Gå till innehåll

134k hand ip_control mot tiltmenot NL200/400


Komodo

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ta det lugnt med bedömandet av TMN och BadIPs spel. Ni är med all säkerhet inte ens i närheten av att veta vad som är bra eller dåligt spel på den nivån.

 

klassiskt citat. Dra efter hålstegar är bra på den nivån? Syna all-in med K2 preflop är bra spel? Jaja, på DEN nivån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lugnt med bedömandet av TMN och BadIPs spel. Ni är med all säkerhet inte ens i närheten av att veta vad som är bra eller dåligt spel på den nivån.

 

klassiskt citat. Dra efter hålstegar är bra på den nivån? Syna all-in med K2 preflop är bra spel? Jaja, på DEN nivån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lugnt med bedömandet av TMN och BadIPs spel. Ni är med all säkerhet inte ens i närheten av att veta vad som är bra eller dåligt spel på den nivån.

 

klassiskt citat. Dra efter hålstegar är bra på den nivån? Syna all-in med K2 preflop är bra spel? Jaja, på DEN nivån...

 

Fattar inte om du är ironisk, men det ÄR ett helt annat typ av spel på denna nivån. Vissa händer kan se konstiga ut, men du ska veta att de vet vad de gör. Sen är gränsen för att göra en dundersyn, en dunderbluff, mm hårfin. Senast igår såg jag en kille bluffa hem en pot på 20000 dollar med både A o K ute på brädan, och detta gjorde han efter att den andre visat styrka hela vägen, bara för att sen visa upp bluffen med QJ på hand. Fanns inga övriga skrämselkort ute på brädan och allt tydde på mnissad stege eller missad färg. Trots det bettade han ut och bluffade, men vann alltså 20000 dollar på det.

 

Handlar om så mycket mer än standardspel på dessa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lugnt med bedömandet av TMN och BadIPs spel. Ni är med all säkerhet inte ens i närheten av att veta vad som är bra eller dåligt spel på den nivån.

 

klassiskt citat. Dra efter hålstegar är bra på den nivån? Syna all-in med K2 preflop är bra spel? Jaja, på DEN nivån...

 

Fattar inte om du är ironisk, men det ÄR ett helt annat typ av spel på denna nivån. Vissa händer kan se konstiga ut, men du ska veta att de vet vad de gör. Sen är gränsen för att göra en dundersyn, en dunderbluff, mm hårfin. Senast igår såg jag en kille bluffa hem en pot på 20000 dollar med både A o K ute på brädan, och detta gjorde han efter att den andre visat styrka hela vägen, bara för att sen visa upp bluffen med QJ på hand. Fanns inga övriga skrämselkort ute på brädan och allt tydde på mnissad stege eller missad färg. Trots det bettade han ut och bluffade, men vann alltså 20000 dollar på det.

 

Handlar om så mycket mer än standardspel på dessa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lugnt med bedömandet av TMN och BadIPs spel. Ni är med all säkerhet inte ens i närheten av att veta vad som är bra eller dåligt spel på den nivån.

 

klassiskt citat. Dra efter hålstegar är bra på den nivån? Syna all-in med K2 preflop är bra spel? Jaja, på DEN nivån...

 

Japp, håller verkligen med. Bara ingen kommer med "religössnacket" att vi "småspelare" inte kan förstå den typen av spel. Jag tror mycket väl att det finns fiskigt eller tiltat spel även på de nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Så spel som att syna all in med K2 preflop är fiskaktigt på NL20 men acceptabelt på högre nivåer då man ex. har en mer revolutionerande tanke på NL40 000?

 

Du har ju faktiskt ingen aning vad som föranledde detta, om de satt heads up, om Fi hade bluffat vilt tidigare, hur stort bettet var gentemot blinds eller om det satsat innan allin.

 

Visst låter synen tveksam och man undrade vad han trodde att Fi skulle sitta på för att kunna leda denna syn. Men jag är helt säker på att det fanns en bra anledning och att han antingen hade pottodds, eller hade en tell som han var beredd att chansa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det kan lika gärna vara en mångmiljonär som precis har börjat spela poker och har noll koll utan tycker att K 2 är värsta handen. Det är ju en kung liksom.

 

Finns fisk och förlorare även på den nivån. Om denna spelare är det eller inte vet ifan men spelet i sig ser ju aningen skumt ut, men vad vet jag är ju fisk själv :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Ip_control en bra spelare? Min gissning är att han donerar på dessa nivåer...

 

japp han är bra, känt poker proffs

 

Proffs på vilket sätt? Såvitt jag vet så har han sålt en pokersite för 14 M$ och klonkat en bra plats i WPT annars vet jag inte så mycket. Kan mycket väl tänka mig att riktigt bra spelare som Beng S. ser honom som en rik donator på dessa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Så spel som att syna all in med K2 preflop är fiskaktigt på NL20 men acceptabelt på högre nivåer då man ex. har en mer revolutionerande tanke på NL40 000?

 

Du har ju faktiskt ingen aning vad som föranledde detta, om de satt heads up, om Fi hade bluffat vilt tidigare, hur stort bettet var gentemot blinds eller om det satsat innan allin.

 

Visst låter synen tveksam och man undrade vad han trodde att Fi skulle sitta på för att kunna leda denna syn. Men jag är helt säker på att det fanns en bra anledning och att han antingen hade pottodds, eller hade en tell som han var beredd att chansa på.

 

Nej jag har ingen aning vad som föranledde detta, men man det har man inte på NL20 heller. Att han synar med K2s i det läget är en dålig syn. Om han nu är så mycket bättre borde han listat ut det. ;)

 

Att spela på en högre nivå rättfärdigar inte dåliga beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänka på att grabbarna spelar heads up, det är inte alltför skämmigt att se en flopp med en K2...

 

Men att syna en all in i det läget är tveksamt. :?

 

Handen började med att ip höjde kraftigt, TmN återhöjde hyffsat. ip gjorde då en rejäl återhöjning, TmN återhöjde så att ip bara kunde bli all-in vid en syn. Men i det läget var ip nog tvungen att syna med vilka två som helst... Jag tror han hade mer i potten då än vad han hade kvar. Så även om jag inte kan försvara ip så började handen som en bluff, och när TmN återhöjde det var då ip gjorde sitt misstag att höja honom kraftigt. All-in synen som följde vart väl rätt, men det tack vare felaktigt spel innan.

 

Men jag tror dom var suited... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...