Aeis Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Hotmail ska ju vara osäker och den jag kör på nu verkar vara lite tjorvig ibland. Vad kan rekommenderas? Citera
cOP Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Internetleverantören förmedlar oftast gratis adresser. Använd dessa. Citera
dr noob Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Att registrera en egen domän är ju inte så dyrt idag. Du kan använda dig av catche-all funktion, det är säkert och du vet att den finns kvar(Tack AOL för uppköpet och nedläggningen av mailblocks.com!). Citera
Hjort Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Skaffa en dedikerad pokermail (gmail eller egen domän). Använd inte den till något annat och lämna inte ut den till någon. Om du har en egen domän kan du också gott se till att ha en egen mail till varje site. På det sättet får du också veta vilka av dem som eventuellt spamma dig. Orsaken till ovanstående är att det kan räcka med att knäcka ditt epostkonto för att länsa kontot på en site, så det är helt enkelt onödigt att andra ska känna till vad du har för adresser till det. Borde funka med hotmail också, så länge en angripare inte känner till din epost spelar det ingen större roll hur osäker den är. Så lämna inte ut den infon i onödan (att ha den som msn-nick är i stort sett katastrof säkerhetsmässigt). Citera
QoS Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 Man kan köra en halv variant av med gmail för spamspårning. Man kan skapa alias med nick+alias@gmail.com så kommer det till nick@gmail.com, så kan man börja hata spammarna. - QoS Citera
MrLiffa Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Hej.. Jag tänkte signa ett gmail konto och det första som man ska fylla i är sitt gamla mailkonto, kommer ens gamla email konto fungera som vanligt eller tar gmailen över det förra emailkontot? Citera
The Grand Bark Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Hej.. Jag tänkte signa ett gmail konto och det första som man ska fylla i är sitt gamla mailkonto, kommer ens gamla email konto fungera som vanligt eller tar gmailen över det förra emailkontot? Du får bara en bekräftelse till din gamla adress som fortfarande finns kvar. Citera
MrLiffa Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Någon som är sugen på att bjuda in mit till Gmail? Pm:a Mig < REDAN FIXAT TACK Citera
KlasMan Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Behöver man Invite för Gmail ? Vore tacksam för en sådan om det är så! Citera
MrLiffa Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Jag fick ett PM nyss Där det stod att jag skulle skicka mail och inloggningsnamn på b2b... Sjukt olustigt. hoppas han skämtade med tanke på http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31442&start=105 Han som skrev det hade ändå över 400 inlägg och verkar vara en rätt så seriös snubbe Citera
Mabe Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Behöver man Invite för Gmail ?Vore tacksam för en sådan om det är så! PM:a mig med din nuvarande emailadress så kan jag fixa det till dig! / Mabe Citera
stitchio Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Jag fick ett PM nyss Där det stod att jag skulle skicka mail och inloggningsnamn på b2b... Sjukt olustigt. hoppas han skämtade med tanke på http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31442&start=105 Han som skrev det hade ändå över 400 inlägg och verkar vara en rätt så seriös snubbe Haha ja det var ett skämt! trodde det skulle räcka med en ( ).. Well är det fler som vill ha gmail-invites så ere bara o pma en mail ni använder. (No B2b nicks needed) Citera
ski_punk Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Jag har erfarenheter av det här med att anväda mail för att regga på pokerkonton. Även av att bli av med alla surt ihop grindade pengar. Följ dessa enkla regler. 1. Använd ALDRIG Hotmail. Aldrig. Never ever ever. For ever and ever. 2. Bryt inte mot regel 1. 3. Om du mot förmodan skulle bryta mot regel 1, använd ALDRIG den hotmailadressen som MSNadress. ALDRIG. 4. Använd ALLTID emailkonton som din internetleverantör har providat, alternativt en egen domän. Dessa ska va så jävla hemliga va, så att du knappt kan dit lösenord o inlogg. 5. Spara ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG lösenord eller några andra uppgifter i din Inbox. SLÄNG alla sånna mail som innehåller ens en smula uppgift om vem du är. 6. Använd i största möjliga mån sk. E-kort istället för ditt vanliga kredit/konto-kort. Dessa är engångs kort med kort giltighetstid och begränsad köpsumma. Väldigt smart. 7. Logga ALDRIG in på dina email konton på ett internetcafé! Undvik dessa ställen om du är minsta osäker på hur pass säkra datorerna är. Dessa är sånna basicgrejer va, men de kan tålas att upprepas. Kontentan; MSN och Hotmail är otyg. Citera
MrLiffa Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Jag fick ett PM nyss Där det stod att jag skulle skicka mail och inloggningsnamn på b2b... Sjukt olustigt. hoppas han skämtade med tanke på http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31442&start=105 Han som skrev det hade ändå över 400 inlägg och verkar vara en rätt så seriös snubbe Haha ja det var ett skämt! trodde det skulle räcka med en ( ).. Well är det fler som vill ha gmail-invites så ere bara o pma en mail ni använder. (No B2b nicks needed) Jag är väl lite trög ändå.. men man blir ju paranoid av att läsa massa skräckhistorier... Citera
Recommended Posts