Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kan man släppa överpar mot miniraise i detta läget?

$200 NL Texas Hold'em

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Hero ( $193 )

Seat 3: shadowsrus ( $659.09 )

Seat 4: FundMyAudi ( $456.61 )

Seat 5: TheKid0099 ( $63.10 )

Seat 2: SmileUDonK ( $201.15 )

Seat 6: Aghajoon79 ( $33 )

TheKid0099 posts small blind [$1].

Aghajoon79 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ks Kd ]

Hero raises [$7].

SmileUDonK folds.

shadowsrus calls [$7].

FundMyAudi folds.

TheKid0099 folds.

Aghajoon79 folds.

** Dealing Flop ** [ 3h, Tc, 2c ]

Hero bets [$13].

shadowsrus calls [$13].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

Hero bets [$33].

shadowsrus raises [$66].

Hero calls [$33].

** Dealing River ** [ Td ]

Postad

Har ingen read på killen i nuläget. Knekten är ju ett lite farligt kort med tanke på att tian ligger där också, jag tror ju inte han miniraisar med färgdraget som fanns på floppen först på turn, men där finns nu också ett backdoor flushdrag. Hur hade ni svarat på hans raise?

Postad

Tycker inte det är jättevekt att lägga på turn. Han raisar på ett relativt ofarligt kort, och det är inte mkt alls du slår i det där läget. Faktum är att jag kan nog inte komma på någon hand.

Postad

Du kan inte syna turn och vika river på en T. Antingen leder du turn och då pushar du eller så lägger du där. Syn tycker jag är helkass. Om du nu inte tror det är bluff/drag/AcJc eller liknande är det väl rätt enkelt lägg, men jag vet inte. Mot okänd pushar jag här rätt ofta.

Tips för kommande HH:s

Postad

Svårt att veta var du står utan read.

Risken med reraise är att fi endast släpper de händer du slår (AT, AJ, eller sämre). Ska du spela vidare vill du ha betalt av sådana händer på river också.

Men utan read hade jag nog foldat själv.

Postad

Ja, så jag själv tänker med en reraise i det läget. Hade nog varit rätt att lägga utan read, mkt få händer jag slår som sagt. Men jag synade ju turn och checkar sedan river, han checkar bakom med JJ!!!!

Jag märkte lite senare att den här killen verkar vara ultrapassiv så jag tror inte ens han tryckte fel när han checkade ut den. :)

Och hade jag haft den readen på honom tidigare så skulle jag ju definitivt släppt min hand på turn.

Postad
Ja, så jag själv tänker med en reraise i det läget. Hade nog varit rätt att lägga utan read, mkt få händer jag slår som sagt. Men jag synade ju turn och checkar sedan river, han checkar bakom med JJ!!!!

Ruggit tight spelat :)