Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Ska spela texas live för första gången den 8:e maj i Göteborg, PL turnering. Kan någon komma med en del tips om vad man bör tänka på då man aldrig spelat live förut? Har lirat en del sit n go på multi ($6 PL single table). Men det lär ju vara en del skillnad, eller? Tänke jag skulle fortsätta lira några billiga turneringar så jag får lite mer känsla för det hela. Som sagt, alla tips välkomna!

Postad

Man skulle kunna ge hur många tips somhälst, men ett tips jag skulle ge till nån som är van vid att spela på internet men nu ska spela live är; håll reda på vilka du kan bluffa och vilka du kan räkna med att få syn ifrån. (Gäller iofs online också, men ändå)

Vidare så bör du tänka på att agera så tell-less du bara kan, om du är van vid internetspel kanske du inte är van vid att se till att du inte ger bort din hand via ditt kroppsspråk, så det skulle jag också tipsa dig om att ha koll på. En bra idé kan vara att inte kolla på dina kort förns det är din tur att snacka.

Lyckatill !

Postad

ok, det finns böcker i ämnet, mm som man kan läsa sen finns det diskussioner osv på nätet men om du inte vill läsa in dig och något annat live spel med kompisar kanske inte heller hins med innan tycker jag du skall se ett par avsnitt från WPT, WSOP eller liknande, då kan du få en bra känsla av vad som syns och hur man agerar etc... det är ett relativt underhållande sätt att studera olika typer av tells, moves och hur spelet går till i "verkligheten"

Postad

Hej Hristo

1. Se till att dölja dina kort när du tittar på dom, det är trångt runt bordet.

2. Titta inte förrän det är din tur, kolla in de andra; kom ihåg var du har så du slipper kolla ofta.

3. Tala om var du gör säg Raise eller Call......så det inte blir några misstag..........om du spelar på Cosmopol.....se till alla chips i bettet kommer över linjen på en gång.

4. Håll reda på när det är din tur så du inte bettar "Out of Turn"

5. Tänk på att nu ska du helt plötsligt själv hålla reda på hur mycket som finns i potten.

Lycka Till :D

Postad

Tycker inte du ska bry dig om tells m.m till att börja med. Det var aldrig så mycket snack om det innan det började visa massa WPT/WSOP på tv m.m. Bara spela ditt eget spel.

Och en annan sak som kan va svårt när man inte spelat live förut, string-betting e ej tillåtet.