bonusar ifall du anser dig vara en vinnande spelare. Du får på så vis en säkrare inkomst.

 

ja eller så spelar man på en sida man trivs på istället. om det är bonusar där, så är det såklart ingen nackdel. Menar bara att dåligt motstånd ofta är mer lönsamt än bra bonusar.

 

Det beror självklart vilken nivå man spelar på. Spelar man exempelvis FL 2/4 så kan jag garantera dig att du inte ser någon märkbar skillnad på resultatet. När du kommer upp till 5/10 och 10/20 så kan jag inte svara på det. Men det som var aktuellt var att tjäna 2k/mån och det kan du göra redan på 1/2.

 

Således är det ABSOLUT mer lönsamt att spela för bonusar. Det är jag 100% övertygad om. Punkt.

 

Ja kom på nu att det handlade om SEK och inte dollar. Och på de nivåerna är bonusar betydligt viktigare det kan jag verkligen hålla med om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med målet är dock att du behöver ett startkapital för att vara säker på att inte gula. Om du är en break evenspelare så behöver du cleara bonusar för runt $250 i månaden för att få ihop dina 2000 kr. Men då kanske du behöver ett kapital på $1000 (minst), bankrullen i sig måste vara hyggligt stor.

 

Hmm, jag tror du överdrivet en aning här. Om du lirar för bonus hela tiden så minskar det bankrullekravet en hel del. Dessutom så är det inte speciellt svårt att lära sig att plussa på låga nivåer om man bara lägger manken till. Därmed inte sagt att det bara är att sätta sig och lira och tro att man ska vara en vinnande spelare. Att bränna 1k$ på 5/0.5$sng kommer med största sannolikhet inte ske om du är "vinstgående" som spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag tror du överdrivet en aning här. Om du lirar för bonus hela tiden så minskar det bankrullekravet en hel del. Dessutom så är det inte speciellt svårt att lära sig att plussa på låga nivåer om man bara lägger manken till. Därmed inte sagt att det bara är att sätta sig och lira och tro att man ska vara en vinnande spelare. Att bränna 1k$ på 5/0.5$sng kommer med största sannolikhet inte ske om du är "vinstgående" som spelare.

Frågan är ju som sagt "vad kostar det egentligen att bli en vinnande spelare?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då bör du ju absolut cleara bonusar ifall du anser dig vara en vinnande spelare. Du får på så vis en säkrare inkomst.

 

ja eller så spelar man på en sida man trivs på istället. om det är bonusar där, så är det såklart ingen nackdel. Menar bara att dåligt motstånd ofta är mer lönsamt än bra bonusar.

 

Det beror självklart vilken nivå man spelar på. Spelar man exempelvis FL 2/4 så kan jag garantera dig att du inte ser någon märkbar skillnad på resultatet. När du kommer upp till 5/10 och 10/20 så kan jag inte svara på det. Men det som var aktuellt var att tjäna 2k/mån och det kan du göra redan på 1/2.

 

Således är det ABSOLUT mer lönsamt att spela för bonusar. Det är jag 100% övertygad om. Punkt.

 

Vad är vitsen med att spela 2/4 om man bara vinner 2k kr/mån???

Det kan man ju göra på 10NL med betydligt mindre risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag tror du överdrivet en aning här. Om du lirar för bonus hela tiden så minskar det bankrullekravet en hel del. Dessutom så är det inte speciellt svårt att lära sig att plussa på låga nivåer om man bara lägger manken till. Därmed inte sagt att det bara är att sätta sig och lira och tro att man ska vara en vinnande spelare. Att bränna 1k$ på 5/0.5$sng kommer med största sannolikhet inte ske om du är "vinstgående" som spelare.

Frågan är ju som sagt "vad kostar det egentligen att bli en vinnande spelare?".

 

Tid mest. De flesta kommer inte att nöjja sig med att bara lära sig grunderna för att bli en vinnande spelare och då kommer tiden rinna iväg. Men för den mest basic strategin som behövs för att vinna på 5$ turbo sngs så krävs det inte speciellt mycket jobb. Sen är allt givetvis relativt hur enkelt man har att ta till sig den aggresiva spelstilen som behövs(pushbot).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu låter det på alla här som att det är hur självklart som helst att dra in pengar på poker, men kom ihåg att för det första så är de allra flesta spelarna förlorande spelare. Självklart så plussar inte alla 2k per månad första månaden de börjar spela.

 

Sen så bör du även komma ihåg, att även ifall du är grymt duktig på poker så kommer aldrig kunna garantera en plusmånad. Så att räkna med att få in 2k per månad är inte att föredra. Utan se det istället som att din förväntade inkomst kan nå 2k/månad, och se då till att ha ett par månaders backup som ligger på banken. Ta pengar därifrån de månader du inte tjänar nåt från pokern så att du inte står där, tomhänt.

 

Antar att du kanske har fått nåt sjysst jobb eller så i Kina eller nån annanstans i Asien? Låter bara så, då du får transport/hushåll osv och klarar dig på 2k. I såna fall, lycka till med jobbet!!

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att han får så många svar och alla skriver att man kan tjäna 2k "lätt". Någon som vet hur många som backar när dom spelar?

 

90% typ... ryktet säger att svenskar är bättre och att bara 75% av oss backar.

 

Jo jag vet, va mer en retorisk fråga. :) Visste inte att färre svenskar backar dock.

 

Hur som helst är det nog svårt för en nybörjare att tjäna 2k "lätt" även om han grindar bonusar. Antar att trådskaparen är nybörjare annars hade han inte skapat tråden känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att han får så många svar och alla skriver att man kan tjäna 2k "lätt". Någon som vet hur många som backar när dom spelar?

 

He he, utan att tänka efter så råkade jag skriva att det var lätt, tar tillbaka omedelbums. har man inte spelat mycket så är det nog fan inte lätt.

 

ryktet säger att svenskar är bättre .

 

Trodde oxå på det ryktet att svenskar var bättre.

HA! glöm det, det gäller väl toppskiktet inte generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ryktet säger att svenskar är bättre .

 

Trodde oxå på det ryktet att svenskar var bättre.

HA! glöm det, det gäller väl toppskiktet inte generellt.

 

Jo, klart det ar generellt... De ar ju asgrymma pa Svenska Spel, fattar inte att nagon kan plussa dar alls... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjäna 2 lakan i månaden skulle jag gärna villja göra. Vet ni om det finns någon guide till att göra detta?

 

Bra rulle,sunt förnuft och diciplin, samt minimera utgifterna och maximera inkomsterna.

Visst låter det enkelt, men kan vara nog så svårt.

 

Vet faktiskt inte om det finns någon guide, annars är det väl bara övning som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hmmm...

 

Jag spelade låsaspengar på PokerStars i tre veckor men insåg att det inte hade med verkligheten att göra.

Stoppade in 200 kr på SS den 1 juni, lallade lite och kröp upp till 557 kr den 16 Juni, ligger nu på 2500 kr.

Spelar 10ring, PL, 0.50/1.00, 3 eller 4 bord, ca 3 timmar / kväll.

Gått plus alla dagar utom tre.

Har aldrig tidigare sysslat med spel eller vadslagning.

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2KSEK om dan torde inte vara något problem att nöta ihop tycker jag.

 

Lol. Konstigt att inte fler klarar av det då.

 

Att inte folk lyckas beror väl på att dom, liksom jag själv, inte är tillräckligt disciplinerade utan tar skott på nivåer över både bankroll och förmåga. Skulle de hålla sig till ett mekaniskt grindande på säg 1/2$ nivån borde det vara rätt lätt att dra in runt 300$ om dan. Men håller man sig inte kvar där utan skottar på så är det klar det går åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...