Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ett bord som gick förvånansvärt fort att spela, vi är HU när blindsen är på 100/200, vilket är förhållandevis ovanligt och erbjuder möjlighet för lite mer påstflåppspel.

Jonesy15 har varit tajt och relativt passiv, har sett honom slowspela starka händer tidigare. Jag har varit väldigt aggressiv både på bubblan, ITM och när vi är HU, och stulit blinds i princip varje hand, även när han limpar in från SB.

Nu limpar han igen, så antingen är han helt enkelt dum i hufvudet, vilket väl iofs inte är helt osannolikt, eller så har han hittat något han vill trappa mig med, vilket inte heller är helt osannolikt. Svårt att avgöra, så detta kan ju vara ett bra tillfälle att bara checka från BB, jag kan ju inte höja varje gång ändå.

PokerStars Game #4972463584: Tournament #24944032, $15+$1 Holdem No Limit - Level VII (100/200) - 2006/05/18 - 04:25:25 (ET)

Table 24944032 1 9-max Seat #5 is the button

Seat 4: Myssion (8314 in chips)

Seat 5: Jonesy15 (5186 in chips)

Myssion: posts the ante 25

Jonesy15: posts the ante 25

Jonesy15: posts small blind 100

Myssion: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [8:d: 6:h:]

Jonesy15: calls 100

Myssion: checks

*** FLOP *** [T:h: 4:s: Q:h:]

Myssion: checks

Jonesy15: checks

*** TURN *** [T:h: 4:s: Q:h:] [7:h:]

Myssion: bets 300

Jonesy15: raises 700 to 1000

Myssion: ?

Nåt skit har han ju träffat, men jag tolkar honom inte som jättestark för då tror jag han bara hade synat istället för att höja. Å andra sidan gillar jag inte att ställa med drag på turn (på flåppen har jag inga problem att göra det). Vet inte riktigt hur värdefullt man ska bedöma färgdraget heller...

Ställa?

Syna och hoppas på att kunna nalla hela hans stack på river vid träff?

Postad

Om han är så vek som du beskrivit är det väl nästan heltklart att han träffat något. Tänkbar HD: TT+, AT, AQ, JT, QT, KQ, Tx, Qx. Höjningen kan ju då betyda att han vill skydda sin hand från färg/stegdrag. Ett av essen kan ju också vara hjärter vilket innebär att om ett hjärter faller på river är du död.

Edit: K och J kan ju också vara hjärter som han sitter på som ger han en bättre färg än din.

Fold och ta nästa tillfälle.

//Matte

Postad
Jonesy15 har varit tajt och relativt passiv...

..[Jag har] stulit blinds i princip varje hand

Lockande att syna men mot en tight passiv spelare tror jag du kan hitta större egde än så här. Ta ner honom steg för steg istället för att spela ett få tal stora potter..

Nåt skit har han ju träffat, men jag tolkar honom inte som jättestark för då tror jag han bara hade synat istället för att höja.

Syna och hoppas på att kunna nalla hela hans stack på river vid träff?

Hur ska du kunna ta hela hans stack om han känns svag? Dessutom är du ur postion och en check-raise på rivern om du träffar din 6 outer känns som ända chansen. "6-korts färgen" lär ju knappast vinna några stora summer på rivern.